• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Spam i marknaden

Mathirion

Medlem
Vem är det som ligger bakom alla Palidarkonton, nr 1-59? Det är lite svårt att sortera och överskåda buden i marknaden när det ligger 30-40 skambud och tar plats hela tiden... Jag trodde pushing mellan egna konton var otillåtet? Och vad skulle annars syftet vara med att lägga ut 5 mot 1 bud?
Om det är meningen att detta ska vara tillåtet så är det på sin plats med ett bättre filter i marknaden asap...
 

anga

Mästare
Ja jag har han jag med :(
bild2.png
 

Macbolan

Mästare
Det är kontrollerat av Boefst, allt är okej.
De bud man ser i marknaden börjar alltid med trestjärniga och blir sen allt mindre stjärnor och sist i marknadskön kommer nollstjärniga bud.
Den däringa Palidar blir knappast Mindre irriterande..enbart för att Ni tycker det är Okej!:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

Mammio

Mästare
Om ni misstänker att någon spelare begår regelbrott i spelet, så skicka gärna in en ticket till supporten.
 

Macbolan

Mästare
Den däringa Palidar blir knappast Mindre irriterande..enbart för att Ni tycker det är Okej!:mad:
Återigen så blir man Censurerad! :(
Jag skrev bara några förslag om "åtgärder" emot Pallidar med glimten i ögat och mkt Humor!
Ingen Här skulle väl tro på att JAG skulle ringa Donald Trump och anklaga Pallidar för att ha riggat valet??:cool::p
 

DeletedUser93

Guest
Vet inte om det är möjligt men att begränsa antalet bud man har på marknaden samtidigt, kanske hade löst en del av problemet ?
5 bud? om ingen tar dem ligger de kvar och man kan inte lägga ut fler.
 

Mathirion

Medlem
Nej, med den obalans som råder på marknaden så behöver man ibland ha ute många olika bud, jag kanske behöver tre-fyra olika varor samtidigt för att avsluta forskning, och ingen av dem finns att köpa. Då måste jag lägga ut bud på sammanlagt de summor jag behöver och hoppas att de är tagna tills nästa gång jag loggar in. Och jag kan inte lägga ett bud på hela summan, för då skjuter jag mig själv i foten genom att begränsa antalet potentiella takers till de som kan avvara hela summan, vilket, särskilt för kännande varor, kommer att vara få. Och med få menar jag ingen.

Det skulle gå att lösa genom att konsolidera alla varupar med samma ratio till en rad, och låta folk välja hur mycket av summan de vill ta. Men det löser inte problemet denna tråd handlar om. Som har nämnts ovan så behöver vi kunna antingen blockera individer från att dyka upp i vår lista, och/eller välja att bara visa 2/3-stjärniga bud. Att kunna välja bort cross-tier vore en trevlig bonus också. Lite quality of life upgrades för Inno att ta tag i!
 
Topp