• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Priser i turneringarna

DeletedUser85

Guest
De första placeringarna i turneringarna behöver göras attraktivare. Här är två förslag:
1) (Från Vega) Diamantpriser för placeringarna 1-6
2) (Eget) Produktionsboost för varor för de första placeringarna som varar t.ex. tills nästa turnering startar. Om boosten görs synlig som efter besvärjelser skänker det extra glitter åt topplaceringarna eftersom alla som besöker deras städer ser dem.
Rent praktiskt skulle det kunna åstadkommas med existerande programkod på följande vis:
Inför nya besvärjelser som priser som ger t.ex. 15, 10 och 5% bonus på all varuproduktion (eller bara på ens bonusvaror) och dela ut dem beroende på placering. Dessa skulle sen kunna hanteras som övriga besvärjelser i lagret och gälla för t.ex. 48h
 

DeletedUser138

Guest
Tackar för förslaget, Rheinstahl!
Låter bra tycker jag, hoppas utvecklarna tycker detsamma, vi skickar förslaget vidare :)
 

DeletedUser87

Guest
Här kommer två förslag på på priser i turneringarna,,
1,, halvera tiden för att öppna provinser ,, som gäller en vecka framåt,, för de 10 bästa ,,
2,, halvera tiden för att träna soldater,, som gäller en vecka framåt för de 10 bästa..
 

DeletedUser138

Guest
Tackar för ännu fler förslag, Malajen :D
Vi fortsätter att bomba utvecklarna med de inkomna förslagen :)
 

DeletedUser138

Guest
Hej Macbolan!

Jag tror jag förstår vad du menar, men för att lägga ett förslag till utvecklarna måste vi vara lite mer konkreta, så kan du utveckla dina tankar lite?
Kunskapspoäng får vi redan väldigt mycket av under turneringens gång och skulle priser vara runor har inte alla nytta av dem. Turneringarna kommer redan i kapitel II medans de Alviska Undren (där man också kan börja få och lagra runor) kommer först i slutet på kapitel IV.
Det sistnämnda är kanske ett mindre problem, de i de första kapitlen har knappast stridskrafter nog att placera sig på topp 10?
Lite funderingar bara, men fortsätt gärna diskussionen, Macbolan och ni andra :)
 

Macbolan

Mästare
Tack för ditt svar Lysandros!
Men..Hmm!..låt mig lägga fram det så här istället;
Idag får jag en massa meningslösa runor till Klostret eller fyren pga av att jag redan byggt dom, med hjälp av Diamanter!
...så i nuläget är dessa runor jag får efter att ha offrat en massa trupp, för att fixa en provins...totalt meningslösa!
Men skall jag uppgradera min Fyr eller kloster..så måste jag spendera KP! 175 st/uppgrade...Om jag e korrekt?
...så varför inte ge oss en möjlighet att omvandla dessa runor (via turnering) till något som kan användas för att uppgradera våra "Underverk"?
Dom som ligger tidigt i kapitlen har givetvis ingen nytta av detta...Men denna "belöning" borde vara en del i progressen!
Hoppas Du förstår min tankegång här..? ;)
Mvh
Mac
 

pling

Medlem
det är fortfarande för fjuttiga priser i turneringen. (1000 poäng). inte värt att offra alla krigare för det för att komma etta.
 

DeletedUser85

Guest
Nåja, så mycket krävdes inte den här veckan i alla fall för att komma etta. :p Jag har 23 trupper mindre nu än när turneringen startade. Då har jag iofs vapenförråd nog för att hålla igång kasernen dygnet runt.
Det räckte med fem provinser tagna till sjätte och sista nivån, samt ytterligare tre till näst sista.
Med tanke på hur skarp konkurrensen är bland de på top-10 hade jag inte väntat mig en förstaplats för min ändå rätt begränsade insats. o_O
 
Topp