• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Ta bort fördröjningen

Jian

Mästare
När man har klarat någon given uppgift så "plingar" det till när man är klar.
Det är ett problem när plinget kommer med fördröjning.

Ta bort den fördröjningen

Har jag en stor mängd byggnader som ska skördas så är det enklare (naturligt) att svepa över alla i en följd, än att punktmarkera var och en.
Om min uppgift skulle vara klar efter t.ex. 4:10 byggnader, så skulle jag ha kvar 6 byggnaders skörd, att hämta hem efter jag fullgjort uppgiften. När jag skördar allt i ett svep, missar jag "överskottet", eftersom plinget kommer med fördröjning. Jag har alltså skördat allt när jag hör att uppgiften är avklarad.
Det här är speciellt irriterande i BÄ.
Fattas det 1 "skördebyggnad" av 20 färdigproducerade, så missar jag 19 st.19 st som jag måste producera igen.

Naturligtvis går det att regelbundet gå till "uppdragsgivaren" och kontrollera hur många enheter som saknas och därefter punktmarkera efterfrågad mängd byggnader. Det tillför inget för att höja spelglädjen, snarare tvärtom.
 

Gaiona

Mästare
Fördröjningen beror på att spelet i din dator/mobil/surfplatta kommunicerar med servern och inväntar svar, det går inte att åtgärda så värst enkelt, jag rekommenderar dig att ha så snabb förbindelse med internet som möjligt.

Jag märker tydligt när min förbindelse med nätet är seg (jag spelar oftast från mobilen och när jag är hemma så reagerar spelet oftast betydligt mycket snabbare jämfört när jag sitter på en buss ute i obygden), då blir det fördröjningar, en längre fördröjning kan även bero på att den del av internet som berörs har väldigt hög belastning vilket kan exempelvis kan hända när hackare belastar en server någonstans för att knäcka den men det märks ofta även vissa tider när många kommit hem från jobbet och sätter sig och gör saker på sina datorer och surfplattor att internet blir segare.
 
Topp