• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Stängd Prosperity har en plats för dig!!

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Nu har vi äntligen en plats öppen igen, är du sugen på att byta?

Se hit! Prosperity söker ny medlem.

Vi är ett varmt harmoniskt gäng som aktivt spelar Elvenar. VI älskar att mötas och ha kul tillsammans. Vi hjälper varandra att få våra städer att växa och frodas. Den som söker får gärna ha lite erfarenhet av spiran, turnering och brödraskapsäventyr, över 500k poäng är meriterande. Så känner du för att komma in i en gemenskap med likasinnade så sök dig gärna till oss.

Vill man vara med i detta brödraskap deltar man aktivt i turneringar, spiran och brödraskapsäventyren. Vi stöttar varandra så det är inte så knepigt som det kan låta.

I turneringen tar vi alltid 10 kistor men även mellan 4-6 extra-kistor beroende på vad annat vi hittar på under veckan.

I spiran tar vi nu vårt 84e guld. Utvecklingen går spikrakt uppåt och vi tänker fortsätta så. Hur gör vi? Jo vi fixar det tillsammans. Vi har som mål att hjälpa varandra så mycket vi kan. Vi stöttar varandra med putsning minst 5 ggr i veckan samt byten så ofta vi kan.

Vi använder oss av Wonder KP-system då vi märkt att det gynnar oss som ett BS. Vi är aktiva i chatten (frivilligt) samt har en FB-sida (även den frivillig).

Vad vi kämpar med tillsammans:

- Mingräns 1000 poäng varje turneringsomgång (man kan välja att inte delta alls 3 av 9 ggr och lägga 0 poäng).

- Spiran tas till minimun boss 2, men vi är bra på att bistå med resurser så att man kan sig till topp (275 diamanter mm i utdelning vid guldmedalj)

- Alla förväntas delta i BÄ efter bästa förmåga, vi röstar om All-in alt lightversion. Så här blir det All-in i BÄ ca 2/3 på ett år (obligatorisk deltagande, vid all-in trollar man in byggnader och bygger till fabriker och verkstäder för att optimera antalet medaljer. I BÄ tar man minst och samlar in medaljer 1 ggn om dagen).

Visst låter det inte så tufft? Vi har kul ihop, kom och upplev det med oss. Hör av dig i PM till mig, Gose


Välkomna <3
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Bra skrivet Gose! Och för dig som funderar, ta kontakt via PM till Gose. Missa inte denna chans att få din stad att växa tillsammans med oss! Vi har ett välsmort Brödraskap, Prosperity, som ger välstånd till din stad, samtidigt som vi har kul ihop. Välkommen! :diamond::diamond::diamond: :p :diamond::diamond::diamond:
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Guld i spiran = tidsboostrar och diamantregn, plus alla byggnader och grejer man får.
Tio kistor i relikturneringen varje vecka, ger massor med Kp och uppgraderingsmöjligheter,
och det är inte svårt när alla hjälper till.
Samarbete i äventyren, chatt-snack och allt som hör till ett bra Brödraskap -
Kom med till oss, och se din stad växa, samtidigt som vi har kul ihop!
Se Goses inlägg överst för all info. Välkommen!
 
Senast ändrad:

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Då vi har en spelare som ska pausa lite så kommer vi snart att ha två platser lediga. Så om det är så att du tvekat innan för att bästa polaren fortfarande hade fått vara kvar i gamla gruppen, så har ni nu båda två en chans att komma till oss <3 ;):diamond:
 

Macbolan

Mästare
" Birka har ett par lediga platser, så nu finns chansen att ansluta till ett brödraskap som har få regler. Vi förlitar oss på att våra spelare gör sin del"
Hmm?...Det verkar ändå som Ni har rätt så många Regler o Krav på Era spelare!? :cool:;)
 

Rosis

Mästare
Vi spelar för att det är kul, och mot samma mål i vår grupp, och vill få medspelare med samma tänk. Då är inte strukturen, eller reglerna något problem, utan en förutsättning. Det ger harmoni och spelglädje, plus en massa belöningar varje vecka med diamant- och boosterregn från spiran, plus KP med mera från relikturneringarna, och så ett härligt samarbete under äventyren. Det kanske inte passar dig Mac, men för såna som mig är det perfekt. Att hoppa in i ett BS där det sedan kommer förväntningar man inte visste om, behöver man inte vara med om hos oss. Lev och låt leva...
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
" Birka har ett par lediga platser, så nu finns chansen att ansluta till ett brödraskap som har få regler. Vi förlitar oss på att våra spelare gör sin del"
Hmm?...Det verkar ändå som Ni har rätt så många Regler o Krav på Era spelare!? :cool:;)
Förstår inte riktigt vad detta har hemma i den här "annonsen" att göra. Vill ni ha spelare så kan ni ju ha en egen annons.
Som Rosis säger så är det något som passar vissa spelare och kan skapa harmoni. Men alla är vi olika (som tur är). Dessa mål som vi kör med är framröstade för att hitta ett min som vi alla tycker är skäliga och känner att vi klarar. Jag hoppas att den som söker till oss genom detta vet redan från början hur vi spelar genom att se de krav/mål vi har och därför inte får någon överraskning kastad på sig. :)
 

Macbolan

Mästare
Dessa mål som vi kör med är framröstade för att hitta ett min som vi alla tycker är skäliga och känner att vi klarar. Jag hoppas att den som söker till oss genom detta vet redan från början hur vi spelar genom att se de krav/mål vi har och därför inte får någon överraskning kastad på sig. :)
Men andra Ord..så kör Ni med en massa Krav å regler på era spelare!--eller Hur? :cool::p
 

Rosis

Mästare
Men andra Ord..så kör Ni med en massa Krav å regler på era spelare!--eller Hur? :cool::p
Tolka det på ditt vis Mac. Uppenbarligen förstår du inte hur vi tänker som. Just därför är det bra att vi har olika sorters Brödraskap, med olika regler, mål, gemenskapsöverenskommelser, lagar eller vad det än kan kallas. Vill man ha anarki så finns ju det valet också och det vet vi ju redan att du har testat. Var och en kan väl få vara nöjd med sina egna val? Förstår inte riktigt vart du vill komma någonstans med dina kommentarer?

Vi söker likasinnade spelare som känner att Prosperitys regler stämmer in på vad spelaren själv vill ha som minimi-mål. Det blir inga överraskningar efter inträdet hos oss, förutom hur smidigt spelandet löper hos oss och hur kul vi har ihop. Vi tar guld i spiran vecka efter vecka. Över 20 guld på raken är inte illa. Konstant höga poäng I relikturneringarna, och en prenumeration på tio kistor varje vecka. Kram på er alla.
 

Macbolan

Mästare
Brödraskapet som söker nya medlemmar här är Prosperity, inte Birka. Nu hade du nog glömt att ta av solbrillorna när du läste :cool::)
Helt Korrekt! :)
Jag erkänner att jag blandade ihop Er med Birka!...Men det va ändå Kul å skapa lite kaosdebatt här i Forumet! :p hehe
Jag är en Retsticka..å bara älskar å retas lite..kan Inte hjälpa detta..ligger i min Natur! ;)
Mvh
Mac
 

Mjolner

Legend
För mig har det varit bra att vara med i prosperity. Min stad har växt, det är härligt att ta tio kistor i varje turnering utan att känna irritation över de spelare som tagit 30 poäng och åker snålskjuts till kista 7. Viktigt också nu när det såsmåningom blir fler än tio kistor som man kan ta. Väntar med spänning på det.
Kan bekräfta att stämningen är god hos oss och att folk är hjälpsamma.
 
Topp