• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Provinsexpansioner

DeletedUser288

Guest
Jag hade ingen aning om att det fanns en gräns för hur många provinsexpansioner man kan få. Nu har jag 20 stycken expansioner kvar på kartan men kan inte längre några via provinsexpansion. I forskningen så finns det en kvar i nästa kapitel Amuni. Det enda som återstår är i så fall att köpa premiumexpansioner med diamanter, jag har gjort det förut men nu har priset uppe i 5300 och kommer säkerligen att stiga, 19 expansioner skulle i så fall kosta så där 5000 kr. Det är överhuvudtaget inte rimligt. Jag önskar att detta framgått klart och tydligt när man började spela att man aldrig kan får en hel spelplan och jag tycker det är urdåligt!
 

DeletedUser551

Guest
Men det kommer väl nya expansioner i nästa kapitel? (När det nu kommer ut:confused:)
 

DeletedUser288

Guest
Ja säkert men jag har 20 expansioner kvar. Det betyder att jag måste göra 20 kapitel till innan jag har hel karta. Hittills har det kommit ut 13 kapitel. Det är ju lite långt att vänta eller hur.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Även om du köper alla kommer du inte ha en full karta, tror det är tre platser kvar när du fått/köpt alla expansioner du kan. Detta för att vi ska kunna lägga till fler kapitel.
 

DeletedUser551

Guest
Ja, det är väldigt lång väntan det...:confused:
Jag är inte så långt kommen i spelet, men jag förstår att du är besviken att man inte kan bygga ut mer expansioner...
 

DeletedUser288

Guest
Boefst det är ju inte rimligt, man måste ju kunna fortsätta får provinsexpansioner, varför är det helt plötsligt stopp för det? Allt man uppgraderar kräver mer plats därför måste man också få möjlighet att få mer plats. Jag vill verkligen veta varför ni har satt en gräns på provinsexpansioner! Jag köper lite diamanter ibland men har absolut ingen som helst lust eller möjligheter att köpa "mark" för 5000 kr. Hur resonerar ni egentligen?
 

Macbolan

Mästare
Även om du köper alla kommer du inte ha en full karta, tror det är tre platser kvar när du fått/köpt alla expansioner du kan. Detta för att vi ska kunna lägga till fler kapitel.
Det stämmer helt å fullt...Jag har 3 platser kvar..Men kan inte ens fixa dom genom att köpa Premiumexpansioner!.."LockDown"!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Har skickat vidare det som feedback till InnoGames, gav även förslaget att man kanske kan tjäna/vinna något som reducerar priset på premium-expansioner. Jag själv personligen uppskattar att det finns alternativ till att köpa och inte vara låst till det.
 

Knutte

Medlem
Jaha, då har man efter drygt 3 års spelande nått den magiska gränsen på 457. Hade aldrig spenderat all tid på detta spel om det hade framgått tydligt vid registreringen att efter 457 kostar det massor av kronor att fortsätta!!! Vi är klart missledda efter att ha upptäckt detta OCKER!
Har förståelse att det kan kosta en slant men detta är att ta till i överkant.
Inte underligt att så många stora städer numer är öde.
Lägger pengarna på Triss istället, där finns ju en liten chans till vinst.
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
Hej jag kan förstå dig där att man ska behöva köpa 30 exp är i mesta laget en mera jordnära sak vore 10 detta spel behöver aktiva människor för att funka på alla plan annars slutar det med några tiotal BS och hur kul vore det i lägnden

Mvh Taj
 

DeletedUser158

Guest
Jag gör sällan nya provinser nu när jag vet att jag inte får fler expansioner för det. Det var expansionerna som gjorde att jag började utveckla min yttre spelplan... Då hade man något att kämpa för, liksom. Nu kvittar det, så lägger hellre trupper och resurser i turneringarna.
 

Macbolan

Mästare
Jag kör vidare med provinserna eftersom det gynnar Min produktion av Frön...;)
Vad det gäller Turneringar?
Så har Jag redan bevisat VEM som är Bäst! :cool:
/Mac
 

DeletedUser201

Guest
Upptäckte precis detsamma... vilken besvikelse.
Och jo, jag förstår att folk behöver köpa i spelet för att det ska utvecklas och uppskattar att det finns folk som gör det, men hade jag vetat att provinsexpansionerna tog slut hade jag placerat dem annorlunda.
 
Topp