• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Randomprat

Sompote

Tävlingsledare
Det känns alltid lika skönt när någon annan än mamma säger så.

Screenshot_20210121_050120.jpg
 

Jian

Mästare
Själv är jag, något, horisontellt hämningslös. Fast det var visst Karlsson först med. Hur nu Astrid uttryckte det.
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
Och en Lapp får Inte kallas för Lapp längre..Hen är en Same! ;)
En Eskimå kallas numera för Inuit!
En Zigenare skall kallas för Rom...trots att de själva håller fast vid ordet Zigenare! ;):rolleyes:
Sen får Romer Inte längre kalla Alla som Inte är Romer för Ganjiin..för Det anses vara rasistiskt emot andra folkgrupper! :cool::rolleyes:
Och Pippis Pappa får Inte längre vara Kung...utan enbart en tjänsteman på kolonial Nivå! :p
Och Barna Hedenshös samt Tintin..bör helst Inte existera överhuvudtaget...för Dom e SuperRasister! :cool::p
Därefter så bör man nog bränna Astrid Lindgren på BÅL..samt rubbet av hennes alster...:p:cool:

Fyll gärna på med Fler förslag om Politisk korrekthet..när det gäller att leta upp gammal unken Rasism..som frodas i vår litteratur! :oops::rolleyes:
 

Sompote

Tävlingsledare
Och Pippis Pappa får Inte längre vara Kung...utan enbart en tjänsteman på kolonial Nivå! :p

Därefter så bör man nog bränna Astrid Lindgren på BÅL..samt rubbet av hennes alster...:p:cool:

Astrid var en klok kvinna, och redan 1957 sade hon ”Någon patriot har jag aldrig varit. Vi är alla människor – det har varit mitt speciella patos här i livet.”
Hon var medveten om att tiderna ändras, och i debatten om Efraim Långstrumps yrke, sade hon redan 1970 att det var en idioti. Efraim hade troligen blivit pirat eller sjökapten istället för härskare över kurrekurredutterna, om boken hade skrivits senare.
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Och en Lapp får Inte kallas för Lapp längre..Hen är en Same! ;)
En Eskimå kallas numera för Inuit!
En Zigenare skall kallas för Rom...trots att de själva håller fast vid ordet Zigenare! ;):rolleyes:
Sen får Romer Inte längre kalla Alla som Inte är Romer för Ganjiin..för Det anses vara rasistiskt emot andra folkgrupper! :cool::rolleyes:
Och Pippis Pappa får Inte längre vara Kung...utan enbart en tjänsteman på kolonial Nivå! :p
Och Barna Hedenshös samt Tintin..bör helst Inte existera överhuvudtaget...för Dom e SuperRasister! :cool::p
Därefter så bör man nog bränna Astrid Lindgren på BÅL..samt rubbet av hennes alster...:p:cool:

Fyll gärna på med Fler förslag om Politisk korrekthet..när det gäller att leta upp gammal unken Rasism..som frodas i vår litteratur! :oops::rolleyes:
Fyll Kaja?... trist för alla Kajor eller?
 

Jian

Mästare
Vi har lite olika syn på humor - ibland är jag mer lättroad, ibland mindre.
Men så här road har jag aldrig varit på morgonen - som jag ser det på min skärm är det bara blankt och tomt, samt att Prosperity is my home.
Det kan ju tolkas på många sätt, och här är det nog bäst att vara extra försiktig.
Är nog antingen skärmfel eller fel på mina glasögon ;)
 

Gaiona

Mästare
Vi har lite olika syn på humor - ibland är jag mer lättroad, ibland mindre.
Men så här road har jag aldrig varit på morgonen - som jag ser det på min skärm är det bara blankt och tomt, samt att Prosperity is my home.
Det kan ju tolkas på många sätt, och här är det nog bäst att vara extra försiktig.
Är nog antingen skärmfel eller fel på mina glasögon ;)
Klippet är från Facebook och uppenbarligen kan det inte visas i den webbläsare som du använder, vet inte varför!

Jag kan se det och jag har försökt att casta det till teven för att få upp det i större format men det funkar inte med cast på det klippet så det är något mysko med upplägget, jag vet inte om det är Facebook som är problemet eller om problemet ligger hos XenForo (som är företaget bakom koden för detta forum och många andra forum).
 

potter

Mästare
Klippet är från Facebook och uppenbarligen kan det inte visas i den webbläsare som du använder, vet inte varför!

Jag kan se det och jag har försökt att casta det till teven för att få upp det i större format men det funkar inte med cast på det klippet så det är något mysko med upplägget, jag vet inte om det är Facebook som är problemet eller om problemet ligger hos XenForo (som är företaget bakom koden för detta forum och många andra forum).
Det mest troliga är FB..
 
Topp