• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Uppdaterad brädfabrik osynlig i mobilen

ZpaRoW

Mästare
Sen ja uppgradera min brädfabrik i sista kapitlet har ja fått "Stealth mode" på den i mobilen ;)
80816694_2295528174021940_4989738007713021952_n.jpg
 

Gaiona

Mästare
Låter som om appen inte lyckats ladda in fabriken...
Har du provat att döda appen och starta om?
 

DeletedUser345

Guest
Brukar hända även på datorn när servern startat om. Troligen en lokal cache som spökar. Brukar lösa detta genom att starta om spelet (samt när byggnader börjar fladdra efter att en uppdatering skickats ut)
 

Anne-Marie

Medlem
Mina 3 brädfabriker är också osynliga, det har dom varit i en hel månad! Har provat installera om appen, rensa cache och logga ut och in flera gånger om, inget hjälper. Har kontaktat supporten men inget händer:mad:.
 

Gaiona

Mästare
Mina 3 brädfabriker är också osynliga, det har dom varit i en hel månad! Har provat installera om appen, rensa cache och logga ut och in flera gånger om, inget hjälper. Har kontaktat supporten men inget händer:mad:.
Det kanske är tråkigt att ta in men enheten du spelar på är kanske lite för klen/gammal för att orka med hela spelet.

Elvenar är väldigt krävande spel, behöver mycket minne för att fungera och om minnet inte riktigt räcker till så kan jag tänka mig att det blir sådana fel. Lite underligt om det enbart är brädfabrikerna som inte syns
 

ZpaRoW

Mästare
var ju tvungen köpa ny mobil för ett tagsen då min mobil var så gammal att det inte fanns uppdateringar så ja kunde inte logga in på banken för dem krävde senaste versionen! Men se på faen vilken dröm de blev att lira sen! Boostningen gick ju på sekunder än minuter innan hahah
 

Rosis

Mästare
För mig blev det precis samma sak, den uppgraderade brädfabriken syns bara i webbläsaren, men arbetar inkognito i appen under stor hemlighet, osynligt. :cool:Jag har en Samsung 8+ som jag spelar på och tycker att den är pigg, har rensat dolda cache-filer, mm, har loggat ur, men inte avinstallerat appen och installerat om den, det ids jag inte. Har ju senaste versionen av spelet, är noga med att alltid uppdatera allt som går att uppdatera. Så småningom ska jag köpa en ny version av min mobil, men tänker vänta till den nya kommer i februari... I värsta fall får väl fabrikerna vara osynliga till dess då, men jag tror det här är ett problem som spelutvecklarna skulle kunna fixa, inte jag själv. :rolleyes:
 

Mammio

Mästare
Den osynliga brädfabriken på nivåerna 28-30 har konstaterats som en bugg både på betaservern & us-servern. Detta gäller bara på mobilen, de syns på datorn.
@Boefst
 

Gaiona

Mästare
Felet är känt och identifierat av innogames, de jobbar för att lösa det och det har ingenting med era mobiler eller datorer att göra men det kan uppträda även på andra byggnader, jag har två stycken som är i stealth mode.
 

Gaiona

Mästare
Byggnaderna kom tillbaka plötsligt i appen när jag slog på wifi, det var någon nätverkscache på vägen som jag då gick förbi (eller om appen anser att den inte längre behöver cacha lokalt i och med wifi), intressant fenomen måste jag säga (skriva).
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Verkar som att problemet varit kopplad till den senaste uppdateringen fick jag reda på nu. Som @Gaiona skrev så borde problemet lösa sig om ni är på ett stabilt wifi-nätverk, en omstart av appen kan också behövas.
 
Topp