• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Produktion i BÄ - stor skillnad

Jian

Mästare
Kombinations.png

Hur kan det vara så stor skillnad - se bild.
Lika dyrt, samma tid - ändå stor skillnad
Vad innebär den violetta resp. den blå färgen uppe i vänster hörn?
 

Gaiona

Mästare
Vill man ha fler kombinationskatalysatorer så får man mindre mängd visionsdimma (som ju bidrar till ett mystiskt föremål i akademin) respektive om man vill ha en större mängd visionsdimma så blir det bara en kombinationskatalysator av receptet.

Det är bara att välja vad som passar bäst för tillfället.
 

ZpaRoW

Mästare
"Produktion i BÄ" det bilden visar tillverkar man i Magiakademin menmen tippar på du vill ha visionsdimman i BÄ :) bara välja om du vill ha katalysator mer än visionsdimma! Du får en Mystiskt överskott vilken du än väljer! men riktigt sugit att "förlora" 31 visionsdimmor om man väljer den vänstra! Ett tips är om ni har byggt rödapandan så får du 3 visionsdimmor extra för varje alternativ i magiakademin om ni har Pandan på lvl10, som kan hjälpa er i bä om ni vill samla Mystiskt överskott :)
 

ZpaRoW

Mästare
och färgen och prickarna i vänstra hörnet är en bra fråga, kan det vara varje sorts prick visar vilken "lager" vara det hamnar?
Förtrollningar/Instanser/Byggnader?
 

ZpaRoW

Mästare
den teorin sprack ju med en gång för de är samma pris i båda bilderna (katalysator) hahaha
 

Rosis

Mästare
Jag gissar att den lila färgen kommer mindre ofta som recept, och den blå mer vanlig, åtminstone har jag märkt av att det verkar vara så. Men som sagt, inget jag vet säkert.
 

anga

Mästare
Fortsätter om BÄ i denna tråd om det är ok för Jian Men jag upplever att hattar är då inte alls lika lätt att få i turneringen efter det blivit nytt. Eller inbillar jag mig? På 26 provinser fick jag 2 hattar, känns tunt...........
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
det stämmer att det blivit så med hattar och en annan sak som blivit stämmer är att man förlorar nästan 50 kp på dom 9 förta provinserna om man tar alla 6 omgångar det enda som förändrats är ju att det är olika reliker och det är väl okej...men att inno kallar det förbättring av turneringarna finner jag lite svårt

mvh taj
 

ZpaRoW

Mästare
taj vad då förlorar 50kp? är exakt samma antal kp som gamla systemet i provinser 1-9 och 10--> ska kolla hur de ligger till med spells

-Spellsen är samma som innan i antal. så lika svårt/lätt som innan att få Hattar i BÄ! enda är det är att dem är omplacerade i stjärnorna
och kp är utsprida mer i stjärnorna.
Som kp i provinserna 10--> så var det 0 5 0 0 6 0 kp (förut) och nu 1 4 1 1 4 0 kp!
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
vet inte hur du räknar och jag sa nästan 50 kp lite på jävelskap...men visst förlorar du kp den första omgången innan på 9 provinser var 4 -3-2 som blir 9 men där får man 3-2-1sedan vilket blir 13 kp så visst 1 vinst omgång 2 där fick du 5-4-3-2 på dom första 9 men där får du nu 4-3-2-1sedan vilket ger 14 förlust på 1 runda 3 likadant -1 runda 4 gav 5-4-3-2 sedan även här -1 sedan i runda +1 så 1-5 är det bara 1-förlut sedan i runda 6 var det 6-5-4-3 men där gör 1nno en ändring och ger 4-3-2-och enda 1 på 1 där är ju lite skillnad 18-10 så ska saningen fram så förlorar man ju bara 9 kp med hattarna menar jag bara att innan fick man alltid 3 olika lådor på första sidan nu är det så att det är lite mera av att relikerna tar en låda per omgång vilket iof inte gör mer än 3 hattar

mvh
 

harpan

Legend
Fortsätter om BÄ i denna tråd om det är ok för Jian Men jag upplever att hattar är då inte alls lika lätt att få i turneringen efter det blivit nytt. Eller inbillar jag mig? På 26 provinser fick jag 2 hattar, känns tunt...........
Hattar brukar ju va lätt tidigare, hos oss står det still på verktygslådor o röda amban känns tufft den här gången, jag har ingen statestik men känns tungt fast många hjälps åt....
 
Topp