• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad Snabbfunktion för granntjänst

Jian

Mästare
I Brödraskapslistan finns en förteckning över deltagarna. Den fungerar även som en lista över vilka man gett grannhjälp till. Snyggt och prydligt, lätt att använda.

Önskas:
En motsvarande funktion som omfattar alla ens grannar - nu för tiden måste man ju rusa runt på världskartan och kolla om de är hemma (när senaste hjälpen kom fram och hur lång tid det är kvar till nästa möjlighet)
 

Araton

Medlem
spelar man på mobilen funkar det okej ändå, värre är på datorn, det tar för lång tid å man får vänta en evighet för att stora städer skall laddas upp. Här behövs det verkligen en förändring.
 

Mirabella77

Legend
spelar man på mobilen funkar det okej ändå, värre är på datorn, det tar för lång tid å man får vänta en evighet för att stora städer skall laddas upp. Här behövs det verkligen en förändring.
VERKLIGEN! När de har gjort så bra i appen, ska inte vi som spelar på datorn ha lite bekvämt också?! Många behöver ju putsa grannara p.g.a att få mynt... :rolleyes:
 

Jian

Mästare
Det finns en liten genväg på datorn.

Kolla i dina aviseringar - där är det en lista över aviseringar med en "besöksknapp" (det grönaste lilla huset på knappen). Beroende på antalet aviseringar och därmed sidor, så går det kanske lite fortare än om man ska vänta på att ladda upp "De store"
 

DeletedUser583

Guest
Det finns en liten genväg på datorn.

Kolla i dina aviseringar - där är det en lista över aviseringar med en "besöksknapp" (det grönaste lilla huset på knappen). Beroende på antalet aviseringar och därmed sidor, så går det kanske lite fortare än om man ska vänta på att ladda upp "De store"
Problemet är att när man har spelat ett tag, har man betydligt fler grannar än antalet aviseringar som tillåts. Vilket gör att man inte ids hälsa på sina grannar, i princip, om man bara spelar vid dator.
 

Mirabella77

Legend
... desutom ger inte alla grannar tillbaka någon grannhjälp så de kommer inte till aviseringar men håller med @Jian de är bättre än inget har dom som putsar mig alltid och jag tillbaka.
 

Jian

Mästare
... desutom ger inte alla grannar tillbaka någon grannhjälp så de kommer inte till aviseringar men håller med @Jian de är bättre än inget har dom som putsar mig alltid och jag tillbaka.
När man ska putsa så kommer man ju in i stan och hälsar på. Hos flera av mina grannar ser stan likadan dag och dag in. Kollade på några poängställningar och hittade 0.
Synd att de ska "ligga där och ta plats", När jag var alldeles nyinflyttad fanns det en sådan granne. Det var inte länge som hen var där (efter att jag flyttat in som granne och jag vet faktiskt inte hur länge hen bott där) innan det blev en guldgruva istället på den platsen. Strax efter kom det in en ny invånare, en som det är riktigt fart på. Så nu händer det verkligen saker i det hörnet av världskartan ;)
En liten undran i sammanhanget - hur länge är en spelare frånvarande innan den staden försvinner?
 

Mirabella77

Legend
Har också märkt många inaktiva spelare runt min stad men många av dom har nu stannat kvar länge tror at dom loggar in väldigt sällan som deras stad inte försvinner. Doom där guldgruvorna är praktiskt eller hur? Bättre än en oaktiv medlem ;) Och dessutom lättare att putsa :D Men om de kommer dit en aktiv medllem blir de ännu bättre, kan man hjälpas till ♥
Ingen aning, kanske en månad? Har ju inte sätt själv någon sån stan än så länge så de är något jag inte vet.
 

Araton

Medlem
Det finns en liten genväg på datorn.

Kolla i dina aviseringar - där är det en lista över aviseringar med en "besöksknapp" (det grönaste lilla huset på knappen). Beroende på antalet aviseringar och därmed sidor, så går det kanske lite fortare än om man ska vänta på att ladda upp "De store"

Ungefär 20% av mina grannar ger tillbaka grannhjälp, Troligtvis datorspelare...
 

Jian

Mästare
Tänk på att de som inte kommit så långt på kartan når inte heller så värst långt samt att många kanske inte fastnat för det här spelet lika mycket...
Det är nog det att de inte fastnat för det här spelet lika mycket. Efter flera veckor står de fortfarande med en stadshus, en bostad, en verkstad och 0 i poäng. Sista veckan i oktober -20 var det flera av de "tomma städerna" som blev antingen guldgruva eller ny spelare. Ungefär hälften av alla ödestäder kring min stad ändrades. Nu återstår bara den andra hälften av ödestäder.
Sen har jag några alldeles fantastiska grannar också - vi putsar och fejar så det står härliga till. Hej till alla goa grannar :)
 

Gaiona

Mästare
Hej Jian, vi putsar varandra varje dag.

Jag har inte tittat in till speciellt många grannar, jag putsar bara via appen, det är sällan som jag spelar på datorn (även om det händer).
 
Topp