• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Praktiskt omflyytning i städer!

Mirabella77

Legend
Hej!
Det blir lite mycket från mig nu ;)
Jag har funderat länge hur man kan lösa en problem som säkert många har samma problem också som jag. De är just om att flytta runt sakerna i staden särskild vid uppgraderingar av byggnader som växer. Jag spelar också en annan spel, där har de uppdaterat spelet på det viset att man kan genom "layoutläge" plocka upp alla bygnader i en ryta eller bara de som man vill där nerre och sen sätta ut dom där som man har önskat. Det borde inte vara en omöjlighet att ha något liknande här också, jag tycker att de är prakiskt och gör spelet roligare då när man kan byta plats offtare på sin stad särskild jag som gillar att ändra om då och då. :)
Sig till om jag har fel!
Hoppas att denna bild förklarar bättre

Kram på er♥
Mirabella
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser166

Guest
Folk har bett om de här flera gånger, Inno har sagt de kommer inte införas men för att minska gnället om de införde dom teleport spellen som kompromiss. att lösa sånt är en av dom största delarna med spelet tycker de var synd dom vek ner sig och fixa teleporten ens.
 

Rosis

Mästare
Att delta i spiran varje vecka ger en teleportspeller som man kan trolla in (de flesta) byggnader i lagret med. Det är lite surt i början innan man kan delta i spiran, för det går inte förrän kapitel tre, men samtidigt har man inte så mycket att flytta om innan dess heller.

Meningen är att man ska sälja bort kulturbyggnader som har blivit föråldrade, och platsbristen gör att man får passa på att möblera om när man får en ny expansionsruta eller när man använt teleport och fått plats att flytta runt på. Det är som ett pussel. Faktiskt en del av spelets charm, anser jag. Det ska inte vara för enkelt. ;)

Och Kram tillbaka, vi behöver mer kärlek i världen!
1601484744974.png
 

Mirabella77

Legend
Jag kan inte förstå! :oops:
Själv säljer jag bort då och då mina kultur byggnader för jag tycket om att byta om dom ibland men jag älskar att pyssla och ändra min stad på alla sätt både i form och stil. Samt har jag svårt att bli nöjd så vill jag göra stora ändringar. Vi får så sällan expansioner och en en expansion går inte att flytta stora byggnader så som stadshuset eller barken, då är de ända val att inte uppgradera byggnaderna så dom inte växer, de kan jag inte låta bli det, ni förstår varför. Ända gångerna jag kan ändra om min stad är när jag kommer till en ny ras och har sålt förra rasens byggnader men de kan de ta så långt tid tills man kommer till nästa ras. Så man får irritera sig på en byggnad som inte ska stå där som ska om man kan inte göra något åt. Detta tycker jag att de är inte alls kul. När man kan pyssla om sin farm och ändra om den så som mina fantasier vill då känner jag mycket bekvämare och roligare, för de är mycket tanke kravande också, eller hur? ;)

Sant det behöver vi, lycka kommer inte från materiella ting, utan från kärleken! ♥
Kram ♥
 

Mammio

Mästare
Teleportförtrollningen som redan har sagts och sen kan man passa på att möblera om. som du säger, när man byter gästras och tar bort den gamla rasens byggnader. Den här frågan ställs vid varje Q&A och de hänvisar till att försöka få teleportören i Spiran. Tyvärr lär det dröja om vi någonsin skulle få ett sånt lager som du tänker dig.
Kämpa på med Spiran och sen kommer du att få mer expansioner i forskningen. Du kan också vinna diamanter i spiran(eller en Ande som kan ge diamanter) som du kan samla på dig och eventuellt köpa en expansion.
 

Mirabella77

Legend
Teleportförtrollningen som redan har sagts och sen kan man passa på att möblera om. som du säger, när man byter gästras och tar bort den gamla rasens byggnader. Den här frågan ställs vid varje Q&A och de hänvisar till att försöka få teleportören i Spiran. Tyvärr lär det dröja om vi någonsin skulle få ett sånt lager som du tänker dig.
Kämpa på med Spiran och sen kommer du att få mer expansioner i forskningen. Du kan också vinna diamanter i spiran(eller en Ande som kan ge diamanter) som du kan samla på dig och eventuellt köpa en expansion.
Men det gör jag men den löser inte alla mina problem. Tänk om jag ska lägga alla mina kulturbyggnader och mina teleportförtrollningar tar slut vad gör jag då? Det är såååå tråkit att vänta så länge till nästa gästras, de kan ju ta långt tid, det vet ni.

Försök inte få mig att förstå för de gör inte min hjärna när alla har klagat på det och jag har samma problem, tycker att de skulle vara mer förnuftig att lösa problemet på en bättre sätt än teleportförtrollningar fast dom är bra också!

Sorry om jag har klagat för mycket nu!
Kramis♥
 

Mirabella77

Legend
Du får klaga, inga problem. Forumet är till för att diskutera allt möjligt, både bra saker och saker som man tycker borde förbättras eller ändras. :)
Ja du, en av de egenskaper man får lära sig att ha en stor dos av i Elvenar är det där jobbiga ordet tålamod. Inte är det lätt, inte, med det där tålamodet :)
De är ju det som jag gillar med forumet och jag tycker att det är toppen att denna spel har en sån bra forum som ger oss chansen att dela tankar och jätte skönt att man för använda sitt moderspråk, svenskan ♥
Oh nej tålamod något svårt at ha hahaha men ok, man får lära sig att ha det men ändå de kunnde ha fixat det :D
 
Topp