• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ta bort en byggnad, som inte går att ta bort?

DeletedUser

Guest
Jag råkade bygga magikakademin och kom på sen att jag inte behöver den just nu... men den går inte att sälja och tar upp plats där jag hade tänkt bygga annat, surt *Facepalm

jag tycker att det borde finnas den valmöjligheten... ta bort de byggnader som inte kan tas bort och bygga dessa vid ett senare tilfälle
 

DeletedUser138

Guest
Utan stadshus skulle spelet inte gå att spela. Stadshuset har lagret av förnödenheter och guld, så var ifrån skulle man få resurserna för att bygga ett nytt stadshus? Så stadshuset och ett par till byggnader ses som så centrala att de inte går att ta bort.
Men magiakademin skulle man än så länge klara sig utan så möjligheten att sälja den känns logisk. Vet att det finns ett visst tryck på spelutvecklarna att ändra byggnaden till säljbar, men mig veterligen har inget beslut tagits ännu.
Tack för din fundering och ännu en röst för att göra magiakademin säljbar :)
 

DeletedUser

Guest
Det enda magika akademin gör är att producera magiboostar för olika saker... och då anser jag att den inte är viktig!
De byggnader som är viktiga är ju Stadshus, barack och marknad... typ

Byggmästarstugan känns inte viktig nu...Den behövs i början av spelet, för att komma igång.
Sen är den till för att ha koll på antal arbetare och arbeten, samt färdigställa byggnader fortare, köpa fler arbetare samt uppgradera med diamanter endast...

Så behöver jag den nu eller inte? För man kan ju klara spelet med endast 2 arbetare och ingen extrahjälp med diamanter.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser138

Guest
...
Så behöver jag den nu eller inte? För man kan ju klara spelet med endast 2 arbetare och ingen extrahjälp med diamanter.

Som spelet är gjort behöver även de två arbetare man får från början någonstans att hålla till, så jo, byggmästarstugan behöver man, annars skulle man inte kunna bygga eller uppgradera något alls.
Sen tycker jag själv att om man spelar med diamanter så är just byggmästarstugan ett av de bästa ställena att lägga dem på. När bostäderna växer till 3x3 rutor, t.ex, blir ens stad rätt kaotisk tills man uppgraderat alla till det nya formatet. En eller två extraarbetare hjälper verkligen här. Likaså när man forskar fram ny kultur och snabbt vill byta en massa kulturbyggnader mot nya, mer effektiva. :cool:
 
Topp