• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Spel chatten trasig

Elvenlis

Legend
Hallå.
Min chat i spelet fungerar sällan, det står laddar och man kan inte skriva. Det är så för flera i mitt bs , både på padda å pc,,, verkar oftare drabba padda. Vet inte om detta räknas som bugg men irriterande är det. Har varit så här i omgångar väldigt länge och just nu är inte våran chatt direkt överansträngd.

Ha de / Elvenlis
 

Gaiona

Mästare
Chatten i appen har krånglat väldigt mycket, de senaste dagarna upplever jag att det har blivit mycket bättre dock inte helt hundra (ofta när man lämnat appen utan att stänga spelet och kommer tillbaka så laddar chatten men för mig så fungerar chatten oftast igen efter några sekunder).
 

Alvros

Medlem
Har även hänt flera av oss vid olika tillfällen. Ibland funkar det med att logga ut och in igen men ibland får jag gå till inställningar på mobilen. Där får jag leta fram appen och klicka på tvinga avslut för att därefter få chatten att fungera igen.
 

Gaiona

Mästare
Har även hänt flera av oss vid olika tillfällen. Ibland funkar det med att logga ut och in igen men ibland får jag gå till inställningar på mobilen. Där får jag leta fram appen och klicka på tvinga avslut för att därefter få chatten att fungera igen.
För mig har det fungerat varje gång att avsluta appen med frågan och starta om den, inga problem alls men sen ett par dagar tillbaka fungerar chatten utmärkt förutom en liten fördröjning när man kommer tillbaka till appen efter att man släckt skärmen eller bytt till en annan app.

Se till att appen är uppdaterad, aktuell version är 1.149.5
 

Elvenlis

Legend
Å ,,, jaha jag får väl se om klarar hitta chatten och mixtra med den , är det här det sista ni serav mig så gick det inte jättebra :oops: :rolleyes:
 

Alvros

Medlem
För mig har det fungerat varje gång att avsluta appen med frågan och starta om den, inga problem alls men sen ett par dagar tillbaka fungerar chatten utmärkt förutom en liten fördröjning när man kommer tillbaka till appen efter att man släckt skärmen eller bytt till en annan app.

Se till att appen är uppdaterad, aktuell version är 1.149.5
Har alltid automatiskt uppdatering av appen. Så det verkar inte hänga på uppdateringen utan något annat. Städar dessutom regelbundet samtliga appar med hjälp av inställningarna bl.a. Även flera ur min grupp gör likadant.
 

Gaiona

Mästare
Ni som fortfarande har problem med chatten kan väl ge lite mer information om ett par olika detaljer så att Innogames kan hitta anledningen och felsöka.
  • vilken enhet använder ni (märke och modell)
  • använder ni wifi eller är uppkopplad mot er operatör
  • vilken hastighet har ni på uppkopplingen (hastigheten kan testas på bredbandskollen.se), se till att testa med den enhet ni använder och gärna i samband med att chatten krånglar
Själv spelar jag på en Samsung Galaxy Note 20 5G, är uppkopplad med wifi, hastigheten är ca 80 MBit ner och 70 MBit upp enligt bredbandskollen och jag har en svarstid på omkring 16 ms där jag sitter just nu.

Jag städer ytterst sällan appar, att ta bort data från mobilen som den måste ladda ner igen slöar bara ner, det är en vanlig missuppfattning att man måste tömma data och cache i tid och otid, de gånger man behöver göra det räcker det oftast att tömma cache för den specifika appen som krånglar.
 

Gaiona

Mästare
Om det fortfarande är någon som har problem med chatten i appen så skriv gärna här vad som händer och vad ni har testat av ovanstående.
 

Elvenlis

Legend
Det är inte problem med annat bara Elvenar chatten.
• galaxy tab s7
• både wifi och operatör, har inte märkt om det händer oftare med det ena eller andra
• nedladdning runt 33 svarstid mellan 30 och 50
 

Gaiona

Mästare
Det är inte problem med annat bara Elvenar chatten.
• galaxy tab s7
• både wifi och operatör, har inte märkt om det händer oftare med det ena eller andra
• nedladdning runt 33 svarstid mellan 30 och 50
Om du väntar en liten stund (10-30 sekunder eller längre), kvarstår felet då eller kommer den igång? För mig handlar det enbart om några få sekunder när felet uppträder på min mobil.

Vilken Android-version har du? Så vitt jag kan se så är Android 12 på G för din enhet, vet inte om den är släppt än (det beror ju på flera olika faktorer), det är inte omöjligt att spelet kommer att fungera bättre (eller sämre vilket ju tyvärr ibland händer) om du uppdaterar Android till senaste version om du nu inte redan gjort det.
 

Elvenlis

Legend
Det är android 12. Felet kan hålla i sig hela dagen trotts omstart. Nu har det funkat flera dagar i rad.
 

Oktan

Legend
Har råkat dissa denna tråd pga missuppfattning haha
Men läste lite snabbt nu

Råkar också ut för "laddar" ibland, men det är vad jag märkt när jag stänger ned skärmen och går in igen.
T.ex så kan jag ha Elvenar igång när jag är på gymmet, så jag kan kolla mellan mina set.
Och då stänger jag ju ned skärmen när jag kör ett set, för att sedan gå in på Elvenar igen när mitt set e klart.
Och det är då jag har märkt att det står "laddar" när jag kommer in igen.
Min bot på det har enbart varit att logga ur o in igen.

Sen hur länge detta har pågått eller huruvida det är löst eller ej vet jag inte haha.
Bara en grej jag råkat märka
 

Gaiona

Mästare
@Oktan, så har det varit tidigare för mig, jag upplever inte längre det problemet men meddela gärna om det händer igen!
 
Topp