• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat PM trådar

ZpaRoW

Mästare
Verkar vara flera som har prb med att deras PM trådar försvinner men kommer tbx när man startat om spelet!
 

Oktan

Legend
För mig blev det så att jag hade X antal trådar som stod nåt i stil med "laddar meddelande"
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@ZpaRoW @Oktan @Krita
Händer det hela tiden eller bara ibland? T.ex ni kan öppna några meddelande innan den fastnar och ni måste ladda om spelet för att det ska funka eller det händer mer slumpmässigt?

Vad är det för enhet ni spelar på? Hittills har jag bara sett att det är spelare som spelar genom appen på android enheter. Är det samma för er så är det antagligen något med själva appen på android enheter.
 

Krita

Kändis
... och försvann igen. Jag hade lagt i två KP-trådar, syntes när jag stängde och öppnade igen, men försvann när annan spelare la i samma trådar. Stängde ner spelet och öppnade igen, då syntes dom igen. Händer för fler i Brödraskapet.
 

Rosis

Mästare
... och försvann igen. Jag hade lagt i två KP-trådar, syntes när jag stängde och öppnade igen, men försvann när annan spelare la i samma trådar. Stängde ner spelet och öppnade igen, då syntes dom igen. Händer för fler i Brödraskapet.
På PC när detta händer kan man hitta trådarna i Utkorgen, så slipper man stänga ner spelet. Det här har varit ett tag på Beta, men har också kommit på SE-servern.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Utvecklarna har bara hittat potentiella lösningar men kan inte återskapa problemet.
Skulle någon av er som fortfarande har problem med detta skriva vilka steg ni tar när det händer?
Gärna en bild där ni precis startat om spelet kan se meddelande/tråden sen en bild där den är försvunnen.
 

ZpaRoW

Mästare
aha bild blev de inte men skrev i några pm trådar, sen gick ja iväg ungefär 25min och datorn stod på och spelet öppet (chrome) när man kom tillbaka så var 4 trådar borta, starta om så kom dem tillbaka!
 

ZpaRoW

Mästare
1 Första bilden innan ja lämna datorn
2 Andra bilden när ja kom tillbaka
3 Tredje bilden när ja startat om spelet
pm fel1.png
pm fel2.png
pm fel3.png
 

Rosis

Mästare
Så här ser det ut när man får ett nytt PM ibland. När man ser att det finns ett nytt meddelande, men det inte finns något nytt i Inkorgen, så är det lite märkligt. Som jag skrev tidigare kan nya meddelanden ibland lägga sig i Utkorgen direkt. Jag hade skickat detta PM några minuter innan detta skedde och svaret från en medspelare hamnade alltså i utkorgen.

1666085224988.png
 

Rosis

Mästare
Och strax efter detta saknade jag 10Kp tråden, och fanns varken i Inkorg eller Utkorg. Någon hade skrivit i den, men den syntes inte till någonstans. Uppdaterade internetsidan och då fanns tråden i Inkorgen.
 
Topp