• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Utgående byggnader får gärna upplösas av sig själv - med en notis kanske?

Rosis

Mästare
Hej!

Jag har ofta dålig koll på de byggnader som har blivit för gamla, de tar upp plats helt i onödan. Jag skördar och plockar från alla byggnader, tror jag, men sedan kan det visa sig att flera vagnbibliotek, handelsutposter och uråldriga kunskapsmonument är utgångna, ja till och med så stora byggnader som önskebrunnar... :confused: Varför kan de inte försvinna av sig själv när de blir för gamla, så man får en tom fläck i sin stad, vilket är lättare att upptäcka. :eek: Kanske att man får en notis, precis som man får när någon har putsat åt en, så man får veta varför man har en tom plats i sin stad... Annars hittar jag dessa bara när det är dags för omflyttning i staden... :oops: Jag måste nog aktivt börja leta efter utgångna byggnader vilket känns sååå tråkigt. :(

Kanske är det inte bara jag som har dålig koll på dessa byggnader? :rolleyes:
 

ZpaRoW

Mästare
på önskebrunnarna kan man se om dem utgått, då har "vattnet" sinat! annars håller man över musen då å då för se hur lång tid det är kvar! Har inte dina prb ;)
 

ZpaRoW

Mästare
men tänk om det är nån som vill behålla utgående byggnaden för han/hon tycker den är fin lr vill ha kulturen från den å helt plötsligt har den blivit svart/vit ;) HAHAH skämt o sido men skulle ju kunna komma upp en "svart" hand över den som man själv skulle kunna bekräfta att man sett den, när man bekräftat den så försvinner handen sen får var och en välja om denne vill ha kvar den lr sälja av den :)
 

harpan

Legend
Hej!

Jag har ofta dålig koll på de byggnader som har blivit för gamla, de tar upp plats helt i onödan. Jag skördar och plockar från alla byggnader, tror jag, men sedan kan det visa sig att flera vagnbibliotek, handelsutposter och uråldriga kunskapsmonument är utgångna, ja till och med så stora byggnader som önskebrunnar... :confused: Varför kan de inte försvinna av sig själv när de blir för gamla, så man får en tom fläck i sin stad, vilket är lättare att upptäcka. :eek: Kanske att man får en notis, precis som man får när någon har putsat åt en, så man får veta varför man har en tom plats i sin stad... Annars hittar jag dessa bara när det är dags för omflyttning i staden... :oops: Jag måste nog aktivt börja leta efter utgångna byggnader vilket känns sååå tråkigt. :(

Kanske är det inte bara jag som har dålig koll på dessa byggnader? :rolleyes:
 

harpan

Legend
har inte inte så stor evighet , men mitt pariser hjul sa nog till när jag tog sista gåvan ??? och då kunde jag sälja ;)
 

Rosis

Mästare
har inte inte så stor evighet , men mitt pariser hjul sa nog till när jag tog sista gåvan ??? och då kunde jag sälja ;)
Trycker man på byggnaderna står det att de är utgångna, men jag gömmer ibland mina bakom andra byggnader, bara för att det finns en plats ledig. Att samla belöningarna går då bra, eftersom belöningen syns högt upp i luften. Men eftersom det inte kommer ett svart utropstecken i luften som talar om att byggnaden är utgången, då måste jag verkligen trycka på byggnaden för att upptäcka det (och komma ihåg att den lilla rackaren är gömd precis där). Men det blev ju ett bra förslag när vi har stött och blött det tillsammans, så jag hoppas det kommer något utropstecken snart som vi får reagera på, och välja om vi vill ha kvar den utgångna byggnaden eller sälja den. Sedan kan, när man valt, utropstecknet få försvinna... :)
 

Mjolner

Legend
Bra idé Rosis. Vi som spelar på platta får ingen hand eller frågetecken över våra byggnader, men vi kanske skulle kunna få en liknande symbol som mynten över husen när man kan plocka skatt och varor... hmmm svart hand låter mer dramatiskt än frågetecken eller utropstecken.
 
Topp