• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Ny Byggnad: Elvenarisk Bank

Ingen tycker ju om när mana eller annat förfaller. Just därför borde man i det hastigaste med gemensamma krafter och crowd-funding starta en ny rörelse/byggnad: Elvenarisk Bank. En byggnad där man kan låsa in resurser en viss tid för att förränta sig eller för att slippa förfalla. Man kan välja att låsa resursen olika tidsperioder för mera ränta eller mindre förfall. Som ett exempel:
Lås 1 dygn: Manaförfall 8%, Ränta 0,5%
Lås 2 Dygn, Manaförfall 6%, Ränta 0,75%
Lås 3 Dygn: Manaförfall 4 %, Ränta 1%
Lås 4 Dygn: Manaförfall 2%, Ränta 1,25%
Lås 5 Dygn: Manaförfall 0 % Ränta 1,5%

Självklart ska banken även ta en avgift. Antingen husdjursmat eller glänsande, skinande, efterbetraktade dubloner alias guld.
Då jag inte kommit så långt i kapitlen så jag vet inte om andra resurser förfaller, men självklart ska det även gälla dom ev. varorna också.
Bank.PNG
 

AlienPoppy

Medlem
För mana finns ju ett "knep" att ta till för att minska förfallet. Visserligen tar det en del plats i staden, men värt det, och det kostar inget. Det gör en bank överflödig. Att det skulle kosta husdjursmat i den föreslagna banken tycker jag är en dålig idé, dels pga att den tar tid och resurser att tillverka i akademin, dels pga att den behövs i stor utsträckning för att boosta varuproduktionen. I eventen finns det möjlighet att samla byggnader som producerar mana, frön, kännande varor osv, så det går att maximera sin produktion av dessa. En får ha lite tålamod under sitt spelande. Varför hetsa så för att komma framåt? Spela smart.
 

Grizabella

Kändis
Jag skulle hellre se att banken kunde handla med de nya varorna så att man kan byta till sig mana, frön och annat man behöver. Som der är nu är man helt beroende av den egna produktionen för att kunna få dessa varor vilket ibland gör det enormt seg att både utforska o uppgradera. G.
 
Topp