• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ny effektiv "handelsblokad" mot små bs

Jian

Mästare
För att kunna uppdatera undren i runfasen behövs runor, självklart
Nu när den nya möjligheten att konvertera runor. med högre utdelning, hos spelare utanför eget bs, har det kommit ett effektivt redskap att blockera möjligheterna för små bs att skaffa tillräckligt med runskärvor.
De som har tillräckligt med tillgångar kan snabbt lägga beslag på alla kistor i ett specifikt under, och den lille spelaren kommer inte åt de nödvändiga runskärvorn. Det kan bli en avgörande anledning till att sluta spela.
 

DeletedUser93

Guest
Man borde egentligen kunna justera så att man bara kan lägga runor i sitt eget br.skap. Då kan man hjälpa de mindre spelarna på ett bra sätt. Tycker det är uselt av större att hindra mindre från att få de skärvor de så väl de behöver. Taskigt!
Vill man lägga i Under utanför egna br.skapet får man lägga KP som tidigare.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Alltså för egen del lägger jag bara KP eller runor i under inom eget BS, det är ju en av grejorna med att vara med i ett BS, att man hjälper varandra. Förstår absolut att det kan vara kinkigt att få tag på rätt runor (har själv upplevt det tidigare) men genom att samverka inom BS brukar det lösa sig efterhand. Det borde dessutom inspirera till större deltagande i turneringen eftersom man får massor av slumpmässiga runor där.

Om det är så att spelare blockerar är det bara eländigt beteende tycker jag, men jag ser ibland andra spelare som lägger i under och som inte ingår i vårt BS. Eftersom vi har KP-trådar (vilket många har, eller liknande) så blir det sällan så att det blir några runor till den spelaren tyvärr.

Kanske vore det bra som @lacette skriver, att man bara kan lägga runorna inom BS. *funderar*
Oavsett, inte ok om man använder det som vapen mot mindre spelare - hallå, vi är alla Elvenartokingar, så lite stöttning och juste spel tack!
 

Rhavin

Medlem
Ja tror inte de kommer bli ett större problem. Större spelare har ingen användning av att plock runor från under för dom har så många, man tjänar betydligt mer på att bara byta kp inom brödraskapet som dom flesta gör med kp trådar. Men byter även dom små Brödraskapen kp med varandra så är de i ganska få fall de lönar sig mer att byta utan för sitt eget bs.
 

Taj-Lej

Kändis
jag håller inte med där för jag har 5-6 spelare från 7-kingdom som ständigt är inne och ser till att dom tar topplaseringarna jag tror inte det är runorna i första hand dom är ute efter utan eftersom mina under är rätt höga så ger det ju upp till80kp som dom kan använda direkt i vilka under dom vill ...sedan är det ju bara en bonus för dom att få nya runor att använda igen ...detta medför att dom små o mellanstora hela tiden går miste om kp o runor

Mvh Taj
 

Rhavin

Medlem
Fast det är inte bara utanför ditt bs du får högre utdelning, det får du inom ditt bs också. Det är bara i ditt eget under det mindre kp
Ja de vet ja väll men du vill ju använda de genom att byta i kp trådarna. Om man ska lägga kp i nån annans under utan att få kp i byte tillbaks så måste ju mängden kp man få från undret överstiga de man får annars tappar man ju på de då är de ju bättre å lägga 10kp per runa i sitt eget under.

jag håller inte med där för jag har 5-6 spelare från 7-kingdom som ständigt är inne och ser till att dom tar topplaseringarna jag tror inte det är runorna i första hand dom är ute efter utan eftersom mina under är rätt höga så ger det ju upp till80kp som dom kan använda direkt i vilka under dom vill ...sedan är det ju bara en bonus för dom att få nya runor att använda igen ...detta medför att dom små o mellanstora hela tiden går miste om kp o runor

Mvh Taj
Ja de är klart de blir så för dig du har ju typ ingen guild. För att de inte ska bli så så måste man ju ha ett kp bytarsystem i guilden. Så att lägga hos dig tjänar ju folk på att lägga redan innan runorna hade den funktionen. Så de är ju inte ett problem som kom med runorna.
 

Taj-Lej

Kändis
hej tror inte du vet vad jag har o inte har bara för vi är få här just nu så samarbetar jag med flera små och 7-kingdeom om jag nu ska vara stygg går in o tar toppen ovasett vad dom små lägger och dom gör det i samarbete med varandra ett exp är mina berghallar och eftersom du inte tror att det är ett problem så kan du ju inte misstycka att dom ska vara bs-bundna...nu vet ni kanske varför jag tackade nej till er

MVh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
hej vill bara tilläga att när jag uppgraderad flygaren o paddorna var det en direkt inne från er o la 6 skärvor =90kp..och att jag inte lägger i dom smås under på det sätt du anser är okej så har jag den tron att jag hjälper dom små mer genom att i stort sätt uppgradera undren själv så att dom kan köra mot varandra istället...men om man ska lyssna på dig så var går gränsen för att slippa den sorten av intrång 5-6 eller 10-11 spelare ...tror inte det har betydelse det är bara så att ni gör som ni vill ...kan ni ta så gör ni det fast innan kunde dom små kontra er eftersom det krävdes rena kp men skärvor har dom inte en chans mot så visst har problemet blivit värre

Mvh Taj
 

Rhavin

Medlem
Ja säger inte att de inte händer men ja tror inte de är ett så stort problem. Dom flesta som spelar är ju i ganska stora guild och spelar hyffsat effektivt lägger man ju inte kp i sina egna under då har man ju ett bytes system. Sen väljer man att inte spela effektivt så tycker ja inte man kan förvänta sig att allt faller in om man vill.
 

Taj-Lej

Kändis
ja du säger det undrar bara när dom stora har fulla under vilket lär gå ganska snabbt vilka blir då nästa lovliga byten dom som har en del inaktiv i sina bs ...du ska inte inbilla mig att det inte kommer att bli en hel del ura miner när det sker


Mvh Taj
 

Rhavin

Medlem
Har alla stora fulla under så finns de ju ingen anledning att ens stoppa i massa under då är de ju bättre å spara för framtiden. Stoppa i andras under annars ger ju ingenting. Tror de kommer ta ett bra tag att fylla alla under utom kanske ett fåtal å ett ännu färre tal som inte fuskat för att ta sig dit.
 

Taj-Lej

Kändis
där har du ju fel igen ju det är ju kp-polleterna som man får som man sedan direkt kan kasta in i ett nytt under direkt när man är klar med ett kap....
varför vänta när man kan lägga på sig ett lager av dom
nu en annan sak som jag retar mig lite på i ditt resonomang du säger att ett bs utan kp-tråd inte är efektiv ...jag har nu i 4 veckor kört rätt hårt i turneringarna...inte för att jag gillar att ligga först utan för att jag vill ha upp bs-förmånerna så snabbt som möjligt så även med kp-sytem här hos mig i nuläget skulle ändå vissa på att jag tar kp,na själv i undren tack vare att dom andra inte har en chans att fylla på trådarna så dom behagar dig ...jag måste ju lägga dom någonstans eller hur
nu har jag bara kört detta bs för 5 veckor med denna så det tar väl lite tid att få folk
en annan sak som är lite orättvis är ju att dom som vi som spelat länge har en hel del av dessa skärvor
mitt mål till skillnad från er stora är att hjälpa små att komma framåt utan en massa krav

Mvh Taj
 

Rhavin

Medlem
Nä de har ja inte du kan stoppa skärvor i ditt egna under för 10kp styck och om man har en guild som kör kp trådar och inte matar i sina egna under får man inte ut lika mycke som man stoppar in. Att stoppa kp i egna under är inte effektivt, sen att man måste göra de beronde på dom omständigheter man är i gör de inte mer effektivt.
Nä de är inte orättvist klart man har mer ju mer tid man lägger ner. Hade varit orättvist annars.
De är rätt många som hjälper små så du kan sluta försöka framstå som bättre än alla (du är deffinitvt bättre än mig på de ja hjälper med råd om va som är bäst, men annars tycker ja man ska jobba för de man får men lång ifrån alla). Sen vet ja inte va du snackar om för "krav"

Man väljer ju hur man vill spela vill man ha fina byggande får man inte optimala byggnader, om man inte byter kp får man inte ut max av dom.
De är ju bara val man gör, ja väljer ofta bort effektivitet för ja vill inte spela på just de sättet.
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen jag bara tittar på hur ni gör här har du dom 2 senaste 1 har lagt 6 runor =90 kp men vinner 65 kp plus tre runor = 110kp samma har i ett annat lag 6 runor =90 kp men där är vinsten 70kp o 4 runor =60tillsammans så blir det 130 kp
klart som korvspad att man gör så skulle förvåna mig väldigt om dom la 20runor
och skulle man lagt dom i eget så är dom ju inte värda mer än 60 kp
tror du folk är så dumma att dom inte räknar på det?
och för den delen sa du ju innan att jag får skylla mig själv eftersom mitt bs inte är ett riktigt för att vi är få så att kp-trådar inte funkar att ha än och att om man saknar kp-trådar har man sig själv att skylla...det tolkar jag som om man inte spelar som du tycker är rätt...i mina öron låter det till vara väl självgod
och nu skiter jag i detta
Mvh Taj
 

Rhavin

Medlem
De är ju solklart om man inte byter innom guilden å de är ett eget val. För att få ut max måste man ju spela spelet som de är uppbyggt de borde inte va så svårt att fatta.
Du for spela hur du vill å de bryr ja mig inte om, men man kan inte spela hur man vill om man vill ha maxad utdelning då får man anpassa sig efter spelet eller så får man nöja sig med mindre.
De finns inget fel sätt att spela men man för ju olika mycke saker beroende på hur man spelar. De gäller ju allt kör du korta produktioner får du mer, boostar du alla på kartan får du mer. Väljer man att strida manuellt tjänar du sjukt mycke. Ja ids inte göra dom grejerna, ja har inte spelat optimalt på flera år för ja tycker spelet bara blir sämre så ja bryr mig inte men då förväntar ja mig ju inte lika bra progress heller.
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
sa att jag skiter i detta ,,,men jag vill ändå säga detta i tidigare inlägg a du att det inte skulle bli några problem för det skulle inte ske ...så jag skrev att det var fel ...du kontrade med att jag inte var bs o vi var för få saknade kp-trådar och hade oss själva att skylla ....men frågan var ju om det skulle vara bundna eller inte..men du gjorde om frågan till spelsätt och jag var dum nog att gå lite i den fällan...jag hävdar fortfarande att det är alldelse för lätt för stora bs att förstöra för dom små eller medelstora bs
jag är ju ett levande ex.p på detta ovasett min spelstil ....och den det drabbar så är det ju ett problem ovasett om bs har fullt eller inte med spelare så blir det ett problem...ville bara säga detta

Mvh
 

Rhavin

Medlem
Ja skrev ja tror intede kommer inte bli ett större problem, de kommer givetvis att hända för dom som inte har ett bra kp bytar system och nog med folk i guilden. Ja har aldrig hävdat nått annat. Så länge folk inte stoppar kp i sina egna under å har ett kp bytar system så tjänar inte folk på att lägga i andras under, man har alltid tjänat på att lägga i andras under då dom stoppar i sitt egna de var standard innan folk börja med kp trådar.
Men spelar man inte på de sättet så är de givetvis ett problem men de är bara ett riktigt problem om man är få i guilden, annars kan man lätt fixa så man byter om man tycker de är ett problem. Vilket gör att de inte behöver va ett stort problem dom flest har inte små guilder.
Ha er själva att skylla, ja alla styr ju över hur man spelar de är odiskuterbart så man har alltid sig sjävl att skylla va man än gör.
 
Senast ändrad:

anga

Mästare
Jag håller med Star i detta. Inom BS försöker vi se till att alla levlar sina under. Vi har en spelare som står med 5 under på uppgradering och 5 som står o väntar. Vi stora spelare skulle lugnt kunna slänga ut våra runor i andras under, tex Taj-Lejs där vi får in massa KP, men är man ett BS så ser man till att hjälpa sitt BS, dom små, och hålla kistorna inom BS. Så fort vi ser "Grodor" i någons under åker dom ner direkt och inga kistor lämnas ut.
Börjar bli orolig över vad som sker i vissa BS, för just nu känns det som att en liten spelare har inte en chans att komma någonstans på denna server, för du ska gå i topp i spiran ta 2-3000 p i turneringen mm. Vill påminna alla stora spelare, en gång i tiden var även ni ny. Ha en underbar dag alla gobitar <3
 

Macbolan

Mästare
Jag begriper Inte varför någon vill gå in med Runor..enbart för att sabba för något annat BS eller specifik spelare!?? :rolleyes:
Detta är Elvenar!..ett sjyst Spel!
Vill man jäklas med andra spelare å Gillen..så föreslår Jag..att man spelar Tribalwars istället! :confused:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp