• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Strömningsfel

Oktan

Legend
Hej
Fått en hel del strömningsfel denna helg...
En till i mitt BS bekräftade att hon fått det med
Nån annan än oss?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Inget strömningsfel, men spelet var jättesegt under förmiddagen igår söndag. och en i vår grupp hade problem med spelet på datorn då fönstret bara blev svart. Hon löste det dock genom att rensa cachen.
 

Gaiona

Mästare
Strömningsfel beror sannolikt på att internet är långsamt och det tar för lång tid innan ett svar kommer från servern, det är inte mycket man kan göra åt det själv förutom att försöka hålla en så bra uppkoppling som möjligt.

Att internet blir långsamt kan bero på många olika saker inte minst överbelastningsattacker mot olika sidor på nätet och det behöver inte vara Innogames sidor, det kan lika gärna vara andra sidor som behöver samma anslutningsvägar som vi behöver för att komma åt Elvenar.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Strömningsfel beror sannolikt på att internet är långsamt och det tar för lång tid innan ett svar kommer från servern, det är inte mycket man kan göra åt det själv förutom att försöka hålla en så bra uppkoppling som möjligt.

Att internet blir långsamt kan bero på många olika saker inte minst överbelastningsattacker mot olika sidor på nätet och det behöver inte vara Innogames sidor, det kan lika gärna vara andra sidor som behöver samma anslutningsvägar som vi behöver för att komma åt Elvenar.
Jo men det blir intressant när den ena bor i Östersund och den andra i Norrköping. Ganska säker på att de inte har samma "lina" ;)
 

Gaiona

Mästare
Jo men det blir intressant när den ena bor i Östersund och den andra i Norrköping. Ganska säker på att de inte har samma "lina" ;)
Sannolikt går det på samma fiber vissa sträckor, inte hemifrån där de bor så klart men det finns "motorvägar" där trafiken går och när det förekommer många överbelastningsattacker så trängs trafiken ihop och det blir trafikstockningar.

Så som omvärlden ser ut nu så förekommer det tyvärr en hel del överbelastningsattacker både här och där i världen.
 

Oktan

Legend
Vi har 100/100 hos oss, tvivlar starkt på att min uppkoppling överbelastats :p
Visst, de e väl om jag glömt Netflix, Disney+ o P*rnhub igång i bakgrunden haha
 

Jian

Mästare
Skärmavbild 2023-01-27 kl. 10.46.14.png

Jag har en 500 uppkoppling och har ofta felmeddelanden: strömningsfel, serverfel eller Servern svarar inte
Felmeddelanden kommer oregelbundet spridd över dygnet
 

Gaiona

Mästare
Som jag skrev ovan, det har inte med er egna uppkoppling att göra när det händer, det har med Internets "motorvägar" som blir överbelastade och det blir 'kö', trafiken tar då mycket längre tid att komma fram.

Åtminstone NetFlix löser problemet genom att de har servrar utplacerade hos många internetoperatörer, när de ska lansera en ny film så laddas filmen ner till servern i god tid innan lanseringen, när någon sedan vill se denna film så behövs inte motorvägen för att visa filmen, den skickas på en mindre anslutning direkt ut till kunden så därför drabbas inte Netflix av motsvarande problem.

När det gäller internetbaserade spel som Elvenar går det inte att göra på det sättet, den svenska servern skulle visserligen kunna vara placerad i Sverige men spelarna finns utspridda över hela landet (och även utomlands, jag känner till en spelare på den svenska servern som spelar från Australien) men motorvägarna mellan de olika internetoperatörerna kommer att användas och är det kö så är det kö.
 
Topp