• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Randomprat

Elvenlis

Legend
Hej igen!
Ang. mina farhågor kring en alltför digitaliserad/elektronisk arbetsplats..och i synnerhet en Sjukvårdsbaserad enhet!?
Så tyvärr har jag fått "Vatten på min Kvarn"! :/
I förra veckan så "brände" 6 dörrar...nån säkring rök...och 6 dörrar blev obrukbara...bla dörrarna/kortlåsen in till vårat Läkemedelsrum!!!
Vi fickringa på Eljouren mitt i natten...för att få upp dessa dörrar!...dom flesta gick att åtgärda..Men En av våra dörrar där vi måste springa in o ut ofta gick Inte att laga...så snickaren fick skruva igen dörren tsv... eftersom den Måste vara låst!

Sist jag gick hem.. så såg jag en kollega försöka komma in i omklädningsrummet...Vi blev ett gäng som försökte hjälpa henne..så Vi prövade 4 olika kort!...Men dörrjäveln vägrade öppna sig!
Så där stod Hon med arbetskläder på sig.. sina privata kläder å bilnycklar inlåsta i omklädningsrummet!! :(
Jag gav henne numret till Securitasväktarna på Lasarettet.... sen vet jag Inte hur detta löste sig??
Men övertron på den Digitala tekniken..börjar få sig några rejäla Törnar! :cool:
Väntar med spänning på våran kommande övergång till nyckelfritt hos alla vårdtagare som bor i egna hem,,,,,, funkar visst bra i andra kommuner men här,, vi kan inte åka GPS överallt ens men det förstår inte bestämmarna trots att vi berättar det hög ljudligt och ofta :rolleyes:
 

Jian

Mästare
Väntar med spänning på våran kommande övergång till nyckelfritt hos alla vårdtagare som bor i egna hem,,,,,, funkar visst bra i andra kommuner men här,, vi kan inte åka GPS överallt ens men det förstår inte bestämmarna trots att vi berättar det hög ljudligt och ofta :rolleyes:
Jag blev nyfiken på dig och din stad så jag letade reda på dig för att hälsa på - gissa vad som hände!
Det blev strömavbrott och kontaktsvårigheter. Det var bara att uppdatera sidan, sedan gick det att titta in och gå stadsvandring.
Gick förbi Doktor Freakensplean på jakt efter Häxans hus. Hittade inte hem till henne.
Visst fanns det väl något samband mellan F & H? :)
 

Elvenlis

Legend
Jag blev nyfiken på dig och din stad så jag letade reda på dig för att hälsa på - gissa vad som hände!
Det blev strömavbrott och kontaktsvårigheter. Det var bara att uppdatera sidan, sedan gick det att titta in och gå stadsvandring.bi Doktor Freakensplean på jakt efter Häxans hus. Hittade inte hem till henne.
Visst fanns det väl något samband mellan F & H? :)
Finns varken GPS eller nycklar i Alvsyssel ;), teknik fungerar så runt mig,,, slog in helt fel kod i ett kodlås i morse och dörren öppnade sig :rolleyes: Häxan har inte flyttat in än, men det gör hon snart !
 

Macbolan

Mästare
:eek: (OMG???) du är inne på heldygnsvården!
Tänk vad världen ändå är liten, ja den kallas IRL tror jag. Själv har jag hamnat lite i utkanten både i Elvenar och på ett sådant där ställe som kallas öppenvården. Det är bara till att ta Västtrafik så hamnar vi på samma Lokaltrafik. Fast man ska ju inte resa kollektivt numera.
Ha D
Yep..Jag jobbar på Borås Nya ultramoderna Psykiatriklink!..hehe
 

Jian

Mästare
Elektroniken i Dörrlåsen går på eget batteri...slutar det att funka..så är det kört!
Inget reservaggregat i Världen fixa Den biten! :(
a) Visst använder man Lithium inom psykiatrin - har man inte det också till batterier???
Så vad är problemet :rolleyes:

b) För länge sedan, på 1980-talet, fanns det hus nedanför Odontologen, hus som tillhörde Sahlgrenska.
Där i ge gamla rummen fanns det 2 hål i väggen - Reservkraft stod det på en liten skylt strax ovanför.
Undrar om det var för personalen eller för vad ...
 

anga

Mästare
10 kistor i turneringen är kanske vardags för många BS men i morse tog BS Scorpions 10e kistan. Varför berättar jag det för er undrar ni säkert. Jo för som ledare för Scorpions, vill jag bara tala om att jag är så stolt, glad över gänget. Den sammanhållning dom har, lagarbete, hjälper varandra, peppar varandra gör mig så glad :) Aldrig tjafs i chatt, Så jag är extra stolt ledare idag över alla i Scorpions :) Trevlig helg alla gobitar :)
 

Macbolan

Mästare
Inspirerad av anga!...så vill Jag lyfta fram en God Nyhet för "Anarchy"!
Vi har fått 2 Nya medlemmar...2 sköna och kompetenta spelare som heter; pling och Anne-Marie!
2 underbara människor som jag själv har känt sedan jag började spela för 5 år sedan ..Men Nu är det första ggn Vi har hamnat i samma gäng! :):cool:
I nuläget ligger "Anarchy" väldigt nära att ta en plats på den Globala Listan!
Visst vore det Kul att få in ett Svenskt Lag på den internationella listan?! :D
 

anga

Mästare
Inspirerad av anga!...så vill Jag lyfta fram en God Nyhet för "Anarchy"!
Vi har fått 2 Nya medlemmar...2 sköna och kompetenta spelare som heter; pling och Anne-Marie!
2 underbara människor som jag själv har känt sedan jag började spela för 5 år sedan ..Men Nu är det första ggn Vi har hamnat i samma gäng! :):cool:
I nuläget ligger "Anarchy" väldigt nära att ta en plats på den Globala Listan!
Visst vore det Kul att få in ett Svenskt Lag på den internationella listan?! :D
Wow tänk att lilla jag kan ge inspiration :) Men visst håller vi tummarna för er, klart att vi ska ha svenska flaggan på globala sidan :)
 

Sompote

Tävlingsledare
Vad är det för likhet med det verkliga livet och arbetet med brödraskapsäventyret?

Bild.jpg
 
Topp