• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

REKORD??

Taj-Lej

Kändis
Hej igen såg att jag även denna gång uttryckt mig klumpigt med ordet elaka...vad jag menar är att jag inte innan sett sådana tendenser hos serenity

Taj
 

Macbolan

Mästare
Kör igenom eventet dvs plocka nycklar från marken och gör uppdragen. Köp skade/hälso-byggnader. Börja spara specifik trupp någon/några veckor innan turneringens start. Varor behöver du inget jättestort lager av. Lägg ut byggnaderna och passa turneringstiderna under veckan. Voila du har möjligheten att ta mitt icke-diamantade rekord på 10260. Ha det gott gubbs!

Hej ertz0r!
Jag kommer ihåg för ett antal månder sedan...när Du dök upp första ggn på Topplistan i Turneringen...
Jag kollade upp Dig...och fick se en Stad som knappt hade några Verkstäder eller Vapendepåer...
...så Jag skrev till Dig och frågade;
"Hur tusan bär Du dig åt...för att fixa din Rank..utan att ha tillgångar för Det?"
Jag fick till svar ifrån Dig;
"Jag använder Diamanter!"

Med detta i åtanke å minne...:confused:
..så "Voilá"!!...så kanske Ditt rekord Inte va så "Diamanfritt"...som Du påstår...Men vem vet?!
Men oavsett Vilket?
...så måste Du å dina Dubbelmoralister till polare i Serenity spöa 13770 points! :cool::D
mVH
Mac
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
"Serenity är inte det minsta sura på någonting annat än det fula osanna påhopp som Macbolan gjorde mot ertz0r när han gjorde en fin prestation i en turnering tidigare (och Mac kom tvåa trots ihärdig försök att vinna). Ett inlägg som för övrigt var ett så grovt påhopp att Rikk tog bort det. Om ni hade läst det inlägget så hade ni förstått Olivers irritation över Macs dubbelmoral. Så enkelt är det. "

Nää!...riktigt så "enkelt" är det Inte Capriora!
Vad det gäller Diamanter så har Jag Aldrig förnekat att jag anv. sådana...till skillnad ifrån ertz0r..(se ovan inlägg) ;)

Och Vad det gäller dubbelmoral och "Fusk"...så Vet Jag med flera..att flertalet av Serenitys spelare anv. multibla konton/städer..för att pumpa upp sina UV till Max med KP...:rolleyes:

Det är rätt så enkelt att kolla upp!
Gå bara in på någon av Serenitys Top-10 spelares städer...kolla sedan vilka som har lagt KP i deras olika UV..."Voilá"!..som någon sa! :p

Tyvärr så är det enligt Innogames Tillåtet att göra detta...Men vi vet Alla att det skapar en obalans i spelet...Men Visst..Innogames vill få in pengar...jag har full förståelse för Det!
Mvh
Mac
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
Ja du bulan, Klart du är skeptisk till min kommentar...
Du förstår ju inte den...
I Serenity tycker vi det är rätt kul med turneringar och äventyr.
Därför genomför vi dom utan att använda diamanter.
Att köpa en seger, är ingen seger...Det är ungefär som att fuska i patiens...
Vem fan lurar man?

Ööh!?...Dig Själv och resten av Ditt gäng!??...för Vi andra går Inte på Det! :confused::cool:
/Mac
 

pling

Medlem
det var ett väldigt tjafs om dessa rekord.
men ett rekord har vi nog iallafall i serenity.
jag har varit med i 24 veckor och vi har tagit alla 10 kistor i 24 veckor + att dom tagit några innan jag kom med. (jag kör utan diamanter, ingen ekonomi för det)

slå det rekordet om ni kan:D
/pling
 

DeletedUser319

Guest
Jasså, en konversation vi aldrig haft, men humoristiskt att läsa :)
Diamanter i turneringar: Jo det finns ju en chans (svårt att motbevisa), men en tanke som jag kan dela är ju att jag knappast haft 30 vanliga bostäder om jag sitter o spenderar 10-tusentals diamanter i turneringen. Tips/förklaringar hade jag gärna kommit med, men känns korkat att även hjälpa de som använder diamanter och redan har en stor fördel.
 

DeletedUser319

Guest
[QUOTE="
...så Jag skrev till Dig och frågade;
"Hur tusan bär Du dig åt...för att fixa din Rank..utan att ha tillgångar för Det?"
Jag fick till svar ifrån Dig;
"Jag använder Diamanter!"
/QUOTE]

Du får gärna lägga upp den konversationen här, som är ditt enda bevis. Kan ju iofs ta ett par dagar innan du lyckas tillverka bilden, men för ett gott skratt.
 

Macbolan

Mästare
Jasså, en konversation vi aldrig haft, men humoristiskt att läsa :)

Jo Jag misstänkte att Du skulle förneka denna konversation...och visst "Ord står emot Ord"...
Tyvärr så tillåter inte vår Mailkorg obegränsat med utrymme!...så självklart har Jag Inte kvar vårt meningsutbyte via mail...tyvärr...!
Du må "skratta" Hur mkt Du vill ertz0r...sätt det dock Inte i halsen!:rolleyes:
...för Både Du å Jag Vet Sanningen...eller Hur? :cool:
Mvh
Mac
 

Macbolan

Mästare
jag har varit med i 24 veckor och vi har tagit alla 10 kistor i 24 veckor + att dom tagit några innan jag kom med. (jag kör utan diamanter, ingen ekonomi för det)

slå det rekordet om ni kan:D
/pling

Det visar enbart att Du har åkt med på ett "Bananskal"..och dragit nytta av dit Gille samt övriga medlemmar som "Offrat" sina Diamanter...för att Du skall få den 10.e Kistan!...Snyggt jobbat Pling! :confused::cool:
Mvh
Mac
 

Grizabella

Kändis
Jag förringar ingen deras prestationer men jag ser den jämförande tabellen som ganska värdelös så länge inte alla spelar på lika villkor. Det är mycket enklare att nå snabba resultat om en spelare har stor plånbok som hen kan köpa mycket diamanter, styrkor och boostar med jäntemot hur det är för oss som nästan inte köper diamanter alls. Det är nästan två helt olika spel och för att den jämförande statistiken ska bli advekat måste vi spela detta eminenta spel på samma nivå - Det vill säga två olika listor för de som använder affären och de som inte gör det.

Jag själv kan tycka att detta spel blir mycket mer utmanande och roligt om man inte har obegränsad tillgång till diamanter och boostar - Men det är min personliga åsikt och jag är helt införståd med att det är en viktig inkomst för Innogames. Däremot har jag länge önskat att det fanns en diamantfri server i både Elvenar och FOE. G.
 

Macbolan

Mästare
Hej!
Du har en Bra "Poäng" i det Du skriver Griza...
Tyvärr så blir spelet "Obalanserat"..pga att man kan anv, Diamanter/pengar...
Men Visst..jag skulle välkomna en server för de som vill köra utan Diamanter!

..kan även tänka mig någon form av "Turnering/Cup"...enligt Taj.Lej,s förslag...där Vi kan mötas på lika villkor..

Sen skulle jag vilja begränsa möjligheterna för spelare att pumpa in KP i sin "Huvudstäder" via multibla konton/städer...
Det skulle lätt kunna åtgärdas via att ha samma avstånd som gäller för Torget...för att handla med olika spelare asså!...
Mvh
Mac
 

DeletedUser337

Guest
Kan bara lägga till köp av diamanter är ändå "köp av diamanter" vad dem används för o hur många man köper spelar ingen roll...man har ändå tagit extra hjälp.

Det finns en hel del städer som inte har köpt en ända diamant, det finns även en brödraskap som kallar sig just det "vi som vägrar köpa diamanter" i så fall alla som har köpt diamante ni tillhör inte toppen det är ju dom som har kämpat hårt utan köp av en ända diamant....där är det många käppar i hjulet...magi akademi, byggmästare stuga,magiska verkstäder o bostäder, mark, KP byggnader o en hel del annat...visst det är tillåtet men det går diskutera.

Tycker att det är löjligt att retas på en persons diamant köp som har används i ett visst område medan man själv har köpt dem men använt i något annat.

Som Jesus sa "den som är oskyldig utan synder ska kasta första stenen på en syndare"
så mina damer o herrar sluta med att beskylla andra för en sak som ni själva gör bara på annat sätt.

Härmed vill jag också be er alla att vara mogna o inte kränka o trycka ner en annan oavsett vem o varför..om en visar dålig sida den andre måste inte sänka sig till samma nivå...vi vet ju inte vilka problem, fel o brister eller sjukdomar den andra har...så var schyssta mot varandra genom att inte sänka sig lågt..en mogen, självsäker, balanserad, frisk person tar inte den väg att sjunka lågt.

Självklart ska man kommentera o vissa sin missnöje men på ett nivå som var o en vill representera.

Tack
 

Macbolan

Mästare
Ett fantastiskt Bra Svar Wizzard!
Vi är Alla olika..och spelar på olika "Villkor"...utifrån våra egna personliga intressen och hur vi väljer att förvalta vår fritid...:cool:

Personligen har Jag Aldrig förnekat att Jag anv. en jäkla massa Diamanter..Men det är ju Mitt val...vart jag vill spendera mina pengar...eller Hur?

Men vad det gäller mitt "Rekord"...så kan jag berätta att det va nog den server som jag anv. MINST Diamanter på någonsin!! ;)
...dessutom så var det ett ytterst fåtal strider som jag valde att "köpa" via förhandling!

Jag anv. Diamanter för att korta ner väntetiden för sista steget i provinserna..eftersom jag hade ett jobb att sköta/gå till...:confused:
...sen anv. jag ett fåtal Diamanter till att speeda upp min Trupproduktion...Men det var mindre än vanligt...eftersom jag hade byggt upp massor av dom trupper jag visste behövdes tidigare....

Tidigare hade jag anv. jag mina Diamanter vid olika Event för att stacka på mig vissa boostbyggen...därefter sparade jag dom till "Rätt" tillfälle..:cool:
Mitt rekord har givetvis "källan" av att jag har anv. Diamanter...MEN det har även krävts planering och närvaro i spelet...

Jag anv. 8 st Stridsboost för Bågisar samt 4 st Hälsoboost för Alla enheter....sen kan man plussa till den Boosten jag fått ifrån mina UV! ;)
Jag har utforskat 465 Provinser..vilket gav mig möjligheten att köra 51 provinser i Turneringen...

Sådärja mina vänner!
Nu har Ni fått "Receptet"...eller "guiden" till att slå Mitt Rekord! :):cool:
Mvh
Mac
 

Macbolan

Mästare
Grattis Rhavin till segern i senaste Turneringen! :)
Dina 12228...är formidabla!
Du får en hedrande 2.a plats efter mina 13770 poäng!

..kan dock meddela att det kommer ett Nytt Världsrekord inom :cool:;)en snar framtid..
Mvh
Mac
 

DeletedUser166

Guest
Tack, är dock inte intresserad av nått rekord körde bara runda 5 på allt, sista rundan ger ju inge kp så imo inte värt de.
 

potter

Mästare
Prosperity har som första svenska spiradeltagare tagit den första guldtrofén :cool: Efter en hård och energisk kamp mot Birka fick Prosperity guldtrofén.
Detta vill jag uppmärksamma med att säga GRATTIS till guldtrofén;). Äntligen erhöll vi den efter hårt engagemang och slit. För det var inte enkelt att nå denna guldpeng.
Grattis till Prosperity.
 
Topp