• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Randomprat

Rosis

Mästare
Hej!

Idag på väg hem från jobbet tog jag en (lite) längre omväg hem, för att få uppleva den fina promenadvägen längs Ångermanälven. Solen sken, det var hög luft och lite höstvarmt. Löven sprakade i färger, men det syntes att många löv hade redan försvunnit från vissa grenar. På sina ställen fanns det massor med löv på den släta, jämna asfalterade promenadvägen, som en läcker höstmatta i glada färger. Så kom en lätt vindby och från den underbara aspkullen som finns längs vägen singlade det vackra gula löv. Jag fick ett sådant lyckorus av att se solen som gnistrade på träden, löven som sakta vinglade fram och tillbaka i luften på sin färd mot backen, vattnet som glittrade i älven, att jag kände en önskan att fånga allt på film. Ljudet av de prasslande asplöven går inte att beskriva, det var som sammet för öronen. Men istället för att filma det med mobilen kände jag att det räcker att jag ser det själv, och jag bara njöt av allt jag såg. Jag stannade en stund bara för att se och uppleva lukten, känslan, höra ljuden omkring och det var så härligt. Lägg till att jag dessutom går på en veckas ledigt, så kanske ni förstår den förväntan, och ruset som fyllde mig. :diamond::diamond::diamond::diamond::diamond:
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Tänkte att vi gärna kan berätta random saker här, om precis vad som helst. Det behöver inte vara glädje å lycka, för nog finns det dagar när regnet vräker ner å man blir helt genomvåt, kall och sur, och inte alls ser skönheten där man befinner sig, och det kan vara fint att få dela med sig det också. Eller något helt annat som man vill dela med sig av.
 

Gaiona

Mästare
Men istället för att filma det med mobilen kände jag att det räcker att jag ser det själv, och jag bara njöt av allt jag såg.
Tack för att du även delade med dig med din härliga höstupplevelse, hösten är en underbar årstid med alla färger och dofter från skogen som ger en ro i sinnet.

Jag gillar vintern med, inte minst när snötäcket ligger vitt överallt och det knarrar under skorna när man går ut och njuter av den kristallklara luften.
 

Rosis

Mästare
Ja, snö med krispigt kall luft, o knarr under sulorna, det är underbart. Jag älskar verkligen alla våra fyra årstider. Det som är värst för mig är när det blir verkligen hett på sommaren med värme och fukt samtidigt, pga hälsan, men nog njuter jag av sommaren också, trots det. Bäst är det på försommaren med en torr värme, det gillas skarpt. Men bäst av alla årstider, det kan jag inte välja, eftersom jag älskar just variationen. Det föränderliga har också en skönhet.
 

Gaiona

Mästare
Jag håller med dig om att värmen kan vara tuff, ligga och sola är inget för mig, usch och fy och nöjd luftfuktigheten blir hög under värmen då kokar hela jag vilket jag verkligen avskyr men en sval sommarkväll när koltrasten underhåller oss med sina drillar och svalorna med sina halsbrytande akrobatiska flygturer kan vara hur sköna som helst.

Våren är trevlig när fåglarna konkurrerar om honorna och jagar bort sina konkurrenter med för oss vacker fågelsång och det uppstår små bäckar som porlar lite här och där.
 

Gaiona

Mästare
För de som vet vad angas inlägg handlar om så är det solklart, ni andra behöver knappast bry er om hennes inlägg (jag tillhör dem som vet vad det handlar om) men skicka henne gärna en gul badanka ändå!
1601840943710.png
 

Elvenlis

Legend
Jaha ja,,,,, den var ju nätt,,,, för länge sen i Sverige någon stans var det nån som la ut en uppblåst bad krokodil i kanten på en sjö,,,, ja vatten var det iaf så det var ett vår tecken när man för förbi och fick syn på den :)
 

Macbolan

Mästare
JUST NU!!
Spelas det en väldig Viktig fotbollsmatch i den Mongoliska Dam-Ligan!
Khad Women Vs Khovd Western Damer
Den har Nyss startat..och ca 15 min, in i matchen, så står det 0-0...
Vi lär återkomma med fler rapporteringar lite senare...stay tuned!
 

Macbolan

Mästare
Från det ena till det andra;
Igår såg jag en Groda hoppa över vägen...jag lurade på att stampa på den!?
Men min empatiska ådra översköljde Mig med Barmhärtighetshormoner ..så jag lät Grodan vara ifred!
Istället gick jag in till Min Dator ..och beslutade mig för att hacka Donald Trumps Respirator istället!
DET kändes Mera Humant! :cool::p
 
Topp