• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Midgard

Kändis
Dear Humans and Elves,
Today's update includes the following content:

Miscellaneous

  • The rewards in the Mystical Object in Crafting have been updated.
    In addition to the rewards that were available before, you will now find Spectral Stones and Unit Instants in Mystical Objects from time to time. Also, the available buildings have been replaced with a new selection of returning event buildings.
Kind regards,
Your Elvenar Beta Team


272445174_10220438981265213_6115163082106167865_n.jpg


Detta innebär att chansen att vinna diamanter i magiakademin minskar. Men kul med lite andra byggnader!
 

Alvros

Medlem
Till er som är med i Beta versionen har jag en fråga vad som just nu testas där? Vår grupp är lite förvirrad att det inte kom ett äventyr efter juleventet utan ytterligare ett event. Tacksam om svar. Hälsningar Alvros
 

Rosis

Mästare
Om knappa 53 timmar startar eventet "The Buried City", och inga Äventyr brukar komma samtidigt. Detta är det tredje eventet på rad. Men någon förstahandsinfo från InnoGames mer än så kan jag inte bjuda på. Kanske vet någon mer?
 

Alvros

Medlem
Om knappa 53 timmar startar eventet "The Buried City", och inga Äventyr brukar komma samtidigt. Detta är det tredje eventet på rad. Men någon förstahandsinfo från InnoGames mer än så kan jag inte bjuda på. Kanske vet någon mer?
Tack Rosis för svaret. Själv hinner jag inte vara med även i Beta och det är endast två i vår grupp som spelar där när de hinner. Hälsningar Alvros
 

Mammio

Mästare
Lite information om det nya eventet, The buried city som i detta nu pågår på Beta. Upplägget är samma som den Dimmiga skogen, men nu ska vi gräva fram en bortglömd stad i djupa sanddyner. Storpris är en utvecklande byggnad. Även i det här eventet har vi Ligor och Kungligt prispass.
Eventvalutan som ramlar ner runt omkring i staden är supergulliga åsnor :)

buriedcity.jpg

buriedevolv.jpg

buriedcity2.jpg

buriedåsna.jpg


Information på Beta https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/the-buried-city.17470/#post-105773
 

Mammio

Mästare

Mammio

Mästare
Nu på torsdag startar ett nytt Brödraskapsäventyr på Beta. En hel del förbättringar har gjorts :)

Medaljerna kommer inte längre att ha ett tak för antal saker du ska samla, utan det överskott på medaljen du samlat in kommer att spilla över till nästa medalj (av samma sort). Om du t.ex. ska få in 5000 brädor för att få en armbandsmedalj men du plockar 5002 brädor, så har du påbörjat en ny armbandsmedalj med de 2 extra brädorna. Inget går förlorat.

Det kommer att finnas en notifikation med information vilka medlemmar som lagt/inte lagt medalj, vilket gör det lättare att se om någon behöver väntas in.

Brödraskapen har möjlighet att få många extra poäng till brödraskapsranking. Fortfarande oklart hur detta fungerar men det klarnar när det väl drar igång.

Brödraskapsäventyren kommer precis som Eventen att annonseras i spelet i förväg med en startnedräkning.

Här kan läsa annonseringen på Beta https://beta.forum.elvenar.com/inde...n-our-fellowship-adventures.8852/#post-106445
 

Mammio

Mästare
Lite mer info om det nya Brödraskapsäventyret så som det ser ut på Beta just nu:

Att samla in produktioner till mer än 1 styck medalj fungerar bra. Som jag skrev i föregående post, det överskott på medaljen du samlat in kommer att spilla över till nästa medalj (av samma sort).

Ändringar: Några medaljer kräver en större mängd än tidigare.

Diamanthalsband kräver 4 X 24t T1 (tidigare 3)
Anden i flaskan kräver 4 konfrontationer i spiran och/eller turneringskonfrontationer (tidigare 3)
Kraven för att få en vaktmedalj har höjts. En större mängd soldater att samla in, alltså.

NYBÄ.jpg


Priser på de olika kartorna:
PrisNyBä.jpg

I Förtrollningsboken kan man välja mellan 1 artefakt till De bortglömdas ekon eller 1 artefakt till Boblins express. Det blir då sammanlagt 2 valfria artefakter om man klarar alla kartorna.

Funktionen för att se vilka medlemmar som lagt hittar man genom info I längst ner till vänster i belöningsfönstret.
NyBÄlagt.jpg


Jag skriver en ny post när jag vet alla medaljer på alla tre kartorna.
 

Mammio

Mästare
Fortsättning på Betas Brödraskapsäventyr:

Det här är vad som behöver samlas in för alla tre kartorna
NYkarta1.jpg

Nykarta2.jpg

OBS! Bilden är fel, det ska vara 24 halsband på Blå (inte 12)!

NYkarta3.jpg

OBS! Bilden är fel, Druidstav på Gul ska vara 36 (inte 18)!


Tack till Jack Luyt för bilder. (Jack leder en Elvenar fansida på facebook, inte affilierad med Inno)

Ha i åtanke att allt kan ändras från Beta till Live.
 
Senast ändrad:

Mammio

Mästare
Fortsättning på Betas Brödraskapsäventyr:

Det här är vad som behöver samlas in för alla tre kartorna
Visa bilaga 1948
Visa bilaga 1949
OBS! Bilden är fel, det ska vara 24 halsband på Blå (inte 12)!

Visa bilaga 1950
OBS! Bilden är fel, Druidstav på Gul ska vara 36 (inte 18)!


Tack till Jack Luyt för bilder. (Jack leder en Elvenar fansida på facebook, inte affilierad med Inno)

Ha i åtanke att allt kan ändras från Beta till Live.

OBS! Några fel smög sig in i den första informationen. Jag har skrivit ändringarna under bilderna. Det gäller Steg 2 och Steg 3!
 
Topp