• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Visa och berätta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Visa och berätta

Info


Slutdatum: 20:e oktober 2019
Vinster:
1.
1500
diamond.png

2. 1000
diamond.png

3. 500
diamond.png


Tävling


Denna tävling går ut på att ni ska ta en skärmdump på er stad eller någon byggnad i er stad samt berätta om bilden.
Ni tar kanske en bild på hela staden och berättar om hur ni har planerat den.
Eller så tar ni en bild på en byggnad ni tycker om och varför.

Vet ni inte hur man lägger till en bild i ett inlägg så finns det hjälp här:
https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/ladda-upp-en-bild-i-forumet.1105/

Vet ni inte hur man tar en skärmdump finns det hjälp här:
https://surfalugnt.se/sa-har-gor-du-en-skarmdump-screen-shot/

Regler

  • En post per spelare.
Lycka till!
Team Elvenar​
 

Rosis

Mästare
upload_2019-10-15_14-19-51.png


Min befolkning får arbeta hårt med att restaurera och förbättra byggnader, arbeta i fabriker och verkstäder, pyssla med nya stadsplaneringar i stadshuset, lägga nya vägar, till och med anlägga helt nya berg, sjöar, och hela landskap. Den obligatoriska värnplikten gör dessutom att många invånare utbildas till soldater, vilket är ett tufft och farligt yrke. Därför har de också fått en oas att stressa av på, eller glömma verkligheten i. I deras nöjes-oas finns Pariserhjul i två olika väderstreck, en stor musik-scen med tillhörande dansgolv och VIP-hörna, där festivalerna bara avbryter varandra, och just nu pågår Woodelvenstock-festivalen. Det finns även en lindorms-inhägnad (fullkomligt livsfarlig, endast för de rejält uttråkade Elvenarerna), och dessutom tempererat bad med sandstrand, ett bergsområde för is-klättring och skridskoåkning, och en tempel-ateljé för lugn och ro mitt i allt dansande, karusell-åkande och allehanda andra aktiviteter. :cool:

Nöjes-oasen är det mest välbesökta område i hela min stad, det är alltid liv och rörelse där. Många av min stads intäkter kommer därifrån, i form av guldmynt, men även dyrbara guldmynts-instanser och verktygs-instanser. Från de i befolkningen som inte har guldpengar att röra sig med, använder de istället stora högar med verktyg för nöjena (har alltid funderat hur de får dit alla verktyg, det är ju mängder!), ja till och med ädelstenar, elixir, KP-böcker, mana och gudomliga frön får jag som ersättning. Jag tjänar något enormt på att ha denna nöjes-oas i min stad. Men jag ser också till att restaurera de byggnader som är mest populära så de fortsätter att vara lika välbesökta, och de ger då ännu mer avkastning för varje uppgradering. En gång varje dygn kan jag skörda frukterna av mina nöjes-byggnader, och även om instanserna som kommer från Pariserhjulen bara dyker upp vartannat dygn så bär sig området flera gånger om. Min befolkning gör av med den lön de får för att ha arbetat åt mig, samtidigt som de har roligt, och får ny ork att gå tillbaka till sina arbeten. Win-win. ;) :D
 
Senast ändrad:

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Min absoluta favoritbyggnad är (trumvirvel)...... Jättesnigelns palats.

Se bara så fint och glatt den mumsar på träden och bär upp sitt lilla hus. Det var en av de första byggnaderna som jag använde diamanter på, och jag har aldrig hjärta till att slänga bort/sälja mitt lilla husdjur Snugge. :diamond: <3

my_favorite.jpg
 

DeletedUser576

Guest
Min fina stormiga Fenix-fågel:

upload_2019-10-15_15-20-21.png



Den ser bra ut och gör gott när jag matat den. Just nu är den lite arg på mig för den har inte fått mat på några veckor faktiskt... Ooops! :eek:
 

Bilagor

  • upload_2019-10-15_15-19-49.png
    upload_2019-10-15_15-19-49.png
    242,3 KB · Visningar: 63

Liliros

Legend
Hösten är min älsklings-årstid, alla färger, den kalla, klara luften, känslan av att vintern ligger på lur bakom hörnet. Vad passar bättre då än det nuvarande kapitlets bostäder som jag är i, och min vackra Fenix-fågel, som håller värmen alldeles av sig själv:

upload_2019-10-15_16-25-27.png
 

Aurene

Legend
"Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut" Nalle Puh
nallepuh.jpg

Jo, jag helt enkelt älskar björnar. :D Undrar vad han håller i och polerar med sina tassar, gröna diamanter, heh.
 

DeletedUser578

Guest
Hade svårt att få min stad på skärmdump, men så kom jag på att jag kan ju göra det från Fågelperspektivet!
upload_2019-10-15_16-37-55.png


Snygg flagga på klanen,The Skurks, där vi har Drottning aelswyth, klanmagiker lasse1234 och klanmagiker Cazzie i ledningen. Vill man hälsa på i min stad heter den Boman Avenue. Välkommen på besök!
 

Gaiona

Mästare
I hösteventet så kämpade vi länge med att utveckla pandan.
När knappt sju timmar av eventet återstod kändes det helt hopplöst, saknade tio stjärnor och fick ett uppdrag som tog sex timmar att genomföra och booster räckte inte till för att snabba upp.
Vi förberedde genom att tillverka fem reliker i magiakademin, tränade enheter i baracken och samlade så mycket material som möjligt.
I sista uppdraget skulle vi samla reliker, fem var ju redan klara och resten fick vi i provinserna genom att köpa extra brädor hos grossisten så när det bara var en halvtimme kvar av hela eventet då vi lyckades vinna en till utveckling och fick upp pandan till nivå åtta.
Med tanke på att vi spelat knappt två månader så kändes det extra tillfredsställande.
Därför är pandan vår favorit.
20191018_141441.jpg
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp