• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Sökfunktion för byggnader

Alla vi vet att det alltid är ett virrvarr av trädklyvande varelser i rörelse blandat med Manatillverkande fabriker, Magiska bostäder, Glittrande Faderträd, Fenixar i olika utförande och hundratals andra byggnader. Att hitta en specifik byggnad är ibland så krävande så jag anlitat självaste Sherlock Holmes till uppgiften.
Han, kan jag säga, är inte billig i drift!
Jag vill få ner denna kostnad och efterlyser en sökfunktion i spelet där man i staden kan söka på en specifik byggnad: Sök, highlight och hitta.. Voila, pengabekymmer borta och staden frodas!!
 

Gaiona

Mästare
I appen kan man söka på byggnadernas namn i besvärjelseförrådet, funktionen kunde vara bättre om man kunde söka på vad de producerar men man får komplettera med de fan-sidor hon finns på nätet.

Byggnaderna i staden får man hålla reda på själv, vad de tillverkar och var de är placerade och vilka man kan uppgradera samt vilka som man kan göra sig av med eller teleportera. Jag (och min sambo) har ett exceldokument för att hålla koll på staden och förrådet, vi har lagt många timmar på det.

Spelet ska ju vara utmanande för att vara roligt tycker jag, det ska inte vara för lätt för då tappar åtminstone jag glädjen att spela.
 

Alvros

Medlem
Jag har ganska bra koll på vilka byggnader jag har i min stad och vad de tillverkar eller ger för resurser i form av befolkning och kultur. Liksom Gaiona så gjorde jag för en tid sedan något liknande med hjälp av Excel. En yta är reserverad för de byggnader som hör ihop med respektive kapitel och behövs det mer yta så kan det hända att jag bygger om staden så att det ska få plats. Vid det tillfället kan det hända att jag säljer någon byggnad som finns i lagret eller till och med har fått en som är bättre via eventen.
 
I appen kan man söka på byggnadernas namn i besvärjelseförrådet, funktionen kunde vara bättre om man kunde söka på vad de producerar men man får komplettera med de fan-sidor hon finns på nätet.

Byggnaderna i staden får man hålla reda på själv, vad de tillverkar och var de är placerade och vilka man kan uppgradera samt vilka som man kan göra sig av med eller teleportera. Jag (och min sambo) har ett exceldokument för att hålla koll på staden och förrådet, vi har lagt många timmar på det.

Spelet ska ju vara utmanande för att vara roligt tycker jag, det ska inte vara för lätt för då tappar åtminstone jag glädjen att spela.
Problemet är inte alltid att veta vad man har för byggnader. Problemet är att hitta rätt byggnad. Tex; Vagnsbibliotek, pariserhjul, upplyst distans mm som blivit gamla och ska raderas. Speciellt dom små byggnaderna är svåra att hitta då dessa ofta överskuggas av större byggnader.
 

Gaiona

Mästare
Problemet är inte alltid att veta vad man har för byggnader. Problemet är att hitta rätt byggnad. Tex; Vagnsbibliotek, pariserhjul, upplyst distans mm som blivit gamla och ska raderas. Speciellt dom små byggnaderna är svåra att hitta då dessa ofta överskuggas av större byggnader.
I appen i dölj byggnader-läge blir de byggnaderna gråa när de blivit gamla, väldigt bra funktion, det är bara att hoppas att ni som spelar på dator får samma funktion!
 
Topp