• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad spiran

Gluggen

Medlem
varför kan man inte använda de trupper man har tränat upp det fattas ex. om jag har 10 tränade trupper i min barack så får jag inte använda dessa 10 trupper jag kanske få använda 5 trupper hur ska man kunna strida om man inte ens får använda det man har tränat ihop jag tycker det är fult av inno att göra så.
 

Mammio

Mästare
Om det bara skulle handla om antal trupper man kan stoppa in på slagfältet mot fienden, så skulle två saker kunna hända:
1. Man vinner överlägset (alldeles för lätt) eller 2. Man förlorar p.g.a man har ännu inte kapaciteten att träna så stor armé (alldeles för svårt)
Inget av alternativen har egentligen någon strategi.

Istället handlar det om att välja rätt stridsenheter mot fienden för att vinna.
Det innebär också planering över vilka enheter och hur många av dessa man behöver träna. Varje enhet har fiender man besegrar lättare, enheter som är lika starka och enheter som man är chanslös mot.
Man kan hoovra över enheten för att få information om den här enheten är bra eller inte mot fienden (på datorn) eller i appen så kan man trycka på i (information). Intressant är att titta på stridspentagon i wiki https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Strid
Fiendens enhetstyper väljs slumpmässigt men med en viss ratio mot dina enheter.

Nu när Spiran och Turneringarna bygger på samma grundprincip ska jag försöka få ihop tips på vilka enheter som behövs mest i de olika provinsturneringarna. Återkommer med mer information om detta.
 
Topp