• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Randomprat

Macbolan

Mästare
Jag vill bara berätta en sak..i nästa vecka flyttar Jag å mina arbetskamrater in i Europas(kanske Världens( Modernaste Psykiatriska Klinik!
Den har kostat typ 1 Miljard å bygga och är Top Noch va det gäller elektronik och Digitalisering! :)
Dessutom är vår arbetsplats HBTQ-Certifikerad enligt Svensk lag...så det finns 3 olika omklädningsrum för personalen!
1 för Män...1 För Kvinnor..samt 1 För "HEN"...asså de som Inte har bestämt sig ännu! Vilket kön de har asså! :cool:
Jag själv tänker defenitivt välja "Hen"..eftersom det vore mysigt å ha ett helt omklädningsrum för sig själv! :p
Googla gärna på; Psykiatrins kvarter i Borås
 

Elvenlis

Legend
Så du jobbar inatt du med Mac? Kul med lite nytt omkring sig :) Vi fick byta kontor igen för ett par månader sen. Denna gång fick vi byta byggnad också.Vi har ett (1) omklädningsrum då det spelar kngen roll vad man har bestämt vad man är :cool:
 

Elvenlis

Legend
Jag sitter fast i forumet, det backar till random saker jag läst redan helt av sig själv o jag kommer ingen vart, nu stannade det här och veskar göra det medans jsg skriver men nu fick jag larm och måste iväg, Det är nog besatt
 

Macbolan

Mästare
Mitt största bekymmer eller farhåga..är all denna elektronik i en vårdmiljö!
Varje patientrum har ett elektroniskt lås.. som måste låsas uppmed ett kort, och varje patient skall ansvara för ett eget kort till sin dörr!
Sen finns det TV på varje rum..inbyggt i väggen..med en fjärrkontroll som Pat. ansvarar för!
Varje säng har en egen fjärrkontroll..som pat..ansvarar för....

Visst låter detta underbart!?
Tyvärr så har inte dessa individer som fixat all detta lull lull någonsin jobbat med Psykotiska människor eller missbrukare som snedtänder eller går i dilerium!
Jag förväntar mig att dom flesta fjärrkontrollerna kommer att vara försvunna eller trasiga inom ett halvår..å korten till rummen likaså
Och en TV som är inbyggd i väggen med pansarglas över..är totalt funktionsoduglig..utan en fjärrkontroll...
Men Vi får vara glada över det Nya å fina i några veckor förhoppningsvis! ;):)
 

DeletedUser578

Guest
Mitt största bekymmer eller farhåga..är all denna elektronik i en vårdmiljö!
Varje patientrum har ett elektroniskt lås.. som måste låsas uppmed ett kort, och varje patient skall ansvara för ett eget kort till sin dörr!
Sen finns det TV på varje rum..inbyggt i väggen..med en fjärrkontroll som Pat. ansvarar för!
Varje säng har en egen fjärrkontroll..som pat..ansvarar för....

Visst låter detta underbart!?
Tyvärr så har inte dessa individer som fixat all detta lull lull någonsin jobbat med Psykotiska människor eller missbrukare som snedtänder eller går i dilerium!
Jag förväntar mig att dom flesta fjärrkontrollerna kommer att vara försvunna eller trasiga inom ett halvår..å korten till rummen likaså
Och en TV som är inbyggd i väggen med pansarglas över..är totalt funktionsoduglig..utan en fjärrkontroll...
Men Vi får vara glada över det Nya å fina i några veckor förhoppningsvis! ;):)
Låter som om det kan bli ni som får låsa in de där kontrollerna tills dagen innan patienterna blir utskrivna? Då kanske de kan hantera kontrollen själv? För är det riktigt illa så är väl handkontrollen inte en enhet för att styra en TV med utan ett vapen, eller i alla fall något att kasta sönder? Men jag vet inte hur det är, och det gör nog inte de som planerat det hela heller, antar jag?
 

Elvenlis

Legend
Mitt största bekymmer eller farhåga..är all denna elektronik i en vårdmiljö!
Varje patientrum har ett elektroniskt lås.. som måste låsas uppmed ett kort, och varje patient skall ansvara för ett eget kort till sin dörr!
Sen finns det TV på varje rum..inbyggt i väggen..med en fjärrkontroll som Pat. ansvarar för!
Varje säng har en egen fjärrkontroll..som pat..ansvarar för....

Visst låter detta underbart!?
Tyvärr så har inte dessa individer som fixat all detta lull lull någonsin jobbat med Psykotiska människor eller missbrukare som snedtänder eller går i dilerium!
Jag förväntar mig att dom flesta fjärrkontrollerna kommer att vara försvunna eller trasiga inom ett halvår..å korten till rummen likaså
Och en TV som är inbyggd i väggen med pansarglas över..är totalt funktionsoduglig..utan en fjärrkontroll...
Men Vi får vara glada över det Nya å fina i några veckor förhoppningsvis! ;):)
Vi har ett nytt demensboende på ön, ungefär samma teknik tänk där med tillägget att vi får inte låsa in folk ,,, för att komma in på boende, avdelningar och rum så krävs koder och taggar men ut är inga större problem,,, det var ingen som tänkte på att folk med olika former av demens ofta är vilse redan innan de går utanför dörren :rolleyes:
 

Mjolner

Legend
Bet sönder en tand för ca 10 dar sedan. Fick min akuttid till i dag. Gick till folktandvården och kände för första gången i mitt liv glädje att gå dit. Hade börjat ila och gjort lite ont. kändes inte som läge att uppsöka akademiska för käkkirurgi i helgen...
min tandläkare hummade och pysslade i min mun en stund innanhon sade, ja i värsta fall måste vi dra den och sätta dit en ny, men jag tror att det räcker med att rotfylla och byta ut till en porslinskrona. Det var inte karies utan bara ett brott i tanden.
bara!
jag trodde det skulle bli en Quick fix.
men nej, minst tre gånger till.
Fantastisk personal på folktandvården dit jag går, duktiga, trevliga, och lätt på handen. Och bra på att bedöva.
det känns mycket bättre nu.
 

DeletedUser576

Guest
Det är inte soligt ute. På med blåst- snö- regn-kläder gäller nu. Kanske till och med sockorna utanpå byxorna och sedan kängor på det?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp