• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Vad påverkar antal armband i BÄ

anga

Mästare
En liten fundering ang, antal armband man ska göra i BÄ. Styrs det av rankingpoängen, ju högre ranking ju fler armband, eller styrs det av kapitlet man är i?
Finns säkert mattematiska experter här, så därför frågar jag här :) Have a nice day all
 

Mammio

Mästare
Antalet T1 varor du måste producera för att få 1 armband baseras på ditt kapitel. De styrs inte av ranking på något sätt.
 

Gaiona

Mästare
Vet du om man gjort klart första forskningen i det nya kapitlet eller inte räknas in (det gör ju inte det i alla sammanhang)?
 

Mammio

Mästare
Vet du om man gjort klart första forskningen i det nya kapitlet eller inte räknas in
Ja, du måste göra klart d.v.s. öppna den teknologin för att det ska räknas som att du trätt in i det nya kapitlet.
Den heter Avancerade spanare i kap.1-12. I kap.13 Amuni heter den Arkeologi. I kap.14 Konstruktioner heter den Centralöarnas hamn. I kap.15 Elvenar heter den återigen Avancerade spanare. Kap.16- Senat. Kap.17- Avancerad marknadsplats 4. Kap.18- Dimensionernas port.
 

Grizabella

Kändis
Jag tycker att magiskt överskott och armband behöver ses över till nästa BÄ eftersom det inte går att få fler sådana med nya byggnader och att fem av varje blir väldigt dyrt och segt för även stora BS i virveln.
Det var bättre förr när armband var 9 timmars varu produktion.
 

Alvros

Medlem
Jag tycker att magiskt överskott och armband behöver ses över till nästa BÄ eftersom det inte går att få fler sådana med nya byggnader och att fem av varje blir väldigt dyrt och segt för även stora BS i virveln.
Det var bättre förr när armband var 9 timmars varu produktion.
Den här gången fick vi problem med att få ihop armband och fastnade gång på gång. Det var väldigt jobbigt. Vore bra om detta kunde ses över. Mystiskt överskott blev lite bättre tack vare den röda pandan men även den får gärna bli ytterligare lättare att fixa då inte alla fick ihop kombinationskatalysatorer för att därefter tillverka något som gav visionsdimma.
 
Topp