• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Premium Expansion

DeletedUser142

Guest
När kan man använda premium Expansioner?
Jag har fem stycken
 

DeletedUser138

Guest
Hej Hundlasse!

Man får en premiumexpansion per nivå på ens stadshus och använda dem kan man när man vill. :cool:
Däremot krävs diamanter för att placera ut expansionerna som man åtminstone för tillfället inte kan få genom spelet utan som man får köpa.
Spelet är konstruerat så att premiumexpansionerna inte är nödvändiga för att ge en bra spelupplevelse, man får expansioner också genom forskning och att strida men många väljer ändå att satsa lite diamanter här för att ge spelet en extra skjuts.

Lycka till oavsett hur du beslutar :)
 

DeletedUser142

Guest
Då har man jobbat till sig dom men man kan inte använda dom.
Dels har man gjort sig förkänt av det i spelet och sedan skall man betala för något som Svårt att få tag i när man är nybörjare.
Straffad två gånger
Känner mig lite lurad i spelet!
 

DeletedUser142

Guest
En annan sak som jag undrar över är vad händer med Helig kodex om en granne klickar på den?
Får jag några bonusar då?
 

DeletedUser138

Guest
Känner mig lite lurad i spelet!
Tror inte spelmakarna tänkte på att folk kunde känna så. Restriktionen, max en expansion/stadshusnivå finns för balansen mellan de som spelar med resp. utan diamanter, att man ska kunna underlätta för sig men inte få orimligt stora fördelar av diamanterna.

En annan sak som jag undrar över är vad händer med Helig kodex om en granne klickar på den?
Får jag några bonusar då?
Jodå, då får du 110 extra i kultur i 8h. Har du dessutom använt trollformeln "Förtrollad begåvning" på codexen så får du 5% extra kulturbonus så länge grannhjälpen varar. Motsvarar 5% extra på all kultur du har, alltså.
 
Topp