• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Mammio

Mästare
Förändringar i turneringen testas fr.o.m. idag 1/6 på Beta.

Det nya:

  • Turneringstroféer - Även om dessa redan var synliga här på Beta introducerar vi dem nu officiellt. De har inte någon direkt inverkan på spelet, men är trevliga att ha som välförtjänt "skryt".
  • Relikbelöningar - I stället för att bara få reliker från den specifika turneringstypen, kommer den första provinsen att ge reliker av samma typ som turneringen, och nästa provins kommer att ge nästa reliktyp i den typiska relikföljden etc. så att det kommer att finnas en jämnare fördelning av reliktyper.
  • KP-omfördelning - Kunskapspoäng kommer att omfördelas så att nya spelare lättare kommer att förstå att de kan få värdefulla kunskapspoäng i turneringar. Viktigt att notera här är att ingen belöning flyttas bakåt (så det är omöjligt att få mindre för samma ansträngning).
  • Förändring av kostnader för magiska trollformler - Den nuvarande kostnadsbalansen för förtrollningar leder till en ojämn konsumtion av reliker. Detta är en nackdel för alla spelare, men det blir mer och mer kritiskt ju längre en spelare utvecklas i spelet. En spelare kan till exempel spendera alla sina reliker för uppstigna varor och sitter sedan fast länge på högre kapitel. Genom att ändra kostnaderna för trollformler hoppas vi ta bort det problemet.
 
Senast ändrad:

Jian

Mästare
Relikbelöningar enl det gamla sättet var bra när man, som liten/ny spelare, snabbt ville höja sin boost, alltså till man kom upp till max, 700.
KP-omfördelning: Vad innebär det? I relikbelöningarna är det nya förklarat. Angående KP är det bara sagt attt det blir en förändring, inte hur/vlken.
 

Mammio

Mästare
Så här ser magipulverturneringen ut:

turnering1.JPG

turnering2.JPG
 

Taj-Lej

Kändis
kommer alla attt ha 4 kp i följande turneringar i så fal är det ju en klar försämring mot dagens 5 kp
 

Mammio

Mästare
kommer alla attt ha 4 kp i följande turneringar
Jag har inte sett någon information gällande provinser efter provins 16. Någon spelare som tar mer provinser och kan säga hur det är?
Eftersom det är en omfördelning av kp, så får man nu kp i andra provinser/rundor än vad vi har fått förut, så jag skulle tro att det blir samma summa i slutändan.

Det är, enligt Inno, inte meningen att man ska få mindre kp, för samma arbete. Huvudsakligen är ändringen gjord för att nya spelare ska kunna komma fortare fram i spelet.
 

Jian

Mästare
kommer alla attt ha 4 kp i följande turneringar i så fal är det ju en klar försämring mot dagens 5 kp
I infon från tisd kl 10,17 (ovan) står det "Kunskapspoäng kommer att omfördelas så att nya spelare lättare kommer att förstå att de kan få värdefulla kunskapspoäng i turneringar."
Min kursivering.
 

Taj-Lej

Kändis
ser ju redan nu att man får 40 istället för 44 som det är nu sidan ett som du visar ger vissligen 2kp mer medan sidan 2ger 29 mot tidigare 35 och fortsätter det så förlorar man ju 8 kp per sida
 

Taj-Lej

Kändis
en rättelse det ska stå 39 istället för 43...som jag ser det för övrigt är det bara en tänkmantel för att försämra kp vinsterna av inno ...dom kunde gott bjudit på dom 3 kp som det rör sig om i detta fall .....men en sak är ju bra och det är ju dom olika relikerna :)
 

Mammio

Mästare
@Taj-Lej Jag hittade mer bilder nu, så här ser det ut provins 1-16, 6 rundor. Ursäkta bildkvalitén. Tryck på bilderna för att förstora.

Runda 1:
round1.jpg

Runda 2:
round2.jpground22.jpg

Runda 3:
round3.jpground33.jpg

Runda 4:
round4.jpground44.jpg

Runda 5:
round5.jpg

Runda 6:
round6.jpg
 

Taj-Lej

Kändis
tack Mammio ....ja det var ju en skllnad är det ett upprepade mönster på alla sidor så är det ju en klar förbättring...så är jag inno skyldig en ursäkt...
 

Mammio

Mästare
Priserna i brödraskapsäventyret på Beta:

BÄprisjuni.jpg


Karta 1
  • 1 x Uråldrig kunskap instanser 15
  • Vagnsbibliotek
  • 10 x Boosters 10 minuter
Karta 2
  • 2 x Uråldrig kunskap instanser 20
  • Magisk manahydda
  • 15 x Boosters 30 minuter
Karta 3
  • Pariserhjul deluxe
  • Menhiroks gravhög
  • 25 x Boosters 45 minuter
 
Senast ändrad:
Topp