• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Truppstorlekar

DeletedUser

Guest
Hejsan!
Undrar om det är fler än jag som tycker det är svårt att veta hur många enheter som ingår i trupperna? Vartefter vi utforskar nya teknologier, får vi nya typer av stridande enheter och även större trupper. MEN man ser inte i baracken hur många enheter som ingår i en trupp förrän man kommer ut på slagfältet. Det står exempelvis att jag har 2,7 trupper av treanter, häxor eller stenjättar. Eftersom jag inte är något större matematiksnille:confused: skulle jag önska att det framgår tydligare hur många enheter som ingår i varje vapenslag när jag tränar nya trupper. När man öppnar barackens meny står det angivet hur stor truppstorlek man har, exempelvis 144 stycken enheter/trupp men detta gäller endast svärdfäktare och bågskyttar (för alver). Men treanter, stenjättar och häxor har helt andra truppstorlekar - vars enskilda truppstorlek jag inte kan se förrän jag kommer ut på slagfältet. Ett förslag är att truppstorleken skulle kunna skrivas in ovanför varje vapenslag i träningsmenyn, vilket skulle underlätta matematiken för oss stackare som inte är födda med rutigt huvud eller saknar miniräknare..
hälsar
Alvenor
 

DeletedUser3

Guest
Hej Alvenor och välkommen till forumet!

Tack för din feedback, jag ska skicka vidare det till utvecklarna. Andra är självklart välkomna att diskutera vidare här, jag kommer hålla ett öga öppet :)
 

DeletedUser132

Guest
Super tips! All snabb info är välkommen i spelet - det ska vara enkelt att se! Underlättar verkligen :)
 
Topp