• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nytt Underverk

Rosis

Mästare
Däremot kanske server baserad Chatt menas ( SE1 - Arendyll ) kunde vara bästa idéen för alla BS, det borde vara INNOs intresse att hålla oss kvar i spelet så länge som möjligt. ;)
t.ex i chatt grön boll för chatt med alla i servern, blå enbart med BS, rött för enbart med en vald spelare, osv., lite programmering. ;)
Mycket bra förslag, som skulle vara roligt att få börja använda.
 

Gaiona

Mästare
Jag tror att grundtanken i denna frågeställning...handlar om ett gemensamt Forum inom spelet!..eller Hur!?
Där Vi Alla kan mötas å tjöta..oavsett vilket BS vi tillhör!
I nuläget tillåter Innogames Oss att enbart chatta inom vår eget BS...Men det kan förändras! ;)
Jag har tidigare föreslagit en gemensam Chat för Elvenar Sweden..Men det måste ske via en klient utanför..typ Discord..
Det kräver dock att någon vill ta åt sig ansvaret för att lägga upp denna Discord sida..samt admina den...kan bli ett Heltidsjobb att dela ut länken till Alla Elvenarspelare i Sverige som vill joina..iaf i början..
Angående Discord så kan man kanske få InnoGames att lägga till en länk till Discord-chatten på startsidan i den svenska versionen.

Det skulle underlätta ganska mycket.

Det annat alternativ skulle kunna vara en chatt som är kopplad till detta forum.
 

Aurene

Legend
Det skall nog vara i spelet för ingen spel tillverkare vill ha oss till andra sajter ;), Discord är bra för grupper som spelar MMORPG, man kan lätt prata och ge order till sin grupp/squad i realtid i tal. Jag spelar Guild Wars 2, där har vi in game chattsystem som gör de möjligt att chatta princip med alla som spelar. När vi fightas i WvW då behövs de snabba order från commander helst då i tal, då kommer Discord in (chatten är för långsam när det är skrivet), det skall gå fort, då vet vi i squad/ca 40 personer, hur vi skall ta fienden. Så commander talar, vi enbart lyssnar och gör som han/hon säger, skriver gör vi i chatten/squad. Annars när man typ gör event eller annat så använder vi bara den inbyggda chatt systemet. Vi kan "viska", chatta i party, hela världen, mappen, squad mm.

Jag tror att grundtanken i denna frågeställning...handlar om ett gemensamt Forum inom spelet!..eller Hur!?
Där Vi Alla kan mötas å tjöta..oavsett vilket BS vi tillhör!
I nuläget tillåter Innogames Oss att enbart chatta inom vår eget BS...Men det kan förändras! ;)
Jag har tidigare föreslagit en gemensam Chat för Elvenar Sweden..Men det måste ske via en klient utanför..typ Discord..
Det kräver dock att någon vill ta åt sig ansvaret för att lägga upp denna Discord sida..samt admina den...kan bli ett Heltidsjobb att dela ut länken till Alla Elvenarspelare i Sverige som vill joina..iaf i början..

Jo det krävs mycke tid av den som skall lägga upp Discord och admin den, därför föredrar jag att INNO skall förbättra chatt funktionen i spelet.
 

DeletedUser575

Guest
Kan man inte presentera sig här, på Forumet, och prata med varandra här? Jag förstår inte varför en chatt är så viktig? Det är väl bättre att kunna se vad som skrivs, även efter det har skrivits? Det ger bättre kontroll, inga påhopp av random personer, för ju större chatt, desto fler som kan va taskiga. Kanske InnoGames borde göra ett uppdrag när man kommit till kapitel fyra för att slussa in folk på Forumet, som ger en mycket bra belöning, säg 250 diamanter? Detta för att alla spelare ska skapa ett login även här på Forumet? Och att belöningen kommer när man postat sin första post i "Nya medlemmar"? För oss gamla medlemmar som redan är här är ju ett sånt förslag lite tråkigt, men det som är bra för oss, är att det då ramlar in flera aktiva, förhoppningsvis. Sedan kan ju alla, oavsett kapitel få detta uppdraget, oavsett om man är medlem eller ej... Det vore ännu bättre tycker jag.
 

Macbolan

Mästare
Men sen kan ju även Vi som har en "Ledarroll" i våra resp. BS...pusha våra medlemmar att besöka detta eminenta Forum!
Jag själv gör Detta emellanåt..genom att klistra in trådar i Chaten..som man kan köra Copy på..å klistra in...;)

Så en Eloge till Inno..som har gett Oss en mera funktionell Chat! :)
 

Mjolner

Legend
Det skulle vara jättebra med en gillesalför bs. Där skulle man kunna samla sina medaljer eller i alla fall kunna lista alla medaljer man har tagit när det är ett bä. Alla i bs kan då gå in oavsett om man spelar på dator eller via platta och rapportera. Archmagen skulle ev kunna ha tillgång till alla gjorda medaljer. Sedan tycker jag det är toppen att pm funkar för oss plattspelare med.
 
Topp