• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Stor marmorbrist efter uppdatering av marknadsplatsen

DeletedUser289

Guest
Sedan uppdateringen av marknadsplatsen det har varit extrem marmorbrist i hela Arendyll, inte bara inom ens grannskap och brödraskap. Jag har kollat fliken "Acceptera anbud" på Marknadsplatsen ett tag och det har varit många sidor där folk efterfrågar marmor men få erbjudanden. Andra basvaror har en jämnare fördelning på erbjudanden och efterfrågningar. När jag har lagt anbud på marmor har jag ofta fått vänta i flera dagar. Har någon som har legat sen i lördags men ingen har tagit anbudet. Det är inte ett dåligt anbud och om jag inte frågat efter marmor skulle den ha försvunnit inom några timmar.
I morse var det 9 sidor efterfrågningar på marmor och endast ett erbjudande på marmor. Det tycker jag är lite skumt. Folk måste ha köpt mycket marmor innan uppdateringen, mycket mer än andra basvaror. Är det så att det är mycket mer som måste betalas med marmor än de övriga basvarorna?
Om man tittar på de andra basvarorna fanns det när jag tittade nu, 3 sidor med träerbjudanden och 7 sidor stålerbjudanden.

Det verkar lite konstigt som sagt. Det är väl meningen att det ska vara en något så när lika fördelad förbrukning och tillgång på alla varor?

/Pagana
 

DeletedUser135

Guest
Just nu finns det 75 efterfrågningar och ett erbjudande på marmor, åtta erbjudanden och två efterfrågningar på stål, inget erbjudande men fem efterfrågningar på trä. Någon har tänkt fel, lr inte tänkt alls.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Det kan inte vara så att bristen beror på att många köpte strider i den senaste turneringen? Om de som vanligen har marmor som bonus behöver få upp sina egna lager så blir den övriga marknaden också lidande.
 

DeletedUser289

Guest
Jag bara undrar ska det vara så här?
skärmdumpar från 20170207 kl 14.53


Marknadsplats1.JPG

Marknadsplats2.JPG
 

Macbolan

Mästare
Det är en total obalans i spelet, som gör att det är en ständig brist på Marmor...och det stora "Boven" är Turneringarna....där det går åt enorma mängder Marmor för att kunna förhandla sig vidare ifrån vissa fighter....
Vi "Skojade" lite om detta i vår gillechat...Om att vi önskade en "ren" Stålturnering snart...där det endast kostade STÅL för att förhandla...eftersom Alla satt med enorma mängder Stål!...som Ingen vill ha! :)

När tom. dom som Inte har Stål som boostvara..sitter med flera 100k stål i lagret...Då måste det vara nåt fel! ;)
/Mac
 
Topp