• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Strömmningsfel i spelet.

potter

Mästare
Jag har i spelet råkat ut för ett så kallat "strömmningsfel" som gör att spelet kastar ut mig.
Detta har ingenting med BÄ att skaffa men uppträder på ett likartat vis när man skall skörda varor
från fabriker och verkstäder. Detta blir ett irritationsmoment i spelet för mig.

Har detta att göra med min dator (rensar bort cache och kakor) eller med processorn?
Om inte vad kan det då bero på?
 

Gaiona

Mästare
Jag gissar att en instabil nätverksuppkoppling kan ställa till med en del problem vilket ex.vis kan bero på att det pågår belastningsattacker mot webbservrar (det behöver inte alls ha med Inno att göra).

Nätet hinner helt enkelt inte med och pga belastningen kan info tappas bort eller försenas så pass mycket att den betraktas som borttappad.
 

potter

Mästare
Jag gissar att en instabil nätverksuppkoppling kan ställa till med en del problem vilket ex.vis kan bero på att det pågår belastningsattacker mot webbservrar (det behöver inte alls ha med Inno att göra).

Nätet hinner helt enkelt inte med och pga belastningen kan info tappas bort eller försenas så pass mycket att den betraktas som borttappad.
Okej. Tack för svar:)
 

Gaiona

Mästare
Det är sannolikt att det var ett fel hos amerikanska Century Link (se nyheter på svt.se) som orsakat strul för kanske en miljard internetanvändare...

Jag märkte att det var segt här med med det jag jobbar med och när jag surfade!
 

potter

Mästare
Det är sannolikt att det var ett fel hos amerikanska Century Link (se nyheter på svt.se) som orsakat strul för kanske en miljard internetanvändare...

Jag märkte att det var segt här med med det jag jobbar med och när jag surfade!
Ja jag såg på rapport om detta eller om det tv 4 - nyheterna
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
När det gäller nätet så är det ju lite lurigt. För jag får inte dessa meddelanden men min karl som också spelar elvenar får det titt som tätt. Och vi är ju på samma uppkoppling.
 
Topp