• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Storlek på fabriker

Anne-Marie

Medlem
Hej, platsbristen i städerna är stor, med anledning av detta vill jag bara påpeka att det inte känns särskilt rättvist för oss som slumpats de största fabrikerna. Det är stor skillnad på storlek av fabriker. Jag spelar som alv och har stål och skriftrullar som boostfabriker. Stålfabriken är 5rutor större än brädor och marmor level19 och skriftrullefabriken är 4rutor större än kristall.:oops::eek::confused:
 

DeletedUser138

Guest
Hej Anne-Marie!

Spelmakarna har faktiskt tagit hänsyn till de olika storlekarna på så sett att de större fabrikerna också producerar mer än de mindre. De som har mindre fabriker får istället skaffa fler.
I själva verket är det nästan med mm-precision uträknat, så att produktion/använd ruta är nästan identisk på samma nivå oavsett om det är stål eller trä etc. och om man spelar som alv eller människa. De olika storlekarna finns för att skapa variation och en extra utmaning till spelet.

Tack för din fundering och hoppas du är nöjd med svaret & ha en fin Påsk :)
 

Anne-Marie

Medlem
Tack så mycket för snabbt svar. Nu förstår jag bättre hur det ligger till(även om jag fortfarande tycker att utrymmet är det mest värdefulla i spelet men man kan inte få allt man önskar:rolleyes:) Trevlig Påsk till dig och alla andra!
 
Topp