• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Vad jobbar Ni med..Hur är Det?

Gaiona

Mästare
Jag är outbildad programmerare sen 40 år tillbaka (med några sabbatsår och några år av arbetslöshet) och stormtrivs.

Nu är jag ensam anställd i ett bolag som ägs av några av bolagets uppdragsgivare, de som styr är väldigt omtänksamma personer som bryr sig om mitt mående och ställer upp.

Jag jobbar hemifrån och styr det mesta av mitt arbete och mina tider helt själv, självklart finns det vissa krav men det är i huvudsak jag som bestämmer vad jag tror vad som behövs och de har (åtminstone hittills) varit väldigt nöjda med min insats.

Nu tänker jag jobba så länge som jag orkar (gärna fem-tio år efter pensionen) men jag orkar inte mer än halvtid (självklart förnekade Försämringskassan mig deltids sjukskrivning vår ekonomi är ganska usel...)
 

Rosis

Mästare
Nu tänker jag jobba så länge som jag orkar (gärna fem-tio år efter pensionen) men jag orkar inte mer än halvtid (självklart förnekade Försämringskassan mig deltids sjukskrivning vår ekonomi är ganska usel...)

Jo, det går inte att få stöd från samhället som det ser ut nu, om man blir sjuk. Själv har jag fått gå ner i arbetstid och lön som farmaceut, eftersom jag inte fick fortsatt stöd från Försäkringskassan pga de regler som finns. Så nu har jag arbetat snart ett år på deltid, trots att jag inte riktigt orkar med. Jag får passa mig för vad jag gör på fritiden så jag inte gör av med för mycket energi, annars blir jag sängliggandes och sjukskriven igen. Så det är bara att hanka sig fram, och hoppas att jag klarar att arbeta på halvfart resten av mitt liv. Min livskamrat är inte arbetsför, så ekonomin skulle kunna vara bättre, men det går an för oss, så länge jag klarar av att arbeta kvar på mitt jobb. Och vi har inga dyrbara nöjen (förutom Elvenar då), utan vi är ganska tacksamma för det vi har och för vår gemenskap med varandra.
 

Gaiona

Mästare
Ja, det är förskräckligt hur illa det har blivit, Sverige var ett riktigt bra land och föredöme för många andra länder men nu blir det bara sämre och sämre.

Jag klarar mig dock, det går ingen större nöd på mig men jag måste hålla koll på utgifterna och kan sällan unna mig något extra.
 

Oktan

Legend
Låter verkligen inte kul det ni är med om....
Vi kanske får göra så att vi som spelar Elvenar (och är rätt verksamma i forumet) ses nån gång nånstans o hittar på nåt inte alltför kostsamt så vi kan fly vardagen lite extra? :)


Annars så jobbar jag som konsult (som det så fint ska heta haha) inom lagerbranchen och sysslar med lite allt möjligt från att plocka ordrar till butiker och privatpersoner, lossa containtrar med allt möjligt innehåll, köra truck och sen lite databashantering här o var.
Trivs jättebra så länge arbetsförhållandena är rimliga :)
 

Gaiona

Mästare
Vi kanske får göra så att vi som spelar Elvenar (och är rätt verksamma i forumet) ses nån gång nånstans o hittar på nåt inte alltför kostsamt så vi kan fly vardagen lite extra? :)
Det är ett litet praktiskt problem bara, vi kan finnas utspridda över hela landet från Kummavuopio i norr till Böste i söder och från Kebal i väster till Kukkolaforsen i öster (på ett ungefär)...

Det är inte ens säkert att alla medlemmar här bor i Sverige...

Det är rätt långt mellan...
 

Macbolan

Mästare
Det fina med Elvenars Forum!
..är att Vi finns här Alla på en å samma cyberplats för att försöka stötta och kanske även trösta varandra!
..tycker Det känns rätt så okej! :)
/Mac
 

Macbolan

Mästare
Jag vill passa på..när ämnet är uppe!
Att Vi i Anarchy" har ett flertal spelare som mår dåligt av olika anledningar...2 som är på behandlingshem..samt andra som semispelar pga av både Psykisk o fysisk ohälsa!
Vi skulle Aldrig ens drömma om att kicka dessa spelare...istället gör Vi Allt för att stötta o trösta..för att hjälpa de att må Bra igen!
Det är vad som define en Bra grupp Människor..som trivs tillsammans i Vått o Torrt!
/Just My 50 Cent/
Mac
 

Oktan

Legend
Jag vill passa på..när ämnet är uppe!
Att Vi i Anarchy" har ett flertal spelare som mår dåligt av olika anledningar...2 som är på behandlingshem..samt andra som semispelar pga av både Psykisk o fysisk ohälsa!
Vi skulle Aldrig ens drömma om att kicka dessa spelare...istället gör Vi Allt för att stötta o trösta..för att hjälpa de att må Bra igen!
Det är vad som define en Bra grupp Människor..som trivs tillsammans i Vått o Torrt!
/Just My 50 Cent/
Mac

Helt rätt Mac!
Världen är tillräckligt kall och hemsk som den är...
Det minsta vi kan göra är att stötta varandra
 

Macbolan

Mästare
Ärligt Talat.....Så fattaade ja Inte ens att Ackke..joinade Oss..Anarkister!...Mer än blev jäkligt Sur över att Bli 2.a IGEN!!!.. Inte ens 1-a i Min egen grupp?
Men Jag å Ackken känner varandra sedan tidigar..å Han e äldre å mera mogen är Mig...SÅ..All Heder till Ackken..:=)
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
Jag vet Inte,,,Menkanske Jag kan fixa en plats för Rhavin..hos oss Anaekister!??
Jage kanonfull just Nu....
 
Topp