• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Ny eventbyggnad som förkortar tiden för utforskning av ny provins

Alvros

Medlem
Vår grupp tycker att det är dags för en eventbyggnad som hjälper en att kunna förkorta tiden tills en ny provins på världskartan blir upplåst. Skulle kunna vara en byggnad liknande den röda pandan som behöver husdjursmat för att ge en tidsvinst liknande tidsbooster. Orsaken är att flera av oss har nu en väntetid på minst ett dygn. I senaste eventet fanns det flera gånger uppgifter där just utforskning av en provins var med. För flera av oss betyde det att vi behövde använda tidsbooster för att klara uppgiften.
 

Rhavin

Medlem
Ett dygn är inget ja har 8 dygn+ på dom ja starta mest nu. ett dygn påverkar inte om man klarar alla uppdrag de kan göra de segare å man kanske inte har lika mycke eventvaluta till de man har, men med ett dygn ska de hinnas, de ges ju ofta också alternativ. Sen va är lättare att få tidsboost eller husdjursmat... Känns som ett under som förkortar tiden i % är mer rimligt imo.
 

Alvros

Medlem
Ett dygn är inget ja har 8 dygn+ på dom ja starta mest nu. ett dygn påverkar inte om man klarar alla uppdrag de kan göra de segare å man kanske inte har lika mycke eventvaluta till de man har, men med ett dygn ska de hinnas, de ges ju ofta också alternativ. Sen va är lättare att få tidsboost eller husdjursmat... Känns som ett under som förkortar tiden i % är mer rimligt imo.
Då de flesta undren för varje kapitel redan är upptagna och vi därför tänkte att en eventbyggnad vore lättare och snabbare att fixas för samtliga spelare så var det orsaken till vårt förslag. Inte alla har hunnit komma så långt som ni på topp 50 listan.
 

Rhavin

Medlem
Ja vet, min poäng var dock trotts att ja inte orka skriva den. Hur ska byggnaden fungera, om de är en mat byggnad som föreslagits ska den då fungera under en viss tid? Ska den förkorta tiden med 50% och hur lång ska den va aktiv? Om den är aktiv i 48 timmar å halverar tiden så kan du ju bara använda den om du har 4 dar eller mindre kvar på tiden tex. ska de va en engångs grej att för varje husdjurs mat så drar de bort 50% av tiden så är de mycke bättre använda tidsboost för dom är extremt mycke lättare å få tag i å man behöver inte använda många alls om utforskningen är 2 dar eller mindre.

En dag eller 2 är inget för att klara questen eventen är så långa och man har många quest som går jättefort, och de går å planera lite också så hinna alla quest är inget problem om man inte är oaktiv många dar å är man de ska man inte ha lätt att göra alla quest.

Nä alla har inte kommit lika långt för vi har spelar i många många år. De är tid som ska läggas ner inte hitta mer å mer genvägar tycker jag.

Sen finns de ju under som dom kan göra om till nå vettigt Klockspiran/tornet var ju ett sjukt bra under innan dom sabba de så de kan dom ju ge en vettig funktion iställe för dom sunkiga kistorna (som blev till för att mobilversonen kom och att de blev skit lätt att boosta iställe för som de var och fortfarande borde va. Eller ge nått av dom andra extremt värdelösa undrena på lägre nivå en bättre funktion. Enars ambassad tex.
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
hej jag hade ju ett förslag på just en eventsbyggnad som skulle förkorta tiden
och vara uppbyggd som fenix med 5% steg upp till 50%
jag sa också att när man mataden så skulle den kartläggningen direkt minska med %satsen
och matade man den en gång till så hände samma sak osv
så man kunde själv bestämma hur mycket man tyckt det var var i mat
skrev det för ett år sen ungefär
vet inte vad det hände sen med det

Mvh Taj
 

Alvros

Medlem
hej jag hade ju ett förslag på just en eventsbyggnad som skulle förkorta tiden
och vara uppbyggd som fenix med 5% steg upp till 50%
jag sa också att när man mataden så skulle den kartläggningen direkt minska med %satsen
och matade man den en gång till så hände samma sak osv
så man kunde själv bestämma hur mycket man tyckt det var var i mat
skrev det för ett år sen ungefär
vet inte vad det hände sen med det

Mvh Taj
Det var roligt att höra. Jag måste ha missat det förra året. Vår grupp diskuterade det i samband med sista eventet på grund av alla uppgifter där just utforskning av provins ingick. Flera hade problem med att klara av uppgifterna då de hade ont om tidsbooster respektive kunglig restaurering och inte hade fått upp några recept i magiakademin med passande tidsbooster. Därför kom vi fram till just en eventbyggnad som kan vid behov hjälpa en med tiden men bara om man matar den.
 
Topp