• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Spiran, provisionens kraft, strider, teleportera, artefakter m.m

Mammio

Mästare
Jag fick en hel del frågor om spelet från en mycket intresserad nybörjare. Det blev ett väldigt långt svar, eftersom många frågor är ganska komplicerade och mycket hänger ihop med varandra. Det finns säkert fler spelare som undrar över samma saker, så jag skriver frågorna och svaren här. Har någon mer input att ge/råd/funderingar om nedanstående, så får ni gärna kommentera :)

DEl 1

Spiran:
När man ska gissa vilken resurs till respektive ande.. finns det något sätt att klura ut detta eller är det bara att prova de tre omgångarna som ges?

Vilka andar som vill ha vad är slumpmässigt. 1:a omgången, lägg ut en av varje resurs, så förhoppningsvis blir nån ande nöjd och du får "behövs inte" på nån annan. Sen får man titta på vilka resurser som hamnade fel och lägga dom på en annan ande. Har man gjort 2 omgångar och det fortfarande finns för många alternativ, då brukar jag avbryta försöken och helt enkelt börja om, istället för att fortsätta chansa. Om det finns 2 resurser att välja på, har det ofta varit så att den jag har mest av har varit den rätta (men inte alltid). Nivå 1 upp t.o.m bossen är relativt lätt, Nivå 2 t.o.m bossen, svårare men går också ganska bra (om man har mycket resurser) medans Nivå 3 t.o.m bossen är mycket svårare och kräver mycket mer resurser. Man kan spela ensam men största fördelarna får man i spiran om man hjälps åt i brödraskapet att nå så högt som möjligt. Här finns en video som kan hjälpa

Det finns ju en besvärjelse som heter Provisionens kraft som ska ge +200% i10 timmar. Upplever att detta inte alltid fungerar. Lägger på besvärjelsen men det blir ingen ökning på produktion ändå...Vad är fel?
Provisionens kraft: Ger 200% mer produktion på verkstäder, varar 10 timmar. Det är alltså 200 % mer baserat på din basproduktion (produktion med inga bonusar alls). Man måste skörda verkstäderna innan tiden har gått ut annars blir det 0 bonus.

Mer saker som påverkar bonusen är om du har satt ut förtrollningen Förtrollad begåvning på kulturbyggnader och någon annan spelare har putsat denna+din stads kultur redan ligger på 125% eller mer(solen högst upp visar hur mycket kultur du har). Förtrollad begåvning ger 5 % boost/putsad byggnad som har förtrollningen. Förtrollad begåvning ger mer mynt och förnödenheter till staden. Så om man då har lagt Förtrollad begåvning och sen använder Provisionens kraft, så blir det ännu mer bonus.
Andra saker som påverkar förnödenheters bonus är också vissa Uråldriga Under.
Vanligtvis kör de flesta 9-timmars under natten (korg med mat), innan du skördar sätter du ut Provisionens kraft på verkstäderna. Under dagen sen för att få mest bonus kör man kortare produktioner.
I appen kan man tyvärr inte se uträkningen men i datorn kan man det, om man hoovrar över tillverkningen i en verkstad, så kommer alla bonusar att synas där. Ska också sägas att summan av bonusen ibland avrundas.
Det här är förklaringen till varför/hur bonusar ges med Provisionens kraft och hur det kan diffa p.g.a andra sakers påverkan.
Så här ser det ut i datorn på en av mina verkstäder:
verkstad.jpg


DEL 2 kommer snart
 

Mammio

Mästare
DEL 2

Strider:
När jag har läst i Wiki ser det ut som man skall kunna placera ut ens soldater och även planera deras nästa steg osv dock verkar inte detta
fungera när man spelar på mobilen? Upplever också att det blir svårare och svårare att vinna konfrontationer via strid. Något tips på hur stärka/bygga upp armen?

När man väljer sina soldater mot fienden ser det lite annorlunda ut på appen versus datorn. På appen ser man fiendens och din egen sammanlagda truppstorlek. På datorn ser man varje enhets truppstorlek men principen är densamma, att hitta rätt trupper som kan vinna över fienden.
Varje enhet är bra på olika saker, i wiki finns det en bra förklaring på detta, en stridsenhetspentagon. Alla trupper har olika symboler och färger, i princip kan man se på färgerna vilka som slår vad. https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Strid

På datorn; Klicka på frågetecknet när du fått upp rutan med arméformatering, där står info över vilka enheter som är bra och hur man gör.
militärhjälp.jpg



Du kan också hoovra över dina enheter så kommer det upp en ruta där kan man se soldatens egenskaper.
Exempel:
svärdakrobat.jpg

Det här var ingen bra enhet mot fienden jag ska möta, det blir total förlust. Fienden är gråtonad.
bågskytt.jpg

En betydligt bättre match, Bågskytten är stark mot tung närstridsenhet.
Exemplet är från en konfrontation i en marmorprovins på världskartan. Samma strid i marmorprovinsen ser ut så här i appen. Titta på färgen/symbolen för fienden och se på min valda enhet , bågskytten är stark mot denna fiende, 4 svärdsymboler.
appbågskytt.jpg


En annan viktig sak som spelar roll är truppstorleken. Jag har en liten trupp, fienderna har många fler. Det beror på att jag har hoppat över vissa truppstorleksuppgraderingar i Forskningsträdet. Med den här lilla truppen lär jag förlora striden i Marmorprovinsen (och alla strider på världskartan) så jag väljer att ge varor i stället.
För större trupper och därmed bättre på strider i provinser på världskartan gör man truppstorleksuppgraderingarna i Forskningsträdet

apptrupp.jpg


(Jag slutade göra de frivilliga truppuppgraderingar efter Dvärgarnas kapitel efter som jag då möter mindre antal fiendetrupper i Turneringarna.
Jag är alltså bättre på strider i Turneringarna men sämre i provinserna på världskartan.)

I forskningsträdet kan du låsa upp flera truppstorleksuppgraderingar, så att truppstorleken ökar till 24, 36 osv. I forskningsträdet låser du också upp mer olika typer av soldater och gör dom starkare

För att få mer soldater:
Bygg och uppgradera Baracken, Övningsfältet och Legosoldatslägret (legosoldaterna har inte jag, jag använder andra enheter, så än så länge tycker jag inte det behövs. Många andra spelare älskar just de här soldaterna man får där, så jag kanske bygger det ändå). Varje uppgradering av baracken gör träningstiden kortare och du får mer platser (max 5) att träna trupperna.

Bygg och uppgradera Vapenkammare. Hur många du behöver beror på hur mycket du strider. Den ökar storleken på träningsplatserna, alltså ökar antalet trupper/enheter du kan träna i dina militära byggnader. Ju fler Vapenkammare du har desto fler enheter kan du träna samtidigt. Det betyder att du inte måste fylla träningsplatserna lika ofta och kan producera fler enheter t.ex. över natten. Varje ny vapenkammare eller uppgradering av vapenkammaren leder till att din platsstorlek i baracken ökar. Du kommer också att kunna producera orcher i vapenkammaren. Orcherna behövs för strider och olika uppgraderingar.
Mer om alla olika byggnaderna i wiki https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Militär

Man kan också tillverka några militärbyggnader i Magiakademin. Dom ger x antal soldater i timmen och att tillverka dessa kostar inget. Det brukar vara små byggnader, så väl värda att tillverka. Exempel; Orchstrategens mark, Vallorianskt mod, orchnäste.

Vissa Evolverande byggnader som man kan vinna i event ökar styrka/snabbhet m.m

Tidsboostrar kan öka träningshastigheten

Uråldriga Under som ger mer militärisk styrka är Stormens Nålar(ökar styrkan hos lätta distansenheter+gör att du kan träna trupper snabbare),
Militärt kloster/Fristaden (ökar trupphälsan), Dvärgiskt bålverk (gratis trupper/3.e timme+ökar barackens träningsstorlek), Hjältens smedja (producerar orcher + ökar styrkan på tunga närstridsenheter), Skumma svampar (gratis trupper + Varje nivå på dina vapenförråd ökar träningsstorleken i dina baracker ), Flygakademin (gratis trupper+ökar träningshastigheten hos legosoldatsläger), Paddornas tempel (gratis trupper+Ökar styrkan hos dina tunga distansenheter), Segerkällorna (Ökar övningsfältets träningshastighet +Ger dina lätta närstridsenheter ökad skada), Reningens pyramid(Producerar ett visst antal tunga närstridsenheter för dina baracker beroende på din nuvarande truppstorlek ), D111-a "Tidsportal" (minskar väntetiden i turneringar), Simia Sapiens (Ger dig ytterligare enheter varje gång du samlar in från din Barrack, Övningsfält eller Legosoldatslägret )
Info om alla Under https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Uråldriga_under

DEL 3 kommer snart
 
Senast ändrad:

Mammio

Mästare
DEL 3

Jag har fått förtrollningen "teleportera byggnad" vad jag förstår gäller en sån per en byggnad. Varför skulle man vilja teleportera en byggnad?

Teleportera gör att man kan flytta en byggnad per teleportera-förtrollning från din stad till ditt lager. Man kan när som helst flytta tillbaks den teleporterade byggnaden till staden, så länge som du har allt som behövs t.e.x befolkning, x antal förnödenheter m.m
Vissa typer av byggnader går inte att teleportera så som Stadshuset, marknadsplats, uråldriga under, tidsbegränsade byggnader ex. önskebrunnen, inte heller evolverande byggnader ex. Majträdet.
Man kan använda sig av teleportera för att göra mer plats i staden. Vid Brödraskapsäventyr kan det behövas mycket mer plats och då kan man tillfälligt teleportera in stora byggnader. Man kan också tänka sig utifall en spelare vill bygga en säsongsbetonad stad, att t.e.x flytta in vinterbyggnader när det blir sommar.
För närvarande kan man bara vinna Teleportera i Spiran. Man måste vara i kapitel 3 eller högre för att kunna spela i Spiran.

Del 4 kommer snart
 

Mammio

Mästare
DEL 4

Uråldriga under: när man satsar kunskapspoäng på andras under, kan man välja vilken som eller har det betydelse för vilka under man själv
utvecklat? Kan jag på något sätt lägga KP på mina egna under?


Du kan fritt välja vilket Under du vill lägga KP i, både andras och dina egna. (du måste ha kommit så långt i forskningen att du har låst upp tekniken för Under). Nu har vi fått en funktion där spelare kan visa med en symbol; hjärtbaner vilket Under de föredrar att få hjälp med. Du kan själv visa vilket Under som är din favorit och du kan ändra favorit när som helst.
Det finns x antal belöningskistor att få, beroende på Undrets nivå. Spelare som donerat mest kommer få en belöning i form av runskärvor och/eller kunskapspoäng. De runskärvor man får är av samma sort som det Under man lagt kunskapspoäng i t.e.x om man lägger kp i Gyllene avgrunden , så får man skärvor för just Gyllene avgrund.
Du får inte en belöning för att investera i dina egna Under. Många Brödraskap har olika system där de lägger kp i varandras Under, för att hjälpa varandra och stärka brödraskapet.

Kylflammande Fenix: jag har idag ett ägg. Hur och var hittar jag dessa objekt man utvecklar den till att bli en fågel? Är det någon vits med att mata ägget med husdjursmat eller blir detta aktuellt först när den har blivit fågel?

För att utveckla Kylflammande Fenixen behöver man kylflammande fenixartefakt. Varje sådan artefakt utvecklar fenixen 1 steg. Från ägg till fullt utvecklad fågel behövs 9 artefakter av just den sorten. Varje steg gör fågeln mer värdefull. Vad man får beror på vilket kapitel man befann sig i när man fick/tillverkade ägget och på hur högt utvecklad den är. Den utvecklas med artefakter och nivån på pippin uppgraderas med Kunglig restaurering(som man kan vinna i turneringar).
Matningseffekten ger kunskapspoäng per slutförd kartläggning av en provins. Effekten varar i 24 timmar, så man får vara uppmärksam så effekten fortfarande är igång när en kartläggning blir klar. Nivå 1 ger 5 kp/kartläggning och därefter stiger antal kp med 1 styck, så max 14 kp på en nivå 10 Kylflammande fenix. Om jag hade haft en liten stad, där jag kartlägger många provinser, kan jag tycka att även ett ägg eller kyckling hade varit värt att mata. Det beror i sin tur på hur mycket husdjursmat jag hade och hur mycket mat jag kunde tillverka i magiakademin.
Kylflammande fenix fick vi i påskeventet, där man också vann kylflammande fenixartefakter, men vi hade också möjlighet att byta 2019 års fenixar (3 olika sortes fenixar kunde man vinna då) till en kylflammande och vice versa. Vi fick ett Brödraskapsäventyr där man kunde vinna 2 kylflammande fenixartefakter. När dessa artefakter återvänder är svårt att säga, förmodligen under ett nytt event, kanske vi får vänta till nästa fenixevent.
Vi har fler utvecklande byggnader i spelet som vi fått i olika event och för att kunna utveckla dem behövs artefakter av just den speciella sorten. Att vinna artefakter är inte lätt, de är sällsynta. Spelutvecklarna har vid ett flertal tillfällen sagt att de ska vara speciella föremål. De tycker att det vore orättvist mot spelare som har vunnit byggnaden och artefakter som kämpat och ansträngt sig i eventen, om det vore för enkelt att få nya. Varför anstränga sig i eventen då, resonerar de.

Här kan man läsa mer om utvecklande byggnader https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Utvecklande_Byggnader
Specifikt om Kylflammande fenixen https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Fenixsekternas_sammankomst#Utvecklande_byggnader

Majevent: finns det något trick att få tag på mer frön?
I eventen för att få kunna öppna blommor/ presenter eller kistor behöver vi, förutom att utföra uppdrag, samla in saker i staden. Det kan vara snöflingor, himlaessens eller som nu i Majeventet, frön.
Frön o.d brukar finnas i utkanten av staden, det gäller att titta noggrant, ibland är de svåra att hitta. Ser man inga eller undrar om man hittat alla, kan man byta vy, gå t.e.x till forskningsträdet och sen tillbaka till staden. Det kan trigga igång det.
För att få så många som möjligt, gör så många uppdrag man kan och logga in ofta.
I de längre eventen brukar man kunna köpa en byggnad som ger 1+ frön eller liknande på de frön man hittar. Om jag klickar på ett frö som ger 2 frön, får jag alltså 1 extra frö=3 frön. I majeventet (som är ett kortare event) fanns inte den här byggnaden att köpa.

Kan man spela på både PC och mobil samtidigt?
Ja, det kan man. Det är samma användningsnamn och lösenord som man använder på båda. Det kan finnas vissa funktioner som man tycker är lättare att genomföra på datorn än i appen, eller tvärtom. När man loggar in på appen blir man utloggad från datorn och vice versa.

Undrar om det finns möjlighet att sätta en övre gräns i spelet på en summa som man får köpa diamanter för?
Nej, inte genom spelet vad jag känner till. Allt emellanåt kommer det olika erbjudanden med rabatt på diamantköp, rabatt på expansioner m.m
Det finns flera möjligheter att få diamanter utan kostnad. I vissa kapiteluppdrag får man diamanter som belöning, i Spiran, Anden som man kan vinna i Spiran, vissa eventbyggnader så som önskebrunnen (den har inte funnits i senaste event men kan dyka upp igen), tävlingar i Social media, tävlingar på Forumet.
Elvenar är ett kostnadsfritt spel, där man inte behöver använda riktiga pengar för att kunna spela. Det tar längre tid och blir en större utmaning (inte minst på tålamodet ;) ) men det går fint. Då är det bra att man kan samla på sig diamanter enligt det jag skrev ovan. Och om man har lite pengar över, så varför inte köpa några diamanter till sin hobby? Det är dessa köp som gör att spelet fortsätter att utvecklas, vilket vi alla är tacksamma för.

Varför går det inte att rotera på byggnader/objekt.. då blir det lättare att optimera utrymmet.
Den frågan har dykt upp många gånger och svaret från spelutvecklarna är alltid detsamma. Det skulle krävas väldigt mycket för då blir det helt andra tekniska moment, både för dom men också för spelarna med hänsyn till prestanda, minne m.m
Det vi har är en 2D-värld och för att rotera krävs en 3D-värld, vilket de tycker blir för komplicerat.
Dessutom är det en del av spelet, pusslet med plats, få in vägar och olika storlekar på byggnader på ett effektivt sätt. När man byter kapitel och framförallt när man byter gästras, då ska man passa på att använda de tomma ytor som blir, till ombyggnation av staden. Det vi alltid saknar mest är plats. Det är också viktigt att man ser över sina byggnader, några är inte lika värdefulla längre och kanske borde tas bort, allt efter hur vi stiger i "graderna".
 

Mammio

Mästare
Har ni mer frågor av allmän karaktär eller blev det ytterligare funderingar på de frågor som redan ställts? Ni är välkomna att antingen skriva dom här eller pm:a mig. Allmänna frågor som många kan ha nytta av att veta eller tips som fungerar bra.
Jag kommer att fylla på den här tråden med en del nya frågor, då och då, alternativt göra en ny tråd om ett enda specifikt ämne.

Jag vill passa på att påminna om wiki, där det mesta finns beskrivet. Läs där, fråga ert brödraskap och får ni inga svar, då kommer ni till forumet. Skriv frågor och synpunkter (behöver så klart inte alls vara i den här tråden, ni kan göra egna trådar)
Andra frågor om just Ert spel, saker uppträder konstigt m.m de sakerna tar ni med Supporten.

Här är wiki https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Huvudsida
 

Macbolan

Mästare
(Jag slutade göra de frivilliga truppuppgraderingar efter Dvärgarnas kapitel efter som jag då möter mindre antal fiendetrupper i Turneringarna.
Jag är alltså bättre på strider i Turneringarna men sämre i provinserna på världskartan.)
Jag anser Detta vara den största Buggen i Stridssystemet!..en ren Styggelse..som Innogames borde åtgärda ASAP! :mad:
Det borde vara tvärtom....har Du forskat fram Truppuppgraderingar..så skall man ha en Fördel av detta..INTE en Nackdel!:confused:
 

potter

Mästare
Jag har nu i några veckors tid följt upp/kollat upp hur vinsterna fördelas i spiran.
Min högst ovetenskapliga granskning ger vid handen: 2 första portarna "vinner" jag besvärjelsfragment i samtliga kistor förutom dom kistor
som ger andra vinster än där besvärjelsfragment ingår.

Mycket frustrerande:mad: inte för att man förväntar sig något annat, men det är dålig stil att veta att man får besvärjelsfragment varenda gång i dessa 2 portar ( 8 kistor) fram till port 3. Detta kommer "antar" jag att fortgå till 1 bossen.
 

Gaiona

Mästare
Jag har nu i några veckors tid följt upp/kollat upp hur vinsterna fördelas i spiran.
Min högst ovetenskapliga granskning ger vid handen: 2 första portarna "vinner" jag besvärjelsfragment i samtliga kistor förutom dom kistor
som ger andra vinster än där besvärjelsfragment ingår.

Mycket frustrerande:mad: inte för att man förväntar sig något annat, men det är dålig stil att veta att man får besvärjelsfragment varenda gång i dessa 2 portar ( 8 kistor) fram till port 3. Detta kommer "antar" jag att fortgå till 1 bossen.
Det är slumpen som avgör, för varje vinst så fördelas ett antal vinster med procentuell chans att vinna de olika priserna, de sämsta/billigaste/kalla-dem-vad-du-vill priserna har det högsta procenttalet, ett exempel som jag tittar på är 20% chans att vinna förnödenhetsgåva 15%, 20% chans att vinna 3 st kombinationskatalysatorer och 60% chans att vinna 500 besvärjelsefragment så i praktiken på just det exemplet så borde du under tio veckor vinna förnödenhetsgåvan på 15% två gånger, de tre kombinationskatalysatorerna två gånger och besvärjelsefragment sex gånger (nu är tio veckor väldigt kort tid för att slumpen ska fördela sig så exakt, om man spelar tusen veckor är sannolikheten att slumpen ska fördela sig på det sättet mångfalt högre).

Slumpen är ingen garanti för att du inte enbart ska vinna besvärjelsefragment, du kan om du har otur spela i många år och enbart vinna besvärjelsefragment från just den kistan, det är slumptalsgeneratorn som avgör för varje gång vad du vinner och det är inget som Innogames styr över.
 

Gaiona

Mästare
Eller jo det är Inno som styr över det, för det är dem som sätter %. En lägre % på besvärjelsefragment ger en lägre sannolikhet att få dessa. :)
Självklart är det så men utslaget på väldigt många gånger så ökar sannolikheten för att du vinner de andra priserna med.
 

RosCool

Legend
Självklart är det så men utslaget på väldigt många gånger så ökar sannolikheten för att du vinner de andra priserna med.

Men sannolikheten ökar inte med tiden, eftersom % inte styrs av den. :)

Men vad jag tror Potter är ute efter, och som jag håller med om, är att % för besvärjelsefragment är aning för högt. Hade varit kul att lite oftare vinna något annat från de kistorna också.
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Ja man får "vinst" efter procentsatsen som några berömda farbröder sa i en film om semester-resor;)
Men då borde ju detta ändras så att man inte bara får besvärjelsfragment 100% av ggr. Eller hur?
Det har vi ( Forumet) chans att få ändrat på ett eller annat sett.

Det är en aning tråkigt att aldrig få andra "vinster" i den första delen av spiran.
 

Taj-Lej

Kändis
hej kan väl hålla med om %satsen men för övrigt får jag sällan fragment i spiran kanske 3-4 i snitt på hela och detta gäller även lopan så jag ska inte klaga på det men jag förstår dom som hela tiden råkar ut för det

men nu något annat ser att inno försöker på många sätt avhjälpa snefördelningen i strid nu med läkehjärtan och fler soldatvinster i eventen ...men de kvittar ju hur jäkla många soldater eller läkehjärtan man har utan stridsinsatser så står man sig rätt slätt och det blir ju värre med varje framsteg i forskningen man gör ...så det är dags för ett nytt stridsunder för att komma till rätta med snevridningen mellan varor o strid

mvh Taj
 

Liliros

Legend
Jag har alltid för lite besvärjelsefragment. Trots att jag gnetar på i spiran varje vecka, ständigt och jämt. Kanske inte alltid upp till toppen, men minst till boss två. Jag har nästan inga byggnader att antiförtrolla till fragment, för de jag har är viktiga att spara, som trupp-boost och sånt. Och artefakter törs jag inte antiförtrolla alls, man vet ju aldrig vad vi kan göra med dem i framtiden. Det kan vara så att jag gör för mycket saker i akademin, men jag tycker inte det är mycket när jag enbart gör tids-boosters, husdjursmat, och sånt som verkligen är viktigt...

Som det är nu, har jag 1189 besvärjelsefragment och vill göra husdjursmat som kostar 1650 besvärjelsefragment. Därför ska jag köra lite i spiran och hoppas på att få så det räcker, och helst mycket mer därtill. men jag får många gånger tids-boostrar, och annat istället. Så var glada för det ni får, jag skulle vara tacksam för att ha överflöd. :)

Ett förslag som jag skulle bli glad över är om man kunde få en byggnad där man kan välja att få besvärjelsefragment som belöning en gång varje dag. Så underbart det vore. Att kunna välja mynt eller verktyg, det känns inte alls lika imponerande. ;)
 

potter

Mästare
Jag har alltid för lite besvärjelsefragment. Trots att jag gnetar på i spiran varje vecka, ständigt och jämt. Kanske inte alltid upp till toppen, men minst till boss två. Jag har nästan inga byggnader att antiförtrolla till fragment, för de jag har är viktiga att spara, som trupp-boost och sånt. Och artefakter törs jag inte antiförtrolla alls, man vet ju aldrig vad vi kan göra med dem i framtiden. Det kan vara så att jag gör för mycket saker i akademin, men jag tycker inte det är mycket när jag enbart gör tids-boosters, husdjursmat, och sånt som verkligen är viktigt...

Som det är nu, har jag 1189 besvärjelsefragment och vill göra husdjursmat som kostar 1650 besvärjelsefragment. Därför ska jag köra lite i spiran och hoppas på att få så det räcker, och helst mycket mer därtill. men jag får många gånger tids-boostrar, och annat istället. Så var glada för det ni får, jag skulle vara tacksam för att ha överflöd. :)

Ett förslag som jag skulle bli glad över är om man kunde få en byggnad där man kan välja att få besvärjelsefragment som belöning en gång varje dag. Så underbart det vore. Att kunna välja mynt eller verktyg, det känns inte alls lika imponerande. ;)
Jag pratar om hur illa det är med fördelningen av %-utfall av "vinsterna" som man får inte att man får ett visst antal av varje "vinst"!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@Liliros Många spelare klagar normalt över att de får för mycket besvärjelsefragment. Jag skulle rekommendera dig att försöka få tag på månstensbiblioteket som ger dig en del besvärjelsefragment.

Vad gäller spiran så kan jag inte göra mer än att skicka vidare feedback till InnoGames om detta.
 
Topp