• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Problem vid inloggning i app

Rosis

Mästare
Skulle logga in på Beta med min spelare där. Jag testade först på en äldre mobil, som redan var inloggad på beta, men då det inte gick med den tänkte jag att det hade nåt att göra med operativsystemet. Tyckte det var konstigt då systemet på den inte skulle ha varit för gammalt enligt info här på Forumet. Med min nya, ordinarie mobil loggade jag då av min SE-spelare för att logga in på beta. När jag skrivit in inloggningsuppgifter så startade inloggningsscenen som vanligt, men det tuggade och tuggade. Det gick bara inte att komma vidare någonstans.

För att komma tillbaka till min SE-server, fick jag avinstallera spelet, och logga in med min SE-spelare. Nu vet jag inte om jag vill prova logga in igen på beta genom mobilen. PC går hur bra som helst med båda spelarna.

En fundering, varför kan man i appen, om man loggat in på en spelare, inte avbryta inloggningen till spelet och ändra spelare vid sådana här situationer, eller överhuvudtaget? Precis som på PC, där man får ett val, "Är du inte Rosis? Logga då av och logga in med rätt spelare". Typ...
 

Rosis

Mästare
1658758532106.png


Så här såg det ut, blev liksom aldrig nåt mer än så. På SE funkade det. Inte zz. Zzzzznark? ;)
 

Rosis

Mästare
Det var en bugg på Betan, enligt beta-forumet. Det står som fixat nu. Du får prova igen @Rosis
Vad bra, tack Mam! :)

Min fundering: "Varför kan man i appen, om man loggat in på en spelare, inte avbryta inloggningen till spelet och ändra spelare vid sådana här situationer, eller överhuvudtaget? Precis som på PC, där man får ett val, "Är du inte Rosis? Logga då av och logga in med rätt spelare". Typ..."

Är det något som kan framföras till InnoGames tro? Känns så onödigt att måsta avinstallera hela spelet för att ändra spelare vid sådana här krångel.
 

Gaiona

Mästare
Vad bra, tack Mam! :)

Min fundering: "Varför kan man i appen, om man loggat in på en spelare, inte avbryta inloggningen till spelet och ändra spelare vid sådana här situationer, eller överhuvudtaget? Precis som på PC, där man får ett val, "Är du inte Rosis? Logga då av och logga in med rätt spelare". Typ..."

Är det något som kan framföras till InnoGames tro? Känns så onödigt att måsta avinstallera hela spelet för att ändra spelare vid sådana här krångel.
Det skulle ju vara möjligt att ha en knapp för avbryt inloggning eller att man kan klicka på tillbaka-knappen på mobilen, annars vet jag inte hur det praktiskt skulle kunna läggas in som funktion.

Annars är det inte så ovanligt i mobilvärlden att man dödar appen när det hänger sig och startar om, det görs på de flesta mobiler genom att ta fram listan med aktiva appar och svepa bort den app som man vill döda, sen är det bara att prova att starta igen, att avinstallera appen borde inte alls behövas i ett sådant sammanhang...
 

Rosis

Mästare
Det skulle ju vara möjligt att ha en knapp för avbryt inloggning eller att man kan klicka på tillbaka-knappen på mobilen, annars vet jag inte hur det praktiskt skulle kunna läggas in som funktion.

Annars är det inte så ovanligt i mobilvärlden att man dödar appen när det hänger sig och startar om, det görs på de flesta mobiler genom att ta fram listan med aktiva appar och svepa bort den app som man vill döda, sen är det bara att prova att starta igen, att avinstallera appen borde inte alls behövas i ett sådant sammanhang...
Anledningen till att jag avinstallerade appen var för att jag ville komma åt inloggningsfönstret och logga in på Se-servern. Kan man det om man gör som du beskrev?
Och backa-knappen på mobilen fungerade inte i detta sammanhang. Testade det mesta. :p
 

Gaiona

Mästare
Anledningen till att jag avinstallerade appen var för att jag ville komma åt inloggningsfönstret och logga in på Se-servern. Kan man det om man gör som du beskrev?
Vad jag kan se så måste man komma in i spelet för att komma åt knappen Logga ut, den knappen borde man ju även kunna komma åt innan man kommit in i spelet och då om samma fel uppträder igen så kommer man ändå åt utloggning och inloggning.

Felet ska ju normalt sett inte uppträda, det var ju ett fel (enligt @Mammio) i beta-servern som orsakade felet så normalt sett ska inte problemet som du beskrev ovan hända.
 

Rosis

Mästare
Vad jag kan se så måste man komma in i spelet för att komma åt knappen Logga ut, den knappen borde man ju även kunna komma åt innan man kommit in i spelet och då om samma fel uppträder igen så kommer man ändå åt utloggning och inloggning.

Felet ska ju normalt sett inte uppträda, det var ju ett fel (enligt @Mammio) i beta-servern som orsakade felet så normalt sett ska inte problemet som du beskrev ovan hända.
Jag loggar inte ut när jag spelat klart i appen, jag stänger bara. Nästa gång jag spelar så laddas spelet direkt. om det då är fel kan jag inte logga ut. Så då antar jag att man bör logga ut ur spelet varje gång man slutar spela, för att kunna byta spelare? Lite krångligt gjort, det är bara det jag menar. Men jag avslutar detta nu, eftersom det jag säger inte riktigt når fram. Tack ändå.
 

Gaiona

Mästare
Jag loggar inte ut när jag spelat klart i appen, jag stänger bara. Nästa gång jag spelar så laddas spelet direkt. om det då är fel kan jag inte logga ut. Så då antar jag att man bör logga ut ur spelet varje gång man slutar spela, för att kunna byta spelare? Lite krångligt gjort, det är bara det jag menar. Men jag avslutar detta nu, eftersom det jag säger inte riktigt når fram. Tack ändå.
Jag gör likadant men jag har bara ett konto på svenska servern så jag byter aldrig server eller ens konto.

Jag förstår mycket väl vad du menar, det borde vara enklare att byta spelare. Om man är utloggad så kommer man ju till valet av server och det borde vara möjligt att logga ut även innan man kommer in i spelet för om det uppstår något problem precis som det som hände dig, då ska man ju kunna logga ut och välja en annan server utan att behöva avinstallera och installera om igen, (det bör nog gå att ta bort data för appen och få samma resultat men även det är ändå onödigt krångligt). Inno borde helt klart kunna göra en förbättring här!
 
Topp