• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Världskartan

DeletedUser142

Guest
När man trycker på världskartan så låser det sig,varje gång får man gå ur spelet och starta om.
Är det någon uppdatering eller d.y.l som jag missat
 

DeletedUser138

Guest
Hej Lasse!

Tråkigt att kartan hänger sig för dig. Är det här något nytt problem eller har du haft det sen började spela?
Jag är nyfiken på vilken webläsare du använder? Det har funnits ett liknande problem, de som hade problem då hade kört Firefox medans Google Chrome inte verkade ha problemet.

Uppdateringarna av spelet får man automatiskt eftersom spelet körs helt i Flash. Du kan däremot kolla om du har senaste Flashversionen installerad på https://www.adobe.com/se/software/flash/about/ - Det bör stå 21,0,0,182 - Om inte så hittar du en länk på sidan för att uppdatera Flash.

Andra saker man kan prova är:
- Rensa cachen i webläsaren.
- Prova en annan webläsare och se om det löser problemet.
- Högerklicka på spelplanen och välj inställningar. Där hittar du en flik för att slå av/på maskinvaruacceleration. Prova att kryssa ur den rutan (och ladda om spelet för säkerhets skull).
- Flash har en egen cache man också kan rensa. Jag har aldrig hört att man löst något liknande den vägen, men man når den i alla fall via kontrollpanelen -> Flash Player -> Lagring -> "Ta bort alla...".

Löser något av ovanstående problemet, så låt oss gärna veta ;)
 

DeletedUser142

Guest
Hej
Kör Chrome som webbläsare
Det började krångla i går
Jag uppdaterade Flash för det var en gamal
Nu fungerar det igen
Tack för hjälpen
Hälsar
Hundlasse
 

DeletedUser138

Guest
Hejsan!

Kul att det gick vägen och tack för din feedback :) Jag flyttar inlägget till bugforumet om du någon annan skulle stöta på samma problem.
 
Topp