• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Skämtar du (igen)?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Skämtar du?

Info


Slutdatum: 29:e juni 2019
Vinster:
1.
1500
diamond.png

2. 1000
diamond.png

3. 500
diamond.png


Tävling


Eftersom vi hade en lite större tävling från InnoGames i samband med 5 årsdagen så återanvänder jag förra årets juni-tävling.
Denna tävling går ut på att ni ska göra skämt, med Elvenar-tema.
Varje spelare kan göra tre skämt var, men det räcker med ett för att vinna.

Förra året var det bästa skämtet följande då det följde temat och var uppfinningsrikt:
"Vilken djurunge gillar Alverna bäst? -Kalven." av Grizabella

Regler


  • Tre bidrag per spelare.
  • Inlägg kommer vara dolda i tråden, så ni inte kan se andras bidrag.
  • Vinnaren kommer att utses av Elvenar teamet.
Lycka till!
Team Elvenar
 

potter

Mästare
1. Vad blir det när en katt funderar? Misstankar!
Här har vi födelsedagsbarnet själv som står för roligheten = Bastet.

2. Vilken fisk är fånigast? Löjan!
Här har vi Sjöjungfrurnas paradis.

3. Om en ödla ligger på en hylla i en butik så är den varan.
Här har vi Vallorianskt mod
 

DeletedUser583

Guest
En fe, en orch, en dvärg, en människa och en skogsalv ska genomföra ett stort Elvenarprojekt och bygga en stad som rymmer alla raser samtidigt. Vad börjar Elvenarprojektet med?
-E!
 

Rosis

Mästare
Trollet hytter åt orchen som kommer vinglande, rapande, ja rentav raglande till deras gemensamma arbetsdag. -Har du tittat för djupt i stopet, innan vi ska arbeta ihop? Orchen svarar -Jag? Va? Skulle jag i så fall klara av detta? Orchen ser ut att spänna kroppens alla muskler, spritter till i kroppen och gör en tåhävning. Samtidigt får orchens byxa får en blöt ros, som snabbt växer sig större på framsidan. Strax hörs ett kraftigt pruttibröööt från orchens ända, samtidigt som en grön dunst fladdrar i vinden bringades en kraftig odör. Trollet svarar trött -Jaaa... ...det är nog inte så svårt... Orchen säger då skamset -Typiskt. Det skulle ju va en bakåtvolt.
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Vilket spel är mest laddat? ELvanar!!

Vilket rum är mest besökt ? Elvanars FoRum!

-Hej alla barn nu blir det barnprogram,
titta nu här vad farbror Elv tar fram,
Två Blå Kristaller och nu ska ni höra,
vad man med två blå kristaller kan göra;
Lägg dom i kistan och hippeli hepp,
så har vi byggt oss ett Luftskepp!
 
Senast ändrad:

DeletedUser661

Guest
Varning för överkänsliga, läs på egen risk! Stor portion av humor och djupsinnighet krävs:

I Elvenar är Orcherna riktigt djupsinniga varelse. De ser till att ha toapapper av lite sämre kvalité. Detta eftersom de är medvetna varelser som älskar när de kommer i kontakt med sitt inre. Som till exempel varje gång det går hål i deras toapapper.
 

Liliros

Legend
När invånarna i min stad blev satta i karantän - förutom när de ska arbeta så klart - så blev de snabbt uttråkade. Jag har fått motta flera klagomål, trots att jag tagit beslutet för deras eget bästa. Det händer för lite, inget partyyy, vi vill få lite fart här! Till slut blev jag less och sade åt dem att öppna sina fönster, för då blir det drag i deras bostäder! /Liliros, stadsansvarig för Rosenhed - Elvenar.
 

DeletedUser576

Guest
Elvenar utgör en blomstrande plats för olika raser, och de lever alla på olika sätt, med olika kulturer och talesätt. Jag hörde talas om ett av Orchernas alla talesätt, och det lät så vackert och verkar så omtänksamt, att jag känner en genuin längtan efter att få träffa dem om nåt kapitel eller så. Jag vill härmed dela med mig av det: "Om maten någon gång tar slut, så har vi fortfarande varandra." Åhhh.... så fint! Eller hur?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Vad sa den spanska spelaren när han tröttnade på att alltid ha underskott av mana? - Mana mañana



Det är svårt att berätta ett skämt för Nekromantiker. – De tar allt på dödligt allvar.



Vad sa eld-elementaren till luft-elementaren som skulle gå till marknaden för att köpa elvenar essens? – Akta så du inte blir blåst.
 

DeletedUser578

Guest
Har hört ett rykte om kapitel 16, och dess jordgubbsöl som tydligen krävs i stora mängder. Utan att sprida ryktet vidare, så vill jag bara ställa en lättsam fråga. Tror ni att orcherna vill bli jordgubbsöl, eller blir de pressade till det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp