• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Mammio

Mästare
Idag 1/10 börjar Halloween på Beta, ett läskigt(?) nytt event, där det finns både dagliga priser och en evolverande byggnad att vinna.
Här är annonseringen https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/the-mystery-of-the-misty-forest.15621/#post-91230
Feedback här https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/the-mystery-of-the-misty-forest.15622/

haxa1.jpg
 

Mirabella77

Legend
Om ni vill läsa om den nya kapitlet i spelet på svenska:cool: Ska observera att har gjort det med en jobbig huvudverk så de kan finnas lite fel i översättningen och vissa namn på saker och ting var svårt när man inte är där och inte vet vad de blir på svenska ...



Efter att ha hjälpt dvärgarna och älvorna att lösa sina gamla skillnader, når du ut till älvor och människor igen i ett försök att intensifiera dina relationer. Elvenar är mycket nöjda med att deras ättlingar äntligen verkar fokusera på sina egna frågor. För att stödja din utveckling kallar de Constructs och begär en uppgradering för Trader att importera Unurium. Denna värdefulla resurs hämtas direkt från Unur, där konstruktioner producerar detta uppfinningsinspirerande material i sin huvud bosättning.
Vad Elvenaren inte förväntade sig var att ett annat flygande fartyg tyst följde Constructs på sin resa från Unur, hela vägen över havet - ett piratskepp! Piratkaptenen stormar in i din stadshus, tar din rådgivare gisslan och kräver att destruktion av hans hem omedelbart stoppas.
Kan du uppklarna förvirringen och avslöja varför piraterna åkte från en del som är fortfarande öde av Unur till din stad för att rikta sina krav till dig? Kommer du att ta reda på varför de ser Constructs som ett hot mot deras hem och livsstil? Och viktigast av allt, kommer dina beslut att behaga Elvenaren?
Utforska detta nya kapitel i berättelsen om Elvenar, bygg en kommersiell hamn och lär dig mer om de tre fraktionerna från Traders of Unur, liksom deras motiv, livsstil och värdefulla varor! Och vem vet, kanske kommer du till och med att lära dig en värdefull lektion om kamratskap i processen!

1602595820181.png

Bosättningen
För att skapa en framgångsrik handelsväg med Traders of Unur måste du bygga en hamn och de tre fraktionernas flygfartyg, var och en med sina egna produktionsalternativ. Unurium kan importeras genom att uppgradera din Trader - men se upp! Eftersom Trader bara kan producera en typ av varor åt gången måste du noga välja om du vill producera Unurium eller Divine Seeds. Du måste planera dina produktioner noggrant.
I hamnen i det här kapitlets portal kan du producera Elvenarin Zero genom att starta en handelsprocess som låter dig byta ut Mana, Seeds eller Sentient Goods mot denna användbara resurs. Elvenarin Zero är skyldig att producera de 3 handelsresurserna, Luxurious Luxuries, läckra delikatesser och antika artefakter, som i sin tur kan användas för att låsa upp tekniker eller handlas för en av de andra två handelsresurserna.
Du kommer också att märka att under utvecklingen av din bosättning kommer den mest idealiska installationen att ändras så ofta som dina behov. Därför kommer du sannolikt att fokusera mer på att optimera din bosättning för utrymme och effektivitet än vad som behövdes i tidigare kapitel. Var inte rädd att sälja och bygga om byggnader när det behövs.

Forntida underverk
Om du lyckas komplettera alla tekniker som Traders of Unur har tagit till ditt forskningsträd får du tillgång till två nya, speciella antika underverk:
1602596508702.png


  • Dragon Ark belönar dig med Sentient Goods för varje Storyline Quest du slutför och ger Combining Catalysts när du öppnar Mystical Objects in Crafting.
  • Oracle of Fortune belönar dig med Sentient Goods varje gång du avslutar ett Crafting-recept och producerar ett antal Royal Restoration varje vecka.


    Ytterligare tillägg
    Med hjälp av Traders of Unur och genom att låsa upp teknikerna i forsknings trädet kan dina byggnader utvecklas och öka sin produktionsproduktion ytterligare. Kapitlet kommer med nya kulturbyggnader och nya nivåer för stadshus, bostäder, verkstäder, juveler, Elixir- och magipulver fabriker, vapenkammare, Militära byggnader och en ny uppsättning av gator.
    Utöver allt detta lägger kapitel 17 till flera nya stadsexpansioner. Du kan få 2 nya premium expansion, frilägga 2 nya Expansionr genom forskning och låsa upp 1 ny expansion när du har genomfört minst 525 provinser på världskartan. För dem som redan har slutfört mer än de nödvändiga provinserna kommer denna stadsexpansion naturligtvis att bli tillgänglig för placering i din stad utan att behöva slutföra mer.
 

harpan

Legend
Idag 1/10 börjar Halloween på Beta, ett läskigt(?) nytt event, där det finns både dagliga priser och en evolverande byggnad att vinna.
Här är annonseringen https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/the-mystery-of-the-misty-forest.15621/#post-91230
Feedback här https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/the-mystery-of-the-misty-forest.15622/

Visa bilaga 593
"balla" byggnader ! har inte kollat så mycket på funktion bara utseende <3:cool:
 

Mirabella77

Legend
Klag, klag och klag igen! Vad som pågor :oops:
Jag privade den nya evetet, The Misty Forest. Priserna bra, lite annurlunda o kul men men.....inget logiskt i den!!! :rolleyes:
Jag som klagade på att få de dagliga prisena från kistorna i monbjörns tävlingen är så svårt men denna är några grader värre eftersom till.ex kan man av de spök-bollarna köpa en stor ljus för 50st spök-bollar och inte få något alls! Inget från 10 heller o efter flera hundra ljus som man har köpt med för dyrbara och sälsynta spök-bollar har man inte fått något och inte bara det man kan inte få de varjarna så man kan Grand prise! :(
Hur känns de för oss spelare?
Så många spök-bollar och ingen ting får man av de o sen när man har slösat bort flera hunda spök-bollar o hittar nåot får man inget vettigt heller.
Man måste ju också ha kull i eventet, eller?

Hoppas att inno ändrar den innan den kommer från betan till oss annars blir jag riktig bbesviken....


 

Elvenlis

Legend
Klag, klag och klag igen! Vad som pågor :oops:
Jag privade den nya evetet, The Misty Forest. Priserna bra, lite annurlunda o kul men men.....inget logiskt i den!!! :rolleyes:
Jag som klagade på att få de dagliga prisena från kistorna i monbjörns tävlingen är så svårt men denna är några grader värre eftersom till.ex kan man av de spök-bollarna köpa en stor ljus för 50st spök-bollar och inte få något alls! Inget från 10 heller o efter flera hundra ljus som man har köpt med för dyrbara och sälsynta spök-bollar har man inte fått något och inte bara det man kan inte få de varjarna så man kan Grand prise! :(
Hur känns de för oss spelare?
Så många spök-bollar och ingen ting får man av de o sen när man har slösat bort flera hunda spök-bollar o hittar nåot får man inget vettigt heller.
Man måste ju också ha kull i eventet, eller?

Hoppas att inno ändrar den innan den kommer från betan till oss annars blir jag riktig bbesviken....
Ja den är klurig , vet inte riktigt hur det är tänkt att det ska fungera , men eftersom skogen ska vara oändlig så öppnar jag inte alla dimm rutor, man kan ju skymta vad som finns bakom dimman när den blivit ljus,,, men håller med dig, det kostar mer än man får ,,,
 

Mirabella77

Legend
Ja den är klurig , vet inte riktigt hur det är tänkt att det ska fungera , men eftersom skogen ska vara oändlig så öppnar jag inte alla dimm rutor, man kan ju skymta vad som finns bakom dimman när den blivit ljus,,, men håller med dig, det kostar mer än man får ,,,
Men de tanke att man med svårighet får tag i de sälsynta bollarna skulle det ha varit rimligare att de hade gjortt på det sättet att under varje dimma fanns det något men bara i vissa fans de dagliga belöningarna...så skulle det känns bättre och roligare. :rolleyes: ;)
 

Mammio

Mästare
När eventet börjar här så medföljer en förklarande video hur man tar sig fram i skogen.
Det är klurigt och det gäller att använda de tre olika ljuskällorna på rätt ställe.
Jag rekommenderar att man väljer ut några dagliga priser som man verkligen vill ha/behöver, istället för att försöka vinna det dagliga priset varje dag.
 

Mirabella77

Legend
När eventet börjar här så medföljer en förklarande video hur man tar sig fram i skogen.
Det är klurigt och det gäller att använda de tre olika ljuskällorna på rätt ställe.
Jag rekommenderar att man väljer ut några dagliga priser som man verkligen vill ha/behöver, istället för att försöka vinna det dagliga priset varje dag.
Jag vet bra hur den funkar men vad hjälper det när eventet själv inte funkar bra :rolleyes: :oops: :confused: Det brukar jag göra, satsar inte på varje dagens belöning många hoppar jag över men när eventet inte är bra och logisk byggd vad hjälper sånt....
 

Mammio

Mästare
Nytt brödraskapsäventyr på Beta idag!

En hel del förändringar, nya medaljer men även förändringar av tidigare medaljer. Medaljer som är med den här omgången:

nybä.jpg


Nya medaljer är Ghost (4 spirankonfrontationer eller 4 turneringskonfrontationer), Druid (skaffa en kombinationskatalysator),
Arcane Residue (skaffa 15 visionsdimma), Elemental marbles (skaffa 10 reliker), Enchanted Tiara (använd 3 förtrollningar).

Förändrade medaljer är Böndernas fröjdmedalj (nu 9 t x10 verkstäder, tidigare 9 t x 5), Gyllene armband (nu producera stor mängd av någon Tier 1
vara, vilken/vilka du vill, tidigare 1 marmor+1 brädor+1 stål x 9 t), Diamanthalsband (nu 3 st 3 st x48 t av valf x 24 t av vilken Tier 1 som helst, tidigare 1 marmor + brädor + 1 stål x 24 t), Elegant staty (nu 2 st x 48 t av vilken Tier 1 som helst, tidigare 1 marmor + 1 brädor + 1 stål x48 t),
Häxhatt (nu skaffa 2 förtrollningar från Magiakademin, inte kombinationskatalysator, tidigare 1 provisionens kraft + 100 siden).

Inga set behöver alltså byggas. Alla medaljer kommer att behövas i Bottenlösa hålet!

Reservation för ändringar. Det här körs nu på Beta men det kan bli ändringar när det kommer till oss Live. Jag får återkomma med de olika kartorna.
 

anga

Mästare
Då ställer jag frågan, armband gör antal av valfri T1, gör vi armband samtidigt som vi samlar in tex statyerna eller halsbanden?
 

Araton

Medlem
Jag hoppas det kommer bli antingen eller på fabrikerna, antingen att producera en viss mängd eller antal, annars blir det rörigt och svår förstått
 
Topp