• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Tips o trix!

ZpaRoW

Mästare
Hahah.. jaa som när man spela 8bitars å köpte tidning för kanske lyckas få några bra tips i något spel. Ett tips som kanske hjälper någon!
"Mana brist" så har ett tips på om man har hela setet "Förbjudna ruiner" och en set-del i Trolldom. så har ja kombinerat 2st Förbjudna ruiner, 1st trollkarlarnas fest och 1st Mystiska drömmar! 9x4 ger mig i sista kapitlet 214 200 mana /24h sen lite kultur o befolkning!
Annat tips som kanske dem flesta fattat som typ Månbjörnen! Matar man den Rätt så kan man utnyttja en husdjurs mat 2gånger! Matarn man den säg klockan 18:00 och ger grannhjälp efter och ger grannhjälp innan 24h (00:00-17:59 dagen efter) så har man utnyttjat månbjörnen bonus 2 gånger på en matning!
 
Senast ändrad:

ZpaRoW

Mästare
japp ja är insnöad på mana haha men som innan gäller de ha fler delar av setbygganderna. Pilgrimsgodset: 2st pilgrimsgods och 1 pilgrimstorg ger befolkning/kultur och mana. 119500 mana/24h på 16 rutor
 

Gaiona

Mästare
Drakklostret är bäst för Mana, det ger mana varje gång som man lägger en besvärjelse.

Själv har jag hittills haft störst problem med Gudomliga frön, jag har behövt göra en massa Festivalhandlare i akademin och lagt ut alla Höstdammar som jag har och levlat med Kungliga restaureringar så äntligen verkar fröna räcka...

Handlaren behövs för Unurium, i kapitel 17 där jag är så är det endast handlaren som gör Unurium... Först i kapitel 18 så dyker det upp andra byggnader som kan tillverka Unurium...
 

ZpaRoW

Mästare
gaiona, då ja spelar "byggarspel" å "hatar" kriga så är de förhandlingar i turneringen och spiran, så bara förlita sig på drakklostret kräver enorma mängder spells isf, vill ha mana som kommer in utan behöva slösa spells! behöver flera miljoner mana i veckan! därför ja kör på byggander! Frön kör ja från marknadsplatsen och unu från alla bostäder! (vallorianskt sigilltorn)
 

Gaiona

Mästare
Jag gillar inte heller att kriga men föll till föga för turneringen, där krigar jag (auto, spelar inte på datorn), annars är turneringen för tuff att klara med alla varor...
 
Topp