• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Officiell titeltävling

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sompote

Tävlingsledare
Enligt manus från skaparna av spelet är vi, efter översättning, herre om man spelar som människa och alviske herre om man spelar som alv.
Det känns, helt ärligt, lite futtigt och uteslutande.

endgame1.jpg

Kommendörkapten Janeway: -Det anses artigt att presentera sig innan man börjar ge order.
Amiral Janeway: -Stäng sprickan. Om kommendören inte ser det, så är min grad högre än din. Verkställ!

Här har vi ett bra exempel* på att det är viktigt med titlar. ;-)

Så nu vill vi veta, vad är du när du presenterar dig för dina medborgare och i din stad?
Är du en borgmästare som de har i Halloweentown**? Eller är du en hövding, likt Majestix***?
Eller har du en ännu bättre titel när du tar emot folkets jubel på din tron?
titeltävling.jpg


Den vinnande titeln kommer alltså bli den officiella titeln på oss spelare på den svenska servern!

Info


Slutdatum: 17 januari 2021
Vinster:
:diamond: :diamond: 1800 diamanter att fördelas bland de bästa bidragen. :diamond: :diamond:
:diamond: :diamond: 1200 diamanter lottas ut, 200 var till sex deltagare. :diamond: :diamond:


Tävling


Tävlingen denna gång går alltså ut på att ge oss spelare en officiell titel.
Vi i teamet kommer att kolla både på enkelhet, påhittighet och popularitet, alltså om flera föreslår samma titel.

Några frågor om tävlingen, ställ dem här eller direkt till @Sompote .

Regler


  • En post per spelare.
  • Titeln ska fungera både på människa och alv.
  • Titeln ska vara könsneutral.
  • Team Elvenars beslut kan ej överklagas.
  • Inlägg kommer vara dolda i tråden medan tävlingen pågår, så ni inte kan se andras bidrag.
  • Deltagare som får diamanter för bästa bidrag, deltager ej i utlottningen.
Lycka till!
Team Elvenar

*Exemplet hämtat från tv-serien Star Trek Voyager, avsnittet Endgame.
**Halloweentown, från filmen Nightmare before Christmas
***Majestix, från serierna med Asterix.
 
Senast redigerad av en moderator:

anga

Mästare
Eru. är namnet på skaparen av människan och alven.
2016 kom Eru till landet Arendyll, som var helt öde. Med de enorma krafter skapade han Aragons rike, människans beskyddare och kung. Sedan skapade han Elronds rike, alvarnas ledare och kung.
I varje stad i Arendyll finns en EldaAtan, då Elda betyder Alv och Atan människa. De visar att vi är skapad av samma herre och gemensamt beskyddar våra riken. Så i min stad tilltalas jag EldaAtan eller Elda-anga då jag lever i Elronds rike :)
 

Rosis

Mästare
Svårt när det inte ska vara manligt eller kvinnligt ord...
Men stadsöverhuvud kom jag att tänka på. Fast det är nog lite styltigt? Det ska bli intressant att se tävlingsbidragen. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp