• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Stridssystemet

DeletedUser223

Guest
Är det bara jag som tycker att hela stridssystemet har blivit helt urballat?
 

Macbolan

Mästare
Hola gänget!
Tja Vad skall man säga?...jag har gjort lite drygt 310 expansioner...och försöker mig på att fixa åtminstone EN konflikt i en provins! ;)
Jag har ägnat några timmar åt att försöka fixa EN provins...Men utan att lyckas! :oops:

Jag är ju såpass lyckligt lottad...att jag kan använda massor av Diamanter för att kunna köpa tebax mina stupade trupper...och på Det viset köra Om o Om igen..i olika kombinationer samt olika strategier...Men likt förbaskat går det inte! :confused:

Alla mina trupper är "Highend"..även Bågisar..(Vilka jag har försökt med)

Det största problemet är motståndarens Bågisar samt Riddare...dom är totalt obalanserade och Overpowered(OP)
Det räcker med 1-2 träffar ifrån Bågar..så ryker en Hel enhet Häxor...
Riddarna är nog värre...(borde döpas om till Arnold-Terminator) dom fimpar Stenjättar och Treanter, tjaa Alla enheter som om dom vore papp!

Det känns lite som när WOW introducerade Paladinen...totalt OP....sen kom DeathKnight..lika OP...
Här har man introducerat båda ovanstående "typer" samtidigt....:confused:

Så Mitt *Råd* till utvecklarna...är att ta tag i denna balansering snabbt...minska Båg/riddare´s slagkraft med minst 2/3...annars lär Turneringsspelet vara Dött rätt så fort!.....och progressen i provinserna kommer att stanna av totalt...o_O

Så antingen ge Oss en "Balansering"...eller sälj en "AtomBomb" för 100 Diamanter/styck! :p:cool:
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

Vega

Medlem
Ja det är totalt värdelöst att strida numera, spelar ingen roll hur man än bär sig åt så dör hela armen.
Ni får faktiskt ta och fixa detta för det är redan 2 i mitt Brödraskap som tackat för sig och lagt av att spela och det en till på gång.
Inget kul att bli av med medlemmar bara för att ni har förstört hela krigandet.
Tycker det är så dåligt gjort av er, det är inte alla som kan köpa diamanter och rädda sin arme med.

Jag tyckte att det här spelet var roligt från början när jag började spela, men nu börjar det lika alla andra spel där man antingen måste strida för att överleva och kunna bygga eller att man lägger av för att det är för svårt och tråkigt. :(:mad::mad:
 

Macbolan

Mästare
Tycker det är så dåligt gjort av er, det är inte alla som kan köpa diamanter och rädda sin arme med.
Hej Vega!...Vi båda lider under samma "Kval"....så Jag hoppas Du inte föraktar Mig för att jag använder Diamanter?
Jag ville bara göra klart att jag använt Alla tillbuds medel för att kunna strida!
Men har upptäckt att det är såpass obalanserat i stridsstyrka hos motståndarens enheter...att det helt enkelt INTE går att Vinna!...Punkt!
 

DeletedUser223

Guest
Ska jag vara ärlig så tror jag att skaparna har gjort ett misstag. En bug! För jag kan faktiskt inte tänka mig att de med avsikt ändrat systemet till det här. Antingen var de fulla när de betatestade eller så har de helt klart inte betatestat utan bara kört ut patchen. Jag vägrar tro att det här inte är annat än ett stort misstag som de snabbt kommer ändra. Jag tror de inser vidden av vad de gjort när folk börjar sluta spela. Så det måste bara handla om en tidsfråga innan det är balanserat igen! Jag kan inte tro något annat. Jag har slutat strida, men ack vad lång tid det tar för KP`n att regenerera!
 

Vega

Medlem
Nej då Macbolan ingen fara har man gott om pengar så är det upp till var och en om man lägger dom här i spelet eller någon annanstans.
Hade jag haft gott om den varan hade jag säkert lagt nåra av dom här också.
Men visst jag har också köpt lite diamanter några gånger när jag haft lite extra pengar. Har en snäll man som bidragit ett par gånger.
 

DeletedUser

Guest
Och där slocknade Wonky uppdragen för mig!!
"Skaffa 17 reliker" Utan att kunna strida?:eek:
Nä det går nog inte inom given tidsram. Blir för dyrt med förhandling. Behöver mina resurser till utforskningen i första hand.

Undrar varför jag fortfarande loggar in på det här spelet, det är ju trasigt:(
 

DeletedUser85

Guest
Tjo Born!
Funkar inte turneringen för att få relikerna då? Även om man inte har de bästa trupperna brukar man kunna ta de första mötena med förhandling och/eller strid? Tillhör man en klan med folk som nått lite längre brukar de kunna sponsra med lite 1:4 bud på marknaden i ett sånt läge också så man tar sig förbi hindret.
 

Malcummer

Medlem
Jag är tyvärr totalt fast i spelet nu! För att få kistan och sen gå vidare behöver jag ta 8 provinsero_O:confused:! Så just nu samlar jag bara material och
bygger en och annan trupp emellanåt. Trupper känns ju helt oväsentligt att bygga, dom får ju bara däng ändå:mad::mad::mad:
 

DeletedUser223

Guest
Samma här. Wonky tog stop när jag kom till "17" reliker. Undrar hur många som kommer klara av den delen....
 

Malcummer

Medlem
Bar att veta Alveron. Då kan jag lägga ner den biten redan nu! Frågan är varför man fortsätter att logga in?
Det enda jag gör nu är att samla material.....mycket spännande och det ger en härlig spelkänslao_O:confused::mad:
 

DeletedUser223

Guest
Ha, samma här, Malc. Loggar in bara för att fylla på mitt lager av varor. Spelet har aldrig varit roligare liksom... :) Action på hög nivå ^^
 

DeletedUser

Guest
Det här är ju enbart löjligt. Som många andra blev jag "lite" chockad efter den senaste uppdateringen men jag gav mig tusan på att jag skulle lära mig det. Efter mycket testande så lyckades jag till slut rensa en provins, men med mycket stora förluster. Ok, jag tänkte det skulle gå bättre i nästa provins men hej vad jag bedrog mig. 1.5 enheter rensade efter 1 drag. Över 3 enheter förlorade efter 2 drag. Jag ändra taktik, bytte enheter men hur tusan jag än gjorde så blev resultatet ungefär likadant. Jag tillhör inte dem som ligger långt före, jag har fortfarande kvar 21 provinser att rensa innan jag kan öppna nästa kista. Men hur ska jag kunna göra det med det här fullständigt löjeväckande nya stridssystemet? Jag har visserligen en truppuppgradering kvar men den kommer inte att betyda det minsta för att underlätta mina strider. Nu lägger jag av tills vidare. Kommer inte att göra ett smack i spelet, men ska hålla mig uppdaterad för att se om INNO rättar till det nuvarande stridssystemet, och det inom rimlig tid! Då möjligtvis kommer jag att börja spela igen.

En mycket frustrerad Sunshine56
 

Malcummer

Medlem
Nu ska jag fixa 17 reliker på Wonky för att kunna ta mig vidare i uppdraget!
Kul att dom lägger in en sån grej när dom samtidigt har degraderat stridssystemet till noll, nada och inget!
Nä nu blir det bara att logga in och fixa varor, spännande värreo_O
Får väl se om innogames ens kommer att göra bättre, eller bara skita i det:mad:
 

Vega

Medlem
Det var inte så svårt att ta 17 reliker Jag hade 3 provinser jag forskat fram men ännu inte intagit, Men vissa fick man förhandla om för det gick inte att strida
 
Topp