• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Mammio

Mästare
Den exakta formulan för Spiran är ännu okänd. Inno har inte preciserat den, trots många frågor från Beta-spelarna. Vad vi vet spelar in är uppgraderingar av Under =svårare Spira, vilket kapitel man är i =ju högre, desto svårare, det hänger också ihop med hur många expansioner man har. Truppstorlek= större truppstorlek ger lättare Spira. Där går truppstorleken tvärs emot vad som ger lättare turneringar, liten trupp=lättare turnering. Hur det hela räknas ut eller om det finns nån mer ingrediens vet bara Inno :)
Sen finns det så många bottnar nu hur man spelar , vad man prioriterar , vad behövs för just det kapitlet man är i (här är teleportspellen bra för att ta in/ut fabriker), är ranking av värde (då är det bra att ha många Under) m.m Klurigt är det om man riktigt grottar ner sig :)
 

Macbolan

Mästare
Jag har tyvärr inte haft tid för att läsa igenom varje länk!
Men VAD är det som händer med "Det Högas Tron"...som gör den så kass?
 

Gaiona

Mästare
Åtminstone bara lite lättare, min erfarenhet än så länge (jag har kommit till kapitel 7, feerna, och jag fajtas bara i spiran) är att fajterna blir ganska mycket svårare för varje förstärkning vilket trotsar all logik...
 

Mammio

Mästare
18/5 började ett litet födelsedagsfirande, Elvenar fyller 5 år 30:e maj. En fabriksutmaning med chans att vinna en fin liten enhörningsbyggnad (pop+kultur) + dubbel varuproduktion :)

fabriksutmaningfodel.jpg

Bild: Elvenar players' group 'Platinum Leaf' facebook
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
En lite tråkig nyhet för er som spelar på beta och en till server.

Eventen i beta och vanliga servern krockar när man växlar mellan beta och en annan server, för att slippa problemet så rensa cache innan ni byter server.
 

Elvenlis

Legend
Jag har lyckats rensa cage en gång på jätte länge, den grejen försvann för några uppdateringar sen och jag hittade den för ett tag sedan av en händelse typ men det är stört omöjligt att hitta tillbaka dit,,,, men får väl snöa in mig där ,, dagens pyssla
 

Gaiona

Mästare
Om du har möjlighet, spela på beta på en enhet och andra servrar på en annan enhet så slipper du rensa cache mellan varje växling.
 

Mammio

Mästare

Gaiona

Mästare
Det är det eventet som ställer till det för er som spelar på både beta och en annan server...
 

Mammio

Mästare
Dagens nyhet från Beta:

BALANSERING av Dvärgkapitlet. Granitgruvor och koppargjuterier behöver inte längre granit eller koppar för att uppgraderas. Istället ska de uppgraderas med verktyg och mynt.
Granit och koppar kommer att användas till forskning och uppgradera dvärgportalen.
Med balanseringen hoppas spelutvecklarna att den första gästrasen ska gå fortare och smidigare att ta sig igenom.
 

harpan

Legend
Dagens nyhet från Beta:

BALANSERING av Dvärgkapitlet. Granitgruvor och koppargjuterier behöver inte längre granit eller koppar för att uppgraderas. Istället ska de uppgraderas med verktyg och mynt.
Granit och koppar kommer att användas till forskning och uppgradera dvärgportalen.
Med balanseringen hoppas spelutvecklarna att den första gästrasen ska gå fortare och smidigare att ta sig igenom.
Gäller from ? gäller det alla? även gamtanten som spelar på Laptop;) ? eller bara Beta ... ?
 
Topp