• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Saknad av befolkning

Undrar vad som hände egentligen????
För att få loss mer befolkning när jag bara hade ca 400 lediga flyttade jag en nivå 23 Kristallfabrik till lagret. Jag kan inte se hur många personer den "Omsätter" när den är på spelplanet, men när jag har den i lagret ser jag att det behövs 5159 ledig befolkning för att flytta den till spelplanet. Alltså borde jag ha dom ca 400 befolkning jag hade innan samt dom 5159 som entledigats efter flytten som ledig befolkning. Totalt alltså dryft 5500. Istället har jag 4313 personer som inte ens motsvarar den flyttade kristallfabriken. Har inte tidigare raderat eller flyttat några byggnader som ger befolkning så förklarigen är inte att befolkningsmängden var på minus. Bilderna är tagna efter att jag flyttat fabriken till lagret och utan att jag gjort något annat. Det går alltså inte ens flytta fabriken tillbaka då det saknas befolkning.
 

Bilagor

  • Elv1.jpg
    Elv1.jpg
    69,1 KB · Visningar: 69
  • elv2.jpg
    elv2.jpg
    85 KB · Visningar: 66
  • elv3.jpg
    elv3.jpg
    89,4 KB · Visningar: 66

Rosis

Mästare
Det kan ha med ett under att göra, som ökar på befolkningen beroende på hur många som är i arbete. Någon kan säkert komma på vilket också.
 

ZpaRoW

Mästare
tror de är som rosis säger, då några under ökar befolkningen när befolkningen "arbetar"/används men tar du bort Byggnad/arbetare så blir befolkningen mindre och då kan du inte få tbx byggnaden, ligger du på gränsen så blir de typ minus först då du tar bort byggnaden sen förfaller bonusen för arbetare så minus på de oxå och då kan du inte få tillbaka bygnande utan måste bygga några provisoriska bostäder lr lvla ett underverk som ökar befolkningen! blir minus och minus (AVGRUNDEN o BERGSHALLAR)
fattar knappt själv va ja skriver men haahah
 
Tror inte det är förklaringen. Dom enda undren jag har som ökar befolkningsmängden är Gylllena avgrund och Brgshallar. Bägge dessa har statisk ökning av befolkning, inte procentuell.
 
Aha, nu när jag kollar på tex Gyllene avgrund så är det som ni säger, det baseras procentuellt på antingen befolkningen eller arbetande befolkning... alltså om ja uppdaterar något annat med viss arbetande befolkning borde jag i så fall få motsvarande procentuell "rabatt. Tax, om en uppdatering kräver 1000 pers, borde jag få tillbaka 116 pers efter uppdateringen nu med level 22 på gyllene och 11,625% befolkning och 112 pers på bergshallar level 21 och 11,25% befolkning. alltså totalt 228 pers på 1000arbetande och ca 1150 personer på dom 5159 jag satte på bänken när jag flyttade kristallfabriken i malpåse... vilket faktiskt stämmer rätt bra.
Stort tack till er som svarade... inte lätt och förstå spelets dolda budskap..-)
 
Topp