• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad Spelar-äventyr

Oktan

Legend
Har haft detta lite i åtanke ett tag, men har haft lite svårt för själva detaljerna.
Men kan lägga fram lite grovt i varje fall, så kan vi se vad som tycks,
och om nån lyckas spåna vidare :)

Tänkte mig nåt slags äventyr, av det militära slaget, där det är 2-5 spelare som deltar,
där man ska ta sig framåt till en slags boss som ska besegras för att scenariot ska klaras.

Kanske en slags kombo av Brödraskapsäventyr o Spiran i utseende o format?
Fast med militär och låt säga 5-10 olika äventyr av olika svårighetsgrad,
som är igång ibland, eller är nån slags instant som kan hittas i Spiran eller eventuellt i turneringen.

Hoppas ni förstår mig o gillar idén o kanske kan spåna vidare :)
 

DeletedUser583

Guest
Hej!

Kul med förslag fast nu kommer ett "men" från mig. Och det här är bara mina åsikter, det kan finnas andra som tycker helt tvärtom. Jag anser att det blir för mycket soldater överallt om allt ska vara krig överallt.

Turneringarna = strider eller mutor till soldaterna, och jag tycker om striderna där, men anser att det inte behövs strider på fler ställen i spelet, varför då liksom?
Spiran = strider eller gissningsspel, och gissningsspelet är mycket roligare än att slåss med soldater i ännu ett uppdrag. Där kan stridisar få använda sina soldater, medan jag som en inbiten fredsivrare och diplomat hellre förhandlar med varor.

Men något nytt kan faktiskt behövas. Lika viktigt är det då att det finns ett alternativ till precis lika bra belöningar på det som går att fås med soldater och strider för såna som mig. Tex något minispel av något slag, i samma byggnad, precis som i spiran. Så de som vill strida får göra det igen på ett tredje ställe, bara det finns ett genomtänkt sätt att delta för såna som mig. Det nästa är ju om detta nya projekt som oktan föreslagit, täcker de dagarna när vi inte har uppdrag, tex från lördag till onsdag? Spela något typ av kortspel som alternativ till att strida är väl något som kan programmeras enkelt?.

Se även detta inlägg, vi söker fler spel-kompisar https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/skogsalverna-rekryterar.1816/#post-11295
 
Senast redigerad av en moderator:

Rosis

Mästare
Tänkte mig nåt slags äventyr, av det militära slaget, där det är 2-5 spelare som deltar,
där man ska ta sig framåt till en slags boss som ska besegras för att scenariot ska klaras.
Kanske en slags kombo av Brödraskapsäventyr o Spiran i utseende o format?
Fast med militär och låt säga 5-10 olika äventyr av olika svårighetsgrad,
som är igång ibland, eller är nån slags instant som kan hittas i Spiran eller eventuellt i turneringen.
Hoppas ni förstår mig o gillar idén o kanske kan spåna vidare :)


något nytt kan faktiskt behövas. Lika viktigt är det då att det finns ett alternativ till precis lika bra belöningar på det som går att fås med soldater och strider för såna som mig. Tex något minispel av något slag, i samma byggnad, precis som i spiran. Så de som vill strida får göra det igen på ett tredje ställe, bara det finns ett genomtänkt sätt att delta för såna som mig. Det nästa är ju om detta nya projekt som oktan föreslagit, täcker de dagarna när vi inte har uppdrag, tex från lördag till onsdag? Spela något typ av kortspel som alternativ till att strida är väl något som kan programmeras enkelt?.


Jag tycker det här låter intressant. Är det ingen som nappar på denna idé? Det står att vi måste utveckla den som stämpel från CM, så nu måste vi slå våra kloka huvuden ihop.

Jag skulle också vilja ha en ytterligare grej som man kan spela i, men som då inte påverkar det BS man är medlem i, utan som enbart gäller spelaren själv. Självklart påverkar bra belöningar hela BS:et indirekt, men jag vill inte att de högpresterande BS:en ska få ännu en grej som alla medlemmar måste delta i varje vecka. Risk för spel-utbrändhet kan segla upp som varningsflagg. Är det istället på individnivå, så gör var och en som den vill, oavsett hur högpresterande BS man är med i. En sån som jag är med i allt som finns att va med i, oavsett om det är individnivå eller för hela BS:et. Ett alternativ till att strida är viktigt, och minispel i form av kortspel, det tycker jag låter riktigt kul. Harpan (vad säger du om det harpan?), Pyramiden, Spindelharpan som patienter, och varför inte att spela mot dator i Hjärter (den är ju riktigt kul), eller Uno, men där är det andra typer av spelkort, fast då kan vi ha kort med Elvenar-tema ju. Och det kan det va på alla kort, just Elvenar-tema?

Tja, jag tycker som sagt att det låter som ett bra förslag. Ser det ut som det där eventet när vi gick över en karta för att få kistorna, så skulle det kunna vara ett sätt, men det finns säkert många andra roliga sätt. Som en byggnad på berget som är öppen en viss tid.

Spåna gärna mer! Tack för mig!
 

potter

Mästare
Jag tycker det här låter intressant. Är det ingen som nappar på denna idé? Det står att vi måste utveckla den som stämpel från CM, så nu måste vi slå våra kloka huvuden ihop.

Jag skulle också vilja ha en ytterligare grej som man kan spela i, men som då inte påverkar det BS man är medlem i, utan som enbart gäller spelaren själv. Självklart påverkar bra belöningar hela BS:et indirekt, men jag vill inte att de högpresterande BS:en ska få ännu en grej som alla medlemmar måste delta i varje vecka. Risk för spel-utbrändhet kan segla upp som varningsflagg. Är det istället på individnivå, så gör var och en som den vill, oavsett hur högpresterande BS man är med i. En sån som jag är med i allt som finns att va med i, oavsett om det är individnivå eller för hela BS:et. Ett alternativ till att strida är viktigt, och minispel i form av kortspel, det tycker jag låter riktigt kul. Harpan (vad säger du om det harpan?), Pyramiden, Spindelharpan som patienter, och varför inte att spela mot dator i Hjärter (den är ju riktigt kul), eller Uno, men där är det andra typer av spelkort, fast då kan vi ha kort med Elvenar-tema ju. Och det kan det va på alla kort, just Elvenar-tema?

Tja, jag tycker som sagt att det låter som ett bra förslag. Ser det ut som det där eventet när vi gick över en karta för att få kistorna, så skulle det kunna vara ett sätt, men det finns säkert många andra roliga sätt. Som en byggnad på berget som är öppen en viss tid.

Spåna gärna mer! Tack för mig!
Yatzzy.
 

Gaiona

Mästare
Jag tycker ärligt talat att minispel kan andra få ägna sig åt och om man vill spela sånt gör man det i tillämpliga appar, Elvenar är bra som det är.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
För mig känns det som om vi har så mycket nytt redan, med spiran som nyss kommit och nu det nya upplägget med turneringen som bör komma snart. Då alla event byter av varandra hela tiden så har man sälla tid för någon andningspaus. Kanske vi kan vänta lite?
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Förvisso är det mycket förändringar på gång och har kommit en del nytt hyfsat nyligen (allt är ju relativt ;) ) men det hindrar väl inte att man spånar på nya saker? OM vi kommer med en riktigt fin-fin idé så lär det oavsett ta ett bra tag innan Inno eventuellt implementerar det i spelet, så vi behöver nog inte oroa oss för att det ska bli för mycket nytt.

Håller med @Rosis att detta kan vi spåna på tillsammans. Det fina med att "spåna" är ju att man får använda fantasin, brainstorma loss och i största allmänhet ha trevligt med att se om vi kan få fram något bra.
:)
 

Macbolan

Mästare
Hmm!...tycker det börjar låta som WOW...att hoppa på olika instanser eller Raider!?...fast med sina trupper!
Och Hur skall man differentiera olika rank/trupper...för dom som ingår i gruppen?
 

Mammio

Mästare
Jag tycker det är toppen att man kan lägga fram sina idéer, även om ingen annan håller med. Saker i spelet kan ändras och någon annan spelare kan få en tanke som triggades av andra. Bara kör på med era förslag :)
Jag känner inte att det är läge just nu för mer militära uppdrag men det kan så klart ändras. Jag fick faktiskt lite idéer men jag får gnugga på dom funderingarna ett tag till :)
 

Oktan

Legend
Grejen är ju också nu när vi faktiskt fått separata träningsköer, att man kanske har plats för att kriga lite mer liksom.
O därmed kan ha plats för att hitta på nåt nytt
 

Gaiona

Mästare
Det är inte säkert att krigandet blir lättare för att man kan träna fler trupper... Det är kanske rent utav tvärtom...
 
Topp