• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Vilka appar är viktiga för dig?

Rosis

Mästare
Hej alla!

Tänkte att vi kunde lista de sju viktigaste/roligaste apparna. Om man bortser från de appar som tillhör mobilen/plattan/paddan, och bortser från de tråkiga nödvändiga apparna som banker, bankid, swish, antivirus, så kan det här vara en kul grej som kan ge oss nya bra tips. :)

Jag börjar med mina tips, eller app-favoriter:

1: Storytel - Fick tre månader gratis genom Telia, och sedan blev jag fast. Nu har Storytel gått om Spotify på min poppislista. Läsa E-böcker, eller lyssna på ljudbok, helt underbart. En kostnad varje månad, men det är det värt. Funkar även bra tillsammans med nummer tre på listan.

2: Spotify - superviktigt med musik. Gärna tillsammans med nästa app.

3: Elvenar - (Den är så självklar att jag tycker att vi kan få skriva ett ytterligare spel på samma rad som Elvenar) - Fishdom - älskar pusselspel också

4: 250+ olika patiensspel - Ett superbehändigt spel, som innehåller de flesta patienser man kan tänka sig. Vill man slippa reklam är det inte dyrt att betala för premiumversionen, och har man gjort det en gång, så har man den för alltid, eftersom det tillhör ens konto och, bara att ladda upp och få premium igen om man tagit bort den.

5: Snorkel - Trots att det är Barn- och ungdomspsykiatrin på Akademiska sjukhuset i Region Uppsala, som är ansvariga utgivare, så är det här en superbra app för stressade vuxna också. Appen innehåller övningar, dokument och filmer med tips och stöd om hur man kan hantera nedstämdhet, oro/ångest, stress och självdestruktivt beteende. Här finns till exempel steg för steg-övningar om hur man kan närma sig sådant man är rädd för att göra, även andnings- och avslappningsövningar samt mindfulness för att styra fokus och uppmärksamhet till nuet. Snorkelövningar är gratis att ladda ner, appen finns för iPhone och Android och fungerar offline. Rekommenderar den verkligen.

6. Mina paket - Unifaun - Spåra paket. Vet inte om det funkar med paket från jultomten, men man kan få löpande information och aviseringar om var olika speditörers paket är och när det finns att hämta. Det enda är att Postnords app kan vara lite snabbare, när det gäller deras sändningar. När det gäller aviseringar, så tar jag alltid bort dem i apparna, och går istället in i programmen när jag själv vill kolla. Min mobil ska inte pling-plonga, lysa, eller pocka på uppmärksamhet, utan det är jag som bestämmer när jag ska intressera mig för den. Enbart samtal och SMS ska pocka på uppmärksamhet, och så klart; alarm som jag själv har ställt. :p

7: Magnifying glass - superbra förstoringsglas, som förstorar och lyser hur bra som helst. Tyvärr är det reklam i den, men det går bra att trycka bort eländet. Synd att det inte går att betala för att få premiumversion utan reklam, det är ett minus.

Skulle kunna rekommendera fler, men måste ju ge er andra chansen att tala om vilka guldkorn som finns där ute i cyberrymden.

:cool:
 

Gaiona

Mästare
Swish är ju kul när det kommer pengar...

Appen snorkel låter vettigt, ska ta mig en ordentlig titt på den.

Annars är det Elvenar, SVT Play (tittar gärna på Vetenskap), Netflix, VNC (fjärrstyr min dator), Sudoku, MobisleNotes (perfekt för att göra anteckningar och dela med sambon) och reseappar (vi åker kollektivt, utan de apparna blir det hopplöst).
 

DeletedUser575

Guest
Netflix, Cmore, TeliaPlay, dplay, Tiendo ,- så man slipper pappersreklam (Tack Mjolner, det tipsade du en gång om) - Google Authenticator, wikiHow - både rolig och bra app,
 

Macbolan

Mästare
Jag har en Samsung viktelefon ifrån -98...har bara En "App"..Min Årskalender! :)
I övrig blir Jag aldrig spammad...utsatt för kriminella bedragare..eller kan bli spårad av Staten!...Jag är den sista på GSM nätet förmodligen..;)
 

Macbolan

Mästare
För Er Alla Människor som "Jagar" efter att bli bekräftade via olika socila Medier...??...Någon som skall SE Er!
Så Kan Jag meddela...att JAG är den Mest Unika varelsen i Sverige!!...Jag Vill förbli Anonym!!...och har vänt den sk. Digitaliseringen Ryggen! :cool:
 

Macbolan

Mästare
Lite info:
Man kan med dagens telefoner..bli avlyssnad..trots att du har stängt av din telefon..det räcker med att ha den i fickan!
Det går att hacka din telefon på nolltid..å anv. din mobilkamera samt mikrofon när som helst!
Jag har jobbat för FRA, MUST och MSB i yngre dagar...så jag Vet!
,,,.en god anledning till att jag föredrar å anv...min gamla GSM telefon! :cool:
 

Rosis

Mästare
Jag tror att det skulle va hyfsat tråkigt att avlyssna mig konstant... Fast det klart, jag arbetar ju under sekretess, så det vore ju illa om ens mobil då spionerade i arbetsrockens ficka... Men jag kan nog inte sluta använda den mobila tekniken ändå... Det är inte dumt att ha hela världen i ens ficka.
 
Topp