• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Vad tycker ni om underpushing?

qrush

Medlem
Många BS tar avstånd från det i sin presentation men det är nog bara presentationen i övrigt görs inget.
Vet om flera som ägnat sig åt underpushing, tyckte själv det var smart att fixa flera konton så jag har qrush och PeterPanda men min dåvarande archmage Capriora påtalade för mig att det inte var tillåtet varför jag la ner det, senare har jag återupptagit Pandan men kör den på samma seriösa sätt som qrush, skulle aldrig lägga kp i mina egna under.
Tycker det är helt ok att man får en tillsägelse och lägger ner det.
Men Inno gör egentligen inget åt det, det som är bra för Inno är bra.
Har påtalat en spelare som har ett helt BS för att gynna sina egna under,, Inno gör ingenting, kanske det det betyder:)
Jag vet, det är ett spel så alla trix är tillåtna men det är inte tillåtet enligt Innos regler, så vad tycker ni? är jag bara gnällig?
/qrush
 

Gaiona

Mästare
Jag gillar inte tanken på att använda konton enbart för att gynna andra konton i ett BS och skulle önska att Inno var tuffare gentemot sådana konton.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det händer mycket i bakgrunden som du inte ser och ärendet tog jag hand om för ca 3-4 veckor sedan. Jag kan tyvärr inte kommentera specifika ärenden gällande regelbrott men vi ser mycket allvarligt på konton som endast spelas för att pusha ett konto.
Ni får gärna rapportera spelare som ni misstänker inte spelar enligt reglerna genom supporten så tar vi en titt och ser om något regelbrott begåtts.
Men som sagt kommer ni inte få någon kommentar.
 

anga

Mästare
Jag startade mitt 2 konto för att ha något att göra när min stora stad ska ta typ 36h att uppgradera något, jag skrev och frågade om lov. Båda städerna står i samma BS och där har vi kp trådar, så om det blir underpuching vet jag inte. Spelarna är godkända av BS .
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Skillnaden ligger i om kontona endast används till att ge KP till andra konton eller om man faktiskt spelar på dem. Helt ok att ha 2 eller till och med fler konton så länge man spelar seriöst och inte utnyttjar det på ett sätt som bryter mot reglerna.
 

DeletedUser166

Guest
Folk skapar konton och gör fulbud så att ett konto tar alla resurser eller att man stoppa in kp från flera konton i under hos sitt huvud konto.
De är förbjudet enligt dom skrivna reglerna med de har inte varit nån som enforcat dom reglerna tidigare trotts att folk blivit rapporterade, hoppas att de stämmer att de blir ändring på de nu.
 

DeletedUser166

Guest
Jag startade mitt 2 konto för att ha något att göra när min stora stad ska ta typ 36h att uppgradera något, jag skrev och frågade om lov. Båda städerna står i samma BS och där har vi kp trådar, så om det blir underpuching vet jag inte. Spelarna är godkända av BS .
Kp trådar är ju inte rikgtigt under pushning de är ju om kpn och resursena bara går en väg.
 

Elvenlis

Legend
O,,,,, det lät besvärligt,,,, men får man inte lägga kp i sitt eget under? Det är ju gulbrunt,,,skulle aldrig kunna uppgradera då,,
 

Mammio

Mästare
men får man inte lägga kp i sitt eget under
Jo, det får du :) Man får också ha flera konton, så länge som de har varsin unik e-postadress och spelas på ett normalt sätt. Pushing är en helt annan sak. Då har man flera städer men dessa spelas inte, utan de samlar bara in kp, för att sen lägga dessa kp i sin "huvudstad", som personen spelar med.
Det är fusk och inte tillåtet.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Tror detta är lättaste sättet att förklara på:

Ok
Konto1 -> Konto2 -> Konto3 -> Konto4 -> Konto1 ... osv

Regelbrott
Konto2 -> Konto1
Konto3 -> Konto1
Konto4 -> Konto1
Konto5 -> Konto1
Konto6 -> Konto1
 

Macbolan

Mästare
Hallåj gänget!
Jag tog upp..just denna fråga för ca 2 år sedan....och min kritik om underpushing riktades emot Ett specifikt BS... Men inget gjordes åt det.
Mvh
Macbolan
 
Senast redigerad av en moderator:

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Eftersom jag inte har koll på vad som hänt och inte hänt innan jag blev CM här så är det nog bäst att jag inte ger någon kommentar.
Men pushning är i alla fall inte tillåtet nu och alla som rapporteras kommer kollas upp.
Kom dock ihåg att det inte är tillåtet att rapportera någon här genom forumet utan det måste gå genom supporten.
 
Topp