• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Truppstorleksuppgraderingar

ZpaRoW

Mästare
blir så förvirradeo_Oo_O haaha vill ju ta all utforskning och då ska man belönas för det och turneringsstrider ska enligt mitt tycke inte bli lättare om man står över truppstorleks uppgraderingarna i utforskaren! men provinserna blir ju svårare ju mer man utforskar och med större trupper blir det lättare att kriga, men förhandlar som sagt bara där... turneringarna vet ifaen hur det är tänkt där men får ju massa olika bud/svar, känns ju rätt på båda, finns det nån av utvecklarna som kan ge en ett riktigt svar.. så VARFÖR kan man stå över massa truppstorlek uppgraderingar i utforskaren då? tycker man inte ska belönas att skippa saker och få det lättare!! -MAN ska belönas att utforska allt!! Stor del av spelet kretsar ju runt turneringarna! Vill ju ha ett RIKTIGT svar av utvecklarna hur det funkar, och skulle det vara så att, skippar man så det blir lättare så ser ja det som ett riktigt stort FEL.. men ja är inte bitter ;P haha gillar spelet så mycket ändå och goa folket man skriver med! en extra "familj" ;)
kram på er från en "bostadslös" ZpaRow ^^,
 

Mammio

Mästare
Macbolan: Nej, jag har inte fullständigt fel. Det du pratar om var fallet innan Inno gjorde om premisserna för turneringar, vilket jag tror skedde i mars 2017. Innan dess var det som du skrev. Förändringen har förstås gjort att alla som tidigare gjort alla truppuppgraderingar nu har ett sämre läge i turneringar dvs högre kostnader än en spelare som började spela senare. Orättvist, så klart & det pratas ofta på forum att de som var med från början vill ha kompensation för detta. Dessa diskussioner förbigås med tystnad från Inno och det är beklagligt att den här informationen inte finns i wiki utan blir spelare till spelare info.
Sök på "optional squad upgrades" på Beta eller US, EN internationella Forumen så kan man ta del av diskussionerna.

Varje truppuppgradering i teknikträdet som man gör ger större truppstorlek, vilket är en klar fördel när man strider på världskartan, ju mer trupper=lättare strider. Kostnaden för att ge varor på världskartan baseras på kostnad för kartläggning & hur långt från din stad provinsen ligger.

I turneringen är det annorlunda. Hur många provinser man kan ta i turneringen beror på hur många provinser man tagit på världskartan. Kostnad för trupper och varor baseras på din truppstorlek, ju större trupp=högre kostnader i form av förlorade trupper & dyrare varor.

Räkneexempel: I en viss strid säger vi att förlusten för trupper är 10 %. Jag har 100 enheter & förlorar då 10 enheter. En person som har 1000 enheter förlorar då 100 enheter. Det kommer att gå fortare för mig att få tillbaka mina 10 förlorade enheter, därmed kom jag billigare undan.

Bild 1. 31711066_10211641536734598_8102949282761408512_n.jpg
Ädelstensturnering, 2 olika spelare men på samma nivå, samma provins. Spelare 1(översta) har 171 truppstorlek, nivå 2 treant, inga militäriska Under.
Spelare 2 har nivå 3 treant, truppstorlek 1716, militärt kloster nivå 16, som ger 18 % bättre hälsa till trupperna. Spelare 1 förlorar 0, spelare 2 förlorar 8 trupper.

Bild 2. exempel2.jpg
Ädelsten igen. Spelare 1 är i kapitel 12, har truppstorlek 2472. Spelare 2 har 171. Enorm skillnad i fiender dessa möter. Om spelare 1 förlorar en trupp blir det 330 treanter. Om spelare 2 förlorar en trupp blir det bara 23 st treanter, som går fortare att träna upp igen.

Det finns fler exempel men jag hoppas ni har förstått hur det funkar. Men finns inget som säger att inte Inno ändrar allt igen och i så fall kan man alltid gå tillbaka och göra de frivilliga uppgraderingarna.

Jag brukar tänka vad jag vinner mest, i världskartan eller turneringar & då jag kan vinna massor av reliker, spells & framförallt kp i turneringar så går dom först. Därför gör jag inte de frivilliga truppuppgraderingarna i teknikträdet,jag strider i turrneringar och ger varor på världskartan.

Intressant är att titta på Spiran, där är striderna mer balanserade gamla versus nya spelare och fiendetrupperna speglar din avancering i spelet och inte på din truppstorlek. Så jag har svårare strider i Spiran än vad den som är på samma kapitel & gjort alla truppuppgraderingar har. Så kanhända det är ett litet experiment från Inno för att så småningom balansera om turneringarna.

För övrigt är jag i kapitel 15. Pust, sorry for the long post :)
 

Mammio

Mästare
Truppstorleken ändras väl också i takt med hur många vapenkammare du har?
ur wiki: Syftet med denna byggnad är att öka storleken på träningsplatserna i baracken. Ju fler Vapenkammare du har desto fler enheter kan du träna samtidigt. Det betyder att du inte måste fylla träningsplatserna lika ofta och kan producera fler enheter t.ex. över natten.
Ändrar inte din truppstorlek.
 

ZpaRoW

Mästare
Tackar Mammio :D ,, spiran är hemsk att strida i haha, förhandlar bara hela första "lvln" sen väntar ja tills söndag då den startar igen och hoppas på tur att få nåt bra
 
Topp