• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Resursmängd inför en förhandling

P3Games

Legend
Det skiljer sig mellan datorversionen och mobila versioner på många saker. En sak som jag upplever lite irriterande på den mobila versionen är att man inte ser hur mycket man har på lager av de resurser som krävs vid en förhandling. På datorn kan man åtminstone hovra och vad som är tillgängligt.
I början av min Elvenarkarriär så kunde jag hamna i en situation där jag inför tredje förhandlingsrundan plötsligt står utan en viss resurs som behövs, aaaargh! Att ta diamanter i det läget är inte att tänka på, inte värt. Bara avbryta, gå tillbaka till staden, fyll på det som behövs om man kan.

Om möjligt, jag skulle vilja se ytterligare ett steg längre än vad datorn kan visa. Går inte det vore en presentation på vad som tillgängligt ett minimumkrav.

Istället för att "bara" visa tillgänglig mängd, så skulle jag vilja se hur många förhandlingar ens resurser räcker till. För de flesta resurser har man så man klarar sig, men de övriga mer flyktiga resurser såsom frön, orcher, eller icke-boostade varor på högre nivåer (om man har ojämn lagerhållning) så skulle det förenkla om man såg direkt antalet förhandlingar.


DiplomatiskLösning.PNG


Värdena i de gula fälten är exempel på hur en förhandlingssituation såg ut för mig - hur många vändor jag hade på mig.
De flesta varor klarar man med råge, men för Månsten hade jag ca 7000. Visst kan jag räkna ut i skallen att 7000 månsten räcker till max 3 förhandlingar om det krävs 2100 per förhandling. Men med flera varor nära gränsen och med flera på varandra följande förhandlingar kan det vara smidigt att snabbt kunna se om lagret räcker, eller ska man fylla på innan man ens ger sig in den karusellen.


Men som jag nämnde inledningsvis, jag vore jätteglad om man kunde se n å g o t i den mobila versionen.
 

Gaiona

Mästare
Man kan se det i mobilen, nu har jag redan gått i mål i den här spiran annars kunde jag tagit en skärmbild och visa var man ser det.

Redigering:
Jag hittade en beskrivning, högst upp på sidan när man ska förhandla så visas det en liten låda till vänster om mynten, klicka på den så ser du vad du har i lager av aktuella varor för förhandlingen.

En till redigering:
Efter lite letande så hittade jag en bild, se lådan.
1661532840950.png
 
Senast ändrad:

P3Games

Legend
Där ser man. Jag kan inte ens i minnet få upp den bilden av lådan, även när jag nu ser vad du visar. Det förklarar väl hur lite notis jag gett den symbolen. Får kolla i spiran nästa gång den startar. Tack för tipset!
 
Topp